Gå til innhold

ribbensbrudd


Olivia

Anbefalte innlegg

ja så har jeg klart å skade et ribben. Vet ikke hva som har skjedd, enten brista eller brekt. Håper selvsagt at det bare er en brist.Har liksom ikke belaga meg på å måtte være i ro så lenge. Å du verden som en får lyst til å trene når en ikke kan. Det jeg egentlig ville med dette var å si til alle som har hatt spise forstyrrelser, eller vært undervektig eller av en eller annen grunn vært uten mens altfor lenge om å ta en benmassetest. Jeg gjoorde det i fjor åog fikk vite at bein massen min var for lav, derfor kan jeg nå gjøre noe med det. Hvis jeg ikke hadde tatt den testen hadde kanskje bein massen min bare minska og minska til jeg til slutt var like skrøpelig som en gammel dame. Men selv om jeg ikke har tapt altfor mye, er jo bena mine skjørere, det er derfor jeg har skada meg nå, for jeg har ikke gort noe som skulle tilsi et skada ribben, det eneste jeg kan komme på e rat jeg kanskje har hosta litt for hardt.

Så håper dere leser det, dere som har vært i samme situasjon som meg, altså mangel på mens og hormon produksjon over flere år. Du tenker kanskje ikke på det nå, men den den dagen du blir sittende i rullestol, da skal jeg love deg du angrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For endel år siden fikk jeg skikkelig forkjølelse.Jeg hostet med knappe 10 min opphold i fem uker og dermed ribbensbrist.Du verden det gjorde vondt og ingenting å gjøre med.Det måtte bare leges av seg selv.Men bein strukturen min er ok.Så det er ikke bare spiseforstyrrelser ute og går.En litt forkjær kakk i ribbenene kan være nok.Legen sa det er vondere å briste enn og brekke et ribben? Hvorfor vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også hostet på meg en brist i et ribbein!!! Trodde ikke det var mulig, men jammen var det det :o

.....jeg er riktignok ganske spebygd, men skjør et jeg slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Ble litt fortvila når jeg skada et ribben bare av den grunn, men når jeg hører at flere har gjort det samme, så kunne jeg kanskje gjort det likevel. Benmassen min er jo strengt tatt ikke så lav, men den kunne blitt det hvis jeg ikke hadde funnet det ut i tide og gjort noe med det. Men dere som svarte hvor lang tid tok det før det var bra igjen..eller såpass bar i hvertfll at dere kunne begynne å trene litt? Har så lyst å trene, men det kan jeg jo ikke nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...