Gå til innhold

Ta kontakt med behandler på fritid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du var behandler, hvilke følelser hadde du kjent på dersom pasient hadde sendt sms om fortvilelse på fritiden til deg? 

Anonymkode: 6dbf3...da4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjempe overtramp.

Anonymkode: 67a6d...841

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

De har rett på fritid og privatliv, de også. 

Anonymkode: b1902...e85

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det skal man ikke gjøre. Har de fri så har de fri. Jeg hadde latt være å svare til neste arbeidsdag. 

Anonymkode: 24258...5e3

• Liker 5
Skrevet

Hadde mislikt sterkt å få slike meldinger i fritiden min. 

(Noe helt annet er det dersom behandler på forhånd har sagt at det er ok.) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever innimellom at mine brukere har funnet privatnummeret mitt og ringer eller sender meg SMS utenfor arbeidstid. Jeg svarer da aldri, men sender en SMS tilbake fra jobbtelefonen neste gang jeg er på jobb. 
Jobb er jobb, fritid er fritid. Selv om man føler man har en veldig god kontakt og kjemi med behandleren sin så er man uansett kun jobb for denne (om denne er profesjonell, vel å merke).

Anonymkode: ff69f...90f

• Liker 11
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du var behandler, hvilke følelser hadde du kjent på dersom pasient hadde sendt sms om fortvilelse på fritiden til deg? 

Jeg ville vist forståelse og sett om jeg hadde mulighet for å gi en ledig time dersom det var viktig nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Irritasjon og frustrasjon. Ville ikke svart før neste arbeidsdag eventuelt ventet til personen hadde time igjen. Er det kritisk får du kontakte legevakt eller fastlege.

Anonymkode: d791b...5e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde blitt veldig glad for at pasienten tenkte på meg. 

Anonymkode: bc5af...c48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde følt det som invasjon av privatlivet mitt, med mindre det var avtalt på forhånd. 

Anonymkode: 683fc...bab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde blitt veldig glad for at pasienten tenkte på meg. 

Nei det hadde du ikke.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det syntes jeg er en uting, har som tidligere legesekretær på legevakter fått oppringninger på ettermiddag/kveld/helg fra pasienter -ikke ofte riktignok og det er å gå over streken, er det akutte ting så er det helsetjenester som har døgnåpent, men kan tenke meg hvordan det er for en lege feks. Ei venninne av meg hadde en far som var fastlege og han kunne knapt nok gå i butikken i fred -var alltid noen som bare skulle spørre eller lure på en ting…. Om det blir mange nok av de så blir det invaderende. Kanskje det er noen som syntes det er fint -men de tror jeg det er langt i mellom.

Anonymkode: cbb70...9a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det syntes jeg er en uting, har som tidligere legesekretær på legevakter fått oppringninger på ettermiddag/kveld/helg fra pasienter -ikke ofte riktignok og det er å gå over streken, er det akutte ting så er det helsetjenester som har døgnåpent, men kan tenke meg hvordan det er for en lege feks. Ei venninne av meg hadde en far som var fastlege og han kunne knapt nok gå i butikken i fred -var alltid noen som bare skulle spørre eller lure på en ting…. Om det blir mange nok av de så blir det invaderende. Kanskje det er noen som syntes det er fint -men de tror jeg det er langt i mellom.

Edit -Skulle stå legesenter, ikke legevakter🥴

AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (5 minutter siden):

Nei det hadde du ikke.

Jo også hadde jeg tenkt at dette måtte være en person som har store problemer og trenger hjelp og noen å snakke med. Jeg er personlig alltid åpen for å snakke med pasienter. 

AnonymBruker
Skrevet

En kan ikke bare ta seg til rette i en behandlers privatliv. Der har en ingenting å gjøre. Hadde sms`er skjedd om og om igjen, så kan det hende at du hadde måtte finne deg en annen behandler.

Anonymkode: bd382...5a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok blitt veldig bekymret og redd.

Anonymkode: f2d80...005

AnonymBruker
Skrevet

Jo også hadde jeg tenkt at dette måtte være en person som har store problemer og trenger hjelp og noen å snakke med. Jeg er personlig alltid åpen for å snakke med pasienter. 

Tenk at du har 20 pasienter som gjør det samme.... Noen er helt grenseløse og kan spise deg opp.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kommer an på hva slags behandling. Men om det er registert helsepersonell er myndighetene strenge på å privatisere en pasient - behandler relasjon. Vedkommende vil mest sannsynlig avvise deg tydelig. Det skilles jo såklart med en lege du gikk noen ganger til kontroll pga et benbrudd og en psykiatrisk sykepleier som fulgte deg opp over lang tid. 

Endret av n_97
AnonymBruker
Skrevet

Blitt irritert og forbanna.

IKKE vær så respektløs.

Om man har hatt en behandling fysisk med en helt ekstrem reaksjon etterpå ringer man legevakta.

Jeg hadde «sagt opp» pasienter som gjentok dette.

Ikke fordi jeg mangler forståelse og empati, men man kan ikke risikere utbrenthet og stressrelaterte sykdommer selv. Da får man ikke hjulpet noen 🤷‍♀️

Anonymkode: 392f3...675

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk at du har 20 pasienter som gjør det samme.... Noen er helt grenseløse og kan spise deg opp.

Da får de kanskje ikke rett hjelp. Med rett hjelp kan selv de vanskeligste pasienter bli bra 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...