Gå til innhold

Barndomsvenninna slettet meg bare


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært venner i 25 år, er nå i slutten av 30 årene. Fikk barn samtidig og møttes omtrent daglig i mange år. Støttet hverandre i tykt og tynt. Beholdt vennskapet også når vi bodde på hver vår kant av landet for å studere. De siste årene har vi møttes sjeldent da vi bor noen timer fra hverandre, men beholdt mye kontakt på tlf og SoMe.

Så for noen måneder siden så jeg at hun hadde slettet meg på FB. Senere sluttet å følge meg på Instagram. Jeg kan ikke komme på noen grunn. Har ikke vært noe negativt i forkant. Jeg legger også kun ut vanlige ting på FB, og ikke mer enn et par ganger i mnd. Så er ikke det at jeg spammer ned eller legger ut rare ting. Hun er forresten sykepleier, jeg er helsesykepleier. Ikke så relevant kanskje, men.

Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal reagere på dette. Er ganske forfjamset over at hun gjorde dette da, men. Er jo hennes valg. Har ikke kontaktet henne, til det er jeg vel litt for stolt. Men vi har jo alltid hatt det slik at vi forteller hverandre om noe er galt. Så jeg lurer jo. 

Noen som har opplevd dette eller har sannsynlige forklaringer. 

Anonymkode: 03adb...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være hun sliter psykisk?

 

Anonymkode: 05a8f...95c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at hun har slettet profilen sin? Er mange som gjør det fordi de ikke ønsker å være på SoMe.

Anonymkode: d857a...b8f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det være hun sliter psykisk?

 

Anonymkode: 05a8f...95c

Har ikke fått noe inntrykk av det, og vi har alltid vært åpne mot hverandre. Men ja..har hatt litt mindre kontakt siste år. Ts

Anonymkode: 03adb...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan det være at hun har slettet profilen sin? Er mange som gjør det fordi de ikke ønsker å være på SoMe.

Anonymkode: d857a...b8f

Nei, jeg kan fortsatt søke henne opp. Ts

Anonymkode: 03adb...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være en naturlig årsak som at hun sletter folk hun ikke har så mye kontakt med i hverdagen.. du sier jo selv at dere har mindre kontakt.

Jeg har slettet flere venner som jeg ikke har hatt så mye kontakt med de siste årene. 

Anonymkode: 8ef03...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan det være hun sliter psykisk?

 

Anonymkode: 05a8f...95c

Sletter ikke en god barndomsvenn av den grunn.. 

send en melding til henne og spør hvordan det går og fortelle om dine hverdagssysler.. bare for å fiske litt.. så ser du responsen. Hadde reagert jeg også om min barndomsvenninne hadde slettet meg 

Anonymkode: 2e010...332

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun tenkte et "smuleforhold" ikke var verdt å holde på.

Når man går fra å være nære venner til bare bekjente så er det mange som tenker den andre personen egentlig ikke bryr seg. Da kan man like godt kutte av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun føle seg såret av at du ikke har tatt kontakt? Veldig merkelig ting å gjøre. Jeg synes også du bør ta kontakt med henne og føle deg litt frem.

Anonymkode: d9628...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette ikke det samme,men: 
 

Helt ærlig så syns jeg at det å blokkere noen uten å snakke ordentlig i sammen er utrolig barnslig.
 

Er to stykker som har blokkert meg uten å snakke ordentlig med meg. Har blokkert hun ene siden jeg er kjempe lei av at hun kun kritiserer meg og føler at hun ikke lytter og ikke tar meg på alvor. 

Anonymkode: 2dd8e...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ringe henne og ønske henne og familien god sommer? Spørre om ferieplaner og ting og tang og deretter nevne some? Dersom hun underveis i samtalen forsøker å avslutte så er hun kanskje ikke så interessert lenger? Eller kanskje hun ikke svarer og heller ikke ringer tilbake. Jeg ville ringt og dersom hun ikke svarer ville jeg sendt melding og sagt jeg bare ville ønske de god sommer. Da er det høflig å svare... 

Anonymkode: 549c3...880

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje noe har skjedd i livet hennes som hun skammer seg for, og så sletter hun deg så du ikke skal se det?

Anonymkode: 4d349...b24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe godt svar til deg, men jeg har opplevd akkurat det samme. Vi var gode og nære venner som delte alt, men plutselig trakk hun seg mer og mer vekk. Jeg prøvde å spørre henne, men hun snakket det bare bort og sa at det ikke var sånn og at alt var som vanlig. Jeg sluttet å ta kontakt og siden har vi ikke snakket sammen. Jeg aner virkelig ikke hva som har skjedd, eller hva jeg har gjort. Det eneste jeg vet er at det er utrolig dårlig gjort.

Anonymkode: 87359...fe1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter jevnlig mennesker på Facebook og Instagram som jeg ikke har hatt mye kontakt med på en god stund. Hvorfor må man samle på bekjentskaper på some? Det for meg betyr ikke at man ikke kan gjenoppta kontakten på et senere tidspunkt om ønskelig. Men, her og nå, har vi ikke kontakt. Da har jeg ikke behov for å følge med på dine some, eller dele av min hverdag. Syns det er snodig dette behovet for å være på vennelisten til folk man ikke har kontakt med lenger.

Anonymkode: deb2c...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kva er forskjell på sjukepleiar og helsesjukepleiar? 

Anonymkode: 5975b...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesykepleier er vel det som tidligere ble kalt helsesøster.

Anonymkode: d9628...fe1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helsesykepleier er vel det som tidligere ble kalt helsesøster.

Anonymkode: d9628...fe1

Så litt "betre", på ein måte? 

Anonymkode: 5975b...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er vel å høre. Kan være slettet ved et vådeklikk og at hun tror det er du som har slettet henne. 

Anonymkode: 05196...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...