Gå til innhold

Hjelp, vi har symptomer på covid.!


myrtel_609

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og min partner har fått helt vanvittig tørr hals. Tette i nesen og skikkelig ræva form. Det kjennes rett ig slett ut som ar vi har panikkskreket i 7-8 timer i strekk...

min partner begynte å kjenne på dette i går kveld, og jeg kjente det når jeg våknet i dag. Min partner har litt tung pollenallergi, men jeg har jo ikke det.. synes derfor at der er noe urovekkende.

har kveldsvakt i dag, lg lurer på om jeg bør ringe sjefen og si at jeg er syk - eller om jeg skal satse på at dette bare er sånn «morgengroggy»-greie..? Synes det er så utrolig vanskelig å ta slike type beslutninger om dagen... nesten «alt» er jo et tegn på covid, føler jeg...

jobber i butikk, og har en del kontakt med kunder som er innom Ila kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill dere en test 👍 da er dere i ventekarantene til testen er klar. Ville ringt sjefen ja.

God bedring!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du ikke gå på en jobb hvor du er i kontakt med andre dersom du har symptomer, spesielt ikke nå som Delta-varianten sprer seg. Ring sjefen, ta test. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

myrtel_609 skrev (21 minutter siden):

Det kjennes rett ig slett ut som ar vi har panikkskreket i 7-8 timer i strekk...

Hvorfor har dere skreket i 7- 8 timer? Ikke rart dere har vondt i halsen da.

Men, som alltid, også utenom disse "koronatider", holder man seg hjemme om man er syk. Og siden det er disse "kroronatider" tar dere på dere munnbind og drar og tester dere og venter de timene det tar å få svar.

Ikke verre enn det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (7 minutter siden):

Hvorfor har dere skreket i 7- 8 timer? Ikke rart dere har vondt i halsen da.

Men, som alltid, også utenom disse "koronatider", holder man seg hjemme om man er syk. Og siden det er disse "kroronatider" tar dere på dere munnbind og drar og tester dere og venter de timene det tar å få svar.

Ikke verre enn det.

Hehe, nei. Jeg har skreket masse i forbindelse med fødsler og teater. Og vet hvordan man blir i halsen av det... så kjennes ut som samme type, bare mye verre😅 så Jar ikke bokstavelig halt skreket i 8 timer i strekk nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring sjefen, hold dere hjemme, og bestill test. Så er du på den sikre siden. :)

God bedring til dere! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

myrtel_609 skrev (50 minutter siden):

Jeg og min partner har fått helt vanvittig tørr hals. Tette i nesen og skikkelig ræva form.

Og selv etter halvannet år med pandemi lurer du på om du skal gå på jobb med slike symptomer?

I rest my case.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

myrtel_609 skrev (1 time siden):

Hei. Jeg og min partner har fått helt vanvittig tørr hals. Tette i nesen og skikkelig ræva form. Det kjennes rett ig slett ut som ar vi har panikkskreket i 7-8 timer i strekk...

min partner begynte å kjenne på dette i går kveld, og jeg kjente det når jeg våknet i dag. Min partner har litt tung pollenallergi, men jeg har jo ikke det.. synes derfor at der er noe urovekkende.

har kveldsvakt i dag, lg lurer på om jeg bør ringe sjefen og si at jeg er syk - eller om jeg skal satse på at dette bare er sånn «morgengroggy»-greie..? Synes det er så utrolig vanskelig å ta slike type beslutninger om dagen... nesten «alt» er jo et tegn på covid, føler jeg...

jobber i butikk, og har en del kontakt med kunder som er innom Ila kvelden.

Har du feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
appelsinjuice skrev (2 timer siden):

Selvsagt skal du ikke gå på en jobb hvor du er i kontakt med andre dersom du har symptomer, spesielt ikke nå som Delta-varianten sprer seg. Ring sjefen, ta test. 

Det er ikke selvsagt det altså. På min arbeidsplass er vi avogtil så underbemannet at vi blir bedt om å slutte å tulle og komme oss på jobb hvis vi ringer inn og melder symptomer. "Skulle man blitt hjemme og mistenkt covid for alt mulig, hadde ikke bedriften gått rundt" "At du kommer på jobb gjør at du slipper å bli en belastning på butikken, så vi slipper å betale dobbelt om noen skulle kommet istedenfor deg." 

Har vært i en del konflikter og laget dårlig stemning på jobb pga dette, men det hjelper ikke uansett hva man sier. Synes det er en stor vits at vi ble i vår pålagt å bruke munnbind og bruke litervis med håndsprit, men dette foregår i kulissene. Alt er bare for syns skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (1 time siden):

Det er ikke selvsagt det altså. På min arbeidsplass er vi avogtil så underbemannet at vi blir bedt om å slutte å tulle og komme oss på jobb hvis vi ringer inn og melder symptomer. "Skulle man blitt hjemme og mistenkt covid for alt mulig, hadde ikke bedriften gått rundt" "At du kommer på jobb gjør at du slipper å bli en belastning på butikken, så vi slipper å betale dobbelt om noen skulle kommet istedenfor deg." 

Har vært i en del konflikter og laget dårlig stemning på jobb pga dette, men det hjelper ikke uansett hva man sier. Synes det er en stor vits at vi ble i vår pålagt å bruke munnbind og bruke litervis med håndsprit, men dette foregår i kulissene. Alt er bare for syns skyld.

Det hjelper ikke hva sjefen din måtte mene. Du skal høre på helsemyndighetene og holde deg hjemme hvis du har symptomer på covid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (1 time siden):

Det er ikke selvsagt det altså. På min arbeidsplass er vi avogtil så underbemannet at vi blir bedt om å slutte å tulle og komme oss på jobb hvis vi ringer inn og melder symptomer. "Skulle man blitt hjemme og mistenkt covid for alt mulig, hadde ikke bedriften gått rundt" "At du kommer på jobb gjør at du slipper å bli en belastning på butikken, så vi slipper å betale dobbelt om noen skulle kommet istedenfor deg." 

Har vært i en del konflikter og laget dårlig stemning på jobb pga dette, men det hjelper ikke uansett hva man sier. Synes det er en stor vits at vi ble i vår pålagt å bruke munnbind og bruke litervis med håndsprit, men dette foregår i kulissene. Alt er bare for syns skyld.

Om jeg hadde fått sånne svar fra arbeidsgiver, så hadde det også blitt slutt på all overtid og alle ekstra oppgaver for å si det sånn. 

Vet godt at enkelte arbeidsgivere holder på sånn, det ville jeg ha meldt inn til arbeidstilsynet. Bidra til mer smitte i situasjonen man er i som arbeidsgiver er ikke greit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo holde seg hjemme hvis man har symptomer uansett om det skyldes Covid-19 eller ikke ... Har man virkelig ikke fått med seg dette enda?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe

Fikk beskjed om at i et samfunnskritisk yrke, har vi annerledes regler enn de andre yrkene. Jeg vet ikke om det stemmer, har ikke funnet noe på det iallfall. Vi var iallfall 3 stk som for noen måneder siden ble fortalt å pelle oss på jobb da vi ringte inn syke i samme uke. Negative tester da, men det kunne jo ikke de vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...