Gå til innhold

Jeg tror bestekompisen min er skjev


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en barndoms kompis som har vært skikkelig manne, mann i mange år. Etter et tøft brudd med eksen sin, og styr med unger osv føler jeg at han er usikker på sin egen identitet. Jeg er ikke homofil eller bifil selv, men jeg er en spøkefugl, og har ofte ertet han med å oppføre meg som en homofil når vi var litt yngre. Det har jeg gjort fordi han har vært skikkelig anti homofil, og fordi han har blitt så flau når jeg har oppført meg slik i offentlighet. Han spurte meg faktisk ut en dag nylig om jeg har kjent på slike følelser, og om jeg liker eller noen gang har likt gutter. Han sa han spurte meg fordi jeg var så flink til å ta på meg den rollen når jeg tullet. Han lurte også på om hvordan man kan vite om man liker noen av samme kjønn. Jeg syns det var litt pussig at han tok opp det ut av det blå, men jeg svarte så godt jeg kunne. Jeg sa også at det viktigste er at man er seg selv, og at man ikke dømmer andre fordi en har en annen legning. Kjærlighet er kjærlighet sa jeg. Jeg sa det for å poengtere at jeg ikke har noe imot homofile eller bifile i tilfelle han har planer om å fortelle noe jeg ikke vet. Jeg sa også at jeg selv ikke blir tiltrukket av andre menn, men at jeg har respekt og dømmer ikke noen. Hva tenker dere jeg kan si til han? Sa jeg det riktige? 

Anonymkode: 39ce8...89c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare legge til at jeg støtter han 100 % og liker han fortsatt like godt som en venn hvis han skulle komme ut. 

Anonymkode: 39ce8...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en barndoms kompis som har vært skikkelig manne, mann i mange år. Etter et tøft brudd med eksen sin, og styr med unger osv føler jeg at han er usikker på sin egen identitet. Jeg er ikke homofil eller bifil selv, men jeg er en spøkefugl, og har ofte ertet han med å oppføre meg som en homofil når vi var litt yngre. Det har jeg gjort fordi han har vært skikkelig anti homofil, og fordi han har blitt så flau når jeg har oppført meg slik i offentlighet. Han spurte meg faktisk ut en dag nylig om jeg har kjent på slike følelser, og om jeg liker eller noen gang har likt gutter. Han sa han spurte meg fordi jeg var så flink til å ta på meg den rollen når jeg tullet. Han lurte også på om hvordan man kan vite om man liker noen av samme kjønn. Jeg syns det var litt pussig at han tok opp det ut av det blå, men jeg svarte så godt jeg kunne. Jeg sa også at det viktigste er at man er seg selv, og at man ikke dømmer andre fordi en har en annen legning. Kjærlighet er kjærlighet sa jeg. Jeg sa det for å poengtere at jeg ikke har noe imot homofile eller bifile i tilfelle han har planer om å fortelle noe jeg ikke vet. Jeg sa også at jeg selv ikke blir tiltrukket av andre menn, men at jeg har respekt og dømmer ikke noen. Hva tenker dere jeg kan si til han? Sa jeg det riktige? 

Anonymk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme greia med ei venninne for noen år siden. Ganske lik situasjon. Der spurte jeg til slutt rett ut om hun kjente på det å være tiltrukket eller ha følelser for damer. Hun bor i ei lita bygd og er livredd for bygdesladder. Hun innrømmet det, men ville ikke snakke om det. Jeg sa det var greit, men hvis det noen gang var noe hun trengte å snakke om, så er jeg der. I dag er hun på vei ut av skapet til de rundt seg, og hun har selv tatt initiativ til å snakke om det med meg flere ganger. 
 

synes du håndterte situasjonen veldig bra. Og jeg tenker at hvis han er skeiv, så er det nok veldig godt å ha en kompis han vet ikke dømmer hvis han begynner å snakke om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også at du ga et veldig godt svar. Nå vet han at det er trygt å komme til deg om/når han vil ut av skapet. Om han er homofil da :)

Anonymkode: 8575f...04b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...