AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Del Skrevet 24. juni 2021 Noen her som er overvektig og som har elsykkel, i hvor stor grad påvirker det rekkevidden på sykkelen din? Jeg skal kjøpe min første elsykkel, for å prøve å light sykkel er bedre enn bil til jobb. Men, jeg veier 100kg nå. Jeg har alltid vært godt i hold,men med hjemmekontor siste året har det virkelig toppet seg. Når en elsykkel oppgir rekkevidde 50-80 km, med 30NM hvor reelt er dette når jeg veier 100kg. Er 30nm tilstrekkelig med kraft? Og 50-80km, hva er reellt i vanlig pendling etter en stund? 80kvm er jo i ideelle situasjoner, men når det oppgir 50-80km, kan jeg forvente at sykkelen skal klare 50km i 10 grader med meg på 100kg pendling? Også etter et år? Anonymkode: feb7e...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 25. juni 2021 #2 Del Skrevet 25. juni 2021 Hvor langt har du til jobb da?? Har du behov for at sykkelen skal greie 50 km i ett strekk, år etter år? Du kan jo lade batteriet hver dag hvis du er redd for rekkevidden. Rekkevidden avhenger mye av om du sykler mye i bakker, og hvilket nivå du har på motorkraften. Jeg tror ikke vekta di har så mye å si, 100 kg er jo ikke allverdens i dag. Men jeg vet ikke. 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 25. juni 2021 #3 Del Skrevet 25. juni 2021 Det bør gå greitt. Hør i butikken om det finnes en vektgrense for når det vil påvirke rekkevidden. Jeg sykler og har mye bakker men har alltid laderen i når den står parkert hjemme rett og slett bare fordi jeg ellers ikke kommer til å huske det. El sykkel er gull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 25. juni 2021 #4 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg har sett en fyr som iallfall må være rundt 170 kg og han hadde nå klart å finne seg en elsykkel som klarte å få han opp en utrolig bratt bakke. Var faktisk fascinerende å se på. Det var en med skikkelig kraftig ramme og hjul, har like godt peiling på sykler som biler så vet ikke hvilket merke det var. Ville gått innom en butikk og tatt en prat med de hva de anbefalte, eller tatt kontakt på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Del Skrevet 25. juni 2021 Når jeg hadde elsykkel (har ikke behov lengre pga sykdom) så passet jeg på å bare bruke kraft i motvind og i bakker Jeg var aldri redd for batteriet da, og fikk trent litt ekstra også - de rimeligere syklene er ganske tunge i seg selv. Hadde bare tre nivåer på min, og det var stor forskjell på ingen kraft, litt, middels og mye. Mye fikk meg opp bakker, litt gjorde det bare lettere å tråkke rundt i motvind f.eks. Ville stikket innom en butikk, og tenke litt over om du kommer til å kjøre full guffe kraft hele veien til og fra jobb. Skal du det hadde jeg kanskje tatt med lader på jobb, og så tror jeg problemet er løst. Anonymkode: b9e3f...364 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 25. juni 2021 #6 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg har en sykkel med 60 NM og veier 94 kilo. Den får meg veldig greit opp bakkene. Jeg har 3 innstillinger på sykkelen og den lengste rekkevidden som er oppgitt gjelder i utgangspunktet den innstillingen som gir minst hjelp. Rekkevidden daler fort hvis jeg bruker høyeste innstilling mye. Men rekkevidden på mitt batteri er 70-100 km, så jeg har ikke noe problem med å komme meg frem og tilbake til jobb Etter en time på sykkelen er det fortsatt mye strøm igjen på sykkelen. Kjøper du med 30 NM må du regne med at du bruker en del krefter selv for å komme deg opp bratte bakker. Og du vil nok da bruke høyeste innstilling for å få den hjelpen du trenger. Da tappes batteriet fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå