Gå til innhold

Er det vanlig og ofte bli dårlig behandlet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig og ofte bli dårlig behandlet?

Føler de fleste seg dårlig behandlet med jevne mellomrom, eller slipper de fleste unna slikt? Tenker da f.eks. på skole, jobb og i andre sosiale sammenhenger.

Spør fordi jeg ofte føler at jeg ikke blir respektert og at det er "greit" å behandle meg ganske dårlig.

Dette begynner å føre til at jeg blir skeptisk til folk og at jeg holder meg mye alene.

Anonymkode: e85de...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tror ikke det er vanlig. Selv opplever jeg det svært sjelden. Men jeg lar heller ikke folk behandle meg dårlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger. Er mange som ikke respekterer meg fordi jeg ikke ER noe. Men er forsåvidt greit å slippe slike overfladiske mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlsenHansen skrev (34 minutter siden):

Noen ganger. Er mange som ikke respekterer meg fordi jeg ikke ER noe. Men er forsåvidt greit å slippe slike overfladiske mennesker.

At du ikke er noe av yrke mente du? Det skal ikke være en grunn til å behandle noen dårlig.

Anonymkode: 4f145...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (55 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke det er vanlig. Selv opplever jeg det svært sjelden. Men jeg lar heller ikke folk behandle meg dårlig.

Det skulle vært noen kurs i hvordan man tar igjen med samme mynt til drittsekker. 

Anonymkode: 4f145...640

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det vanlig og ofte bli dårlig behandlet?

Føler de fleste seg dårlig behandlet med jevne mellomrom, eller slipper de fleste unna slikt? Tenker da f.eks. på skole, jobb og i andre sosiale sammenhenger.

Spør fordi jeg ofte føler at jeg ikke blir respektert og at det er "greit" å behandle meg ganske dårlig.

Dette begynner å føre til at jeg blir skeptisk til folk og at jeg holder meg mye alene.

Anonymkode: e85de...f11

Jeg tenker at dersom du opplever deg dårlig behandlet ofte så må du jo ha en formening om hvorfor? Er du frekk, ufin, forlanger du mer enn du bør forlange - kort sagt, hvordan avviker adferden din fra normalen slik at folk blir lei av deg, sur på deg, sint på deg eller generelt oppgitt over deg. 

Og dersom du tenker at folk helt spontant misliker deg? Da bør du oppsøke fastlegen og få en henvisning. For det er paranoia. Slik funker nemlig ikke verden. Dersom du føler at du blir dårlig behandlet ofte er du enten ufin eller har en verdensoppfatning som ikke har rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 41e45...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler det som deg!

Føler jeg er en lett person å tråkke på. Har tålt alt for mye. Kjeft av en sjef for ting jeg hadde ingenting med, mens de to andre som han faktisk kunne ha kjeftet på med god grunn, sa han ingenting til..  

Har mange slike fortellinger om både venner, familie og jobb. Har nok innsett at man kan ikke være så uheldig! Så noe må jeg gjøre galt.. 

Nå jobber jeg med å bli glad i meg selv og ha det bedre med meg selv og droppe venner som egentlig ikke bryr seg (Jeg må ikke være redd for å være alene) og det har fungert veldig bra! Har jeg det godt med meg selv så finner jeg meg ikke i dritt, og folk forstår at henne kan man ikke sparke..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det vanlig og ofte bli dårlig behandlet?

Føler de fleste seg dårlig behandlet med jevne mellomrom, eller slipper de fleste unna slikt? Tenker da f.eks. på skole, jobb og i andre sosiale sammenhenger.

Spør fordi jeg ofte føler at jeg ikke blir respektert og at det er "greit" å behandle meg ganske dårlig.

Dette begynner å føre til at jeg blir skeptisk til folk og at jeg holder meg mye alene.

Anonymkode: e85de...f11

Da må du tenke over adferden din. Oppfører du deg som ett offer så blir du et offer. Er du ydmyk og unnvikende blir du dørmatte. Desverre.

Anonymkode: 41900...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at dersom du opplever deg dårlig behandlet ofte så må du jo ha en formening om hvorfor? Er du frekk, ufin, forlanger du mer enn du bør forlange - kort sagt, hvordan avviker adferden din fra normalen slik at folk blir lei av deg, sur på deg, sint på deg eller generelt oppgitt over deg. 

Og dersom du tenker at folk helt spontant misliker deg? Da bør du oppsøke fastlegen og få en henvisning. For det er paranoia. Slik funker nemlig ikke verden. Dersom du føler at du blir dårlig behandlet ofte er du enten ufin eller har en verdensoppfatning som ikke har rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 41e45...1e2

Du overtenker. Har ingenting med paranoia å gjøre, men kan være TS er underdanig av natur. Da kan man fort bli utnyttet og tråkket på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vanlig. Jeg blir også dårlig behandlet, og jeg ser like ofte andre bli det. Jeg tror ikke folk mener å behandle andre dårlig men få er virkelig gode på kommunikasjon og menneskelige forhold. Man må bare heve seg over det, tenker jeg, samtidig ta en sjekk innover om jeg har oppført meg ok. 

Anonymkode: 8ca3b...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tenker at dersom du opplever deg dårlig behandlet ofte så må du jo ha en formening om hvorfor? Er du frekk, ufin, forlanger du mer enn du bør forlange - kort sagt, hvordan avviker adferden din fra normalen slik at folk blir lei av deg, sur på deg, sint på deg eller generelt oppgitt over deg. 

Og dersom du tenker at folk helt spontant misliker deg? Da bør du oppsøke fastlegen og få en henvisning. For det er paranoia. Slik funker nemlig ikke verden. Dersom du føler at du blir dårlig behandlet ofte er du enten ufin eller har en verdensoppfatning som ikke har rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 41e45...1e2

Nei, jeg er hyggelig og hjelpsom. Er ikke sleip, frekk eller ufin på noen som helst måte.

Anonymkode: e85de...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det sånn at en veldig underdanig og unnskyld at jeg er til-holdning ofte gjør folk irriterte. Hvis noen spør om altfor mye, som å be om lov til å ta et glass vann, forsikrer seg utallige ganger om at den andre ikke misforsto, unnskylder seg hundre ganger osv kan folk få litt nok. Det blir bare hjelpeløst mas.

Det er veldig trist at det er sånn, for alle burde bli møtt med respekt uansett! Likevel er det sånn, jeg har selv opplevd det fordi jeg tidligere hadde en underdanig oppførsel. Folk mistet respekten for meg, ble irriterte og spydige. 

Det er også sånn at ved å oppføre seg veldig underdanig, gjør man på en indirekte måte den andre til en drittsekk, og jeg tror det er det som gjør folk irriterte. Altså, man oppfører seg som om man er redd dem eller som om de ikke er sjenerøse og snille, og det blir folk irritert av.

Jeg vet ikke om dere forstår hva jeg mener her, men jeg tror det er dette som er den indre dynamikken i slike situasjoner, der en med underdanig oppførsel blir møtt med irritasjon og manglende respekt.

Anonymkode: 88074...01f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tenker at dersom du opplever deg dårlig behandlet ofte så må du jo ha en formening om hvorfor? Er du frekk, ufin, forlanger du mer enn du bør forlange - kort sagt, hvordan avviker adferden din fra normalen slik at folk blir lei av deg, sur på deg, sint på deg eller generelt oppgitt over deg. 

Det trenger ikke være slikt i det hele tatt. Ofte er de som lar seg behandle dårlig snille mennesker som gir mye mer en de får og det vet mange mennesker å utnytte så til de grader. Så om den som lar seg utnytte mukker blir de som utnytter sure og behandler de dårlig. Har sett nok av dette. Dette klarte du ikke å se som en bieffekt av det å være for snill og kanskje en smule konfliktsky i tillegg ? Dette er stort sett årsaken til at folk blir dårlig behandlet, og har man ikke en sosial status som de andre respekterer så er det lett å bli brukt som dørmatte. For folk sin statusrus ovenfor seg selv og andre er helt ekstrem i mange miljøer. Har du ikke samme status som enkelte miljøer krever så prøver de seg straks. Jeg bare klubber de ned, høvler de verbalt og slipper å ha noe mer med de å gjøre. Disse statusjagerne er stort sett mennesker uten sjel, den solgte de til satan for lenge lenge siden og der sjelen skulle vært sitter det et sort hull!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er også sånn at ved å oppføre seg veldig underdanig, gjør man på en indirekte måte den andre til en drittsekk, og jeg tror det er det som gjør folk irriterte. Altså, man oppfører seg som om man er redd dem eller som om de ikke er sjenerøse og snille, og det blir folk irritert av.

Jeg vet ikke om dere forstår hva jeg mener her, men jeg tror det er dette som er den indre dynamikken i slike situasjoner, der en med underdanig oppførsel blir møtt med irritasjon og manglende respekt.

Forstår hva du mener! Men det er ditt valg og oppføre deg dårlig tilbake, ikke speil dette tilbake på den underdanige. Det er ditt valg å ikke behandle andre mennesker sivilisert og med en respekt. Ingen som sier at du skal ta de til deg som nære venner eller noe i nærheten. Bare oppføre deg anstendig. Gjør mot andre det du vil at de skal gjøre mot deg. En dyd som er borte fra samfunnet for lenge siden, og erstattet av rå turbo egoisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt behandlet dårlig etter jeg ble voksen. Er ikke dominant eller "skummel" på noen måte så ingen ville blitt skremt til å behandle meg bra. Har heller ikke behandlet noen andre dårlig. 

Så for meg er det ikke vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Forstår hva du mener! Men det er ditt valg og oppføre deg dårlig tilbake, ikke speil dette tilbake på den underdanige. Det er ditt valg å ikke behandle andre mennesker sivilisert og med en respekt. Ingen som sier at du skal ta de til deg som nære venner eller noe i nærheten. Bare oppføre deg anstendig. Gjør mot andre det du vil at de skal gjøre mot deg. En dyd som er borte fra samfunnet for lenge siden, og erstattet av rå turbo egoisme.

Helt enig og jeg behandler selvfølgelig alle mennesker jeg møter med respekt. Ingen mennesker fortjener å bli dårlig behandlet.

Jeg mente bare å påpeke dynamikken i det. Ved å oppføre seg underdanig, setter man samtidig den andre i tyrannens posisjon. Og det liker ikke folk.

Anonymkode: 88074...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

eg mente bare å påpeke dynamikken i det. Ved å oppføre seg underdanig, setter man samtidig den andre i tyrannens posisjon. Og det liker ikke folk.

Litt rart at de ikke liker det, for det er jo det det virker som. For de utnytter jo lett situasjonen ser det ut som. Mye jeg ikke liker i denne syke verden, men prøver i allefall å behandle andre godt selv om jeg ikke respekterer de. Det koster meg ikke noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Nei, ikke ofte. Alle blir vel dårlig behandlet av og til, men jeg opplever jevnt over at jeg blir betandlet bra eller helt nøytralt. 

Prøver alltid å være høflig, hyggelig eller nøytral i det minste. Kun når andre blir ufine så kan jeg også bli det, men det er ikke ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tenker at dersom du opplever deg dårlig behandlet ofte så må du jo ha en formening om hvorfor? Er du frekk, ufin, forlanger du mer enn du bør forlange - kort sagt, hvordan avviker adferden din fra normalen slik at folk blir lei av deg, sur på deg, sint på deg eller generelt oppgitt over deg. 

Og dersom du tenker at folk helt spontant misliker deg? Da bør du oppsøke fastlegen og få en henvisning. For det er paranoia. Slik funker nemlig ikke verden. Dersom du føler at du blir dårlig behandlet ofte er du enten ufin eller har en verdensoppfatning som ikke har rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 41e45...1e2

Dette er feil.

Jeg trodde i mange år det var min egen feil at jeg ble behandlet dårlig i ulike sammenhenger, men det var det ikke.

Giftige mennesker kommer i ulike utgaver, de liker veldig godt mennesker som ikke gir beskjed og som er i en sårbar situasjon.

Anonymkode: d2d7f...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der.

Sånn generelt så tror jeg det er viktig å spørre seg selv hvorfor man opplever å bli stadig dårlig behandlet. Er det fordi man har lav selvfølelse og er veldig opptatt av å tilferdsstille andre slik at man lar seg valse over eller er det fordi man er lett krenkbar. Psykologene har flere diagnoser som de setter på folk som blir krenket nærmest av alt.

Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse er vel en av de verste i så måte. Mange av dem blir krenket selv av den minste lille ting og dette er folk som veldig ofte har hatt en helt fin oppvekst uten noen problemer eller grunner til å klage. Altså bare vrange og selvsentrerte.

De fleste er jo ikke i den kategorien av mennesker så vil anta at det handler om at mange ikke tør å ta plass eller sette grenser.

Anonymkode: 3cd8a...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...