AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Hei. Har en kattunge på 4 mnd. Når han skal gå på do, så graver han et hull i kattesanden og setter seg oppå hullet. Dette medfører at det av og til fester seg avføring med kattesand i pelsen, spesielt hvis det ikke er helt fast. Er dette normalt eller er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette? Dette hadde jo ikke vært et problem om han bare hadde holdt litt avstand til sanden. Anonymkode: 8e007...a60
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Du kan prøve å bytte kattesand. Kanskje det blir bedre med alderen, siden katten blir større og får lengre bein. Anonymkode: de5df...783
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Er den langhåret? Du kan prøve å trimme hårene bak i så fall. Det måtte jeg gjøre med frøkna her og jeg gjør det fremdeles for å lette det litt for henne når hun vasker seg. Anonymkode: aaa83...9ff
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Det er helt vanlig at kattene graver et hull. De graver vanligvis igjen hullet når de er ferdig på do. Anonymkode: c5240...acf 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Helt normal oppførsel av en katt. Du kan prøve en annen sand type. Jeg har langhårete katter. Flere typer sand klumpet seg i pelsen, ikke kjekt å få i fanget. Jeg begynte med Ever Clean Less Trail, bruker nå en annen type Less Trail, men samme greia. Det er sandkorn som er større, og som funker veldig greit mot dette problemet https://www.musti.no/compact-care-less-track-10-kg?62141 Anonymkode: 58186...604
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 Takk for svar. Ja, det at han graver hull er ikke problemet, og han er flink til å grave over det når han er ferdig. Utfordringen er at han setter seg helt nedi sanden når han går på do. Han er langhåret, og har vurdert å stusse litt bak, men han har ikke så mye pels der nå, og jeg vil tro at dersom han sitter nærme nok kan det feste seg uansett hvor lite pels det er. Får satse på at det blir bedre med tiden, når han blir litt større så kan det jo tenkes at han ikke presser rumpa nedi hullet fordi bena er lengre. Anonymkode: 8e007...a60
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå