Her Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Hei! Nettopp fått meg valp og lurer litt på hva jeg kan gi av godbiter. Hun er ikke såå begeistret over dyrebutikkens, så jeg tenker mer "menneskemat" evt. noen virkelig gode fra dyrebutikken som kan falle i smak. Valpen er snart 10 uker. Hørt at skinke er ganske salt, har gitt hun maks 4 små strimler som falt veldig i smak. Har du noen tips?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Med mine valper brukte jeg tørrfôret som godbiter. De fikk heller aldri mat i skål, men i kong, gjemt i et sammenrullet teppe, strødd utover plena, på morgenturen etc. Jobber de for maten, så blir de gladere i mat og blir enklere å jobbe med. Jeg bruker pølsebiter om jeg skal trene de i veldig distraherende miljøer (rundt andre hunder, i sentrum osv). I mindre distraherende miljøer (hjemme, hagen osv) så går det på vanlige adventurous godbiter fra butikken. Høyverdi godbiter som pølsebiter bruker jeg kun når hundene trenger en ekstra god motivasjon for å fokusere på meg og treningen Anonymkode: 6fdae...bcc 2
Tabris Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Du kan bruke "menneskemat" i små mengder, som f.eks pølse, karbonade, skinke osv. Jeg ville spart de ordentlig gode godbitene til situasjoner hvor det er litt vanskelig for valpen å følge med på - som f.eks ute, på kurs osv. Du kan også bruke rent kjøtt/fisk eller ost på tube. Ellers er min hund veldig glad i godbitene fra Woolf og Trixie. Hundepølsene fra JR er også geniale - ikke spesielt dyre, høyt innhold av kjøtt og ikke spesielt klissete å ta på. 1
Troyamin Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Kokt kylling i terninger. Perfekt for sarte valpemager😊 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Kjøp sånne hundepølser eller stek kjøtt som ikke er tilsatt diverse, se spesielt opp for saltinnholdet. Anonymkode: 1dd7c...273 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 Tørket blodpølse. Anonymkode: a4d30...1d3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 Skjærer gjerne opp pølser i små, små biter. Smårettskinke blir også skjært smått. Praktisk med baconost på tube 😃 Anonymkode: 9ba5e...dd9 1
Gjest Saph Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 Har har vi alltid brukt tubeost. Er så enkelt og greit å ta med
Troyamin Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tørket blodpølse. Anonymkode: a4d30...1d3 Hvis man skal bruke blodpølse som godbit, må man passe på så den ikke inneholder rosiner. Jeg har enda ikke oppdaget en uten. (men det kan være grunnet dårlig utvalg i butikkene rundt om meg) 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 VI tørker godbirpølse i mattørker, det er populært. Ellers bruker vi Dogman kyllingterninger, de er små og smakfulle, noe som er fint når man ønsker å bruke en del godbiter og samtidig unngå at det blir for stor mengde. (Ja, jeg har et matvrak av en hund ) Anonymkode: 052d7...6ef 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå