Gå til innhold

parkeringsregler for renault twizy intense?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter det jeg forstår er disse registrert som 4-hjuls motorsykkel og kan gå i 80km/t og kjøre uten å betale bompenger.

Men hva er parkeringsreglene for en slik? Kan disse parkere gratis i boligsoner? Kan de stå på andre steder hvor vanlige biler ikke har lov å parkere?

Anonymkode: c47a0...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dritvanskelig å google. Du bør prøve.

Anonymkode: 41fa5...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis parkeringsvakta mener det er en bil så er det en bil, og da gjelder parkeringsbestemmelser for bil.

Jeg kjørte tidligere en knøttliten elbil som var registrert som firehjulsmotorsykkel og lurte på det samme. Kom frem til at det er opp til parkeringsvakta og at den er registrert som motorsykkel har ingenting å si på parkering. Og med fire hjul er det 99% sikker på at den går under definisjonen "bil".

Jeg ble flink til å finne parkeringsplasser som var for små til vanlige biler men hadde plenty med plass til min lille bil, parkerte på enden av rekker og kunne bruke plasser der noen hadde parkert over streken, fikk aldri bot for kreativ parkering.

Anonymkode: e4d73...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel sikkert litt forskjell på privat parkeringsplass ved kjøpesentre og slikt, og kommunal/offentlig parkering. De private kan vel tolke ting og lage reglene som de vil. Men de offentlige må vel forholde seg til definerte lover

Anonymkode: c47a0...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...