AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Del Skrevet 24. juni 2021 Bilen min har fått motorproblemer, alle fire hjullagrene er gåen, alle sommerdekk må byttes ut og alle bremseklosser og bremseskiver er ganske slitt, men akkurat det er ikke prekært ennå. Det er en 2007-modell som jeg gav 30 000 for for fire år siden, og det blir nok vanskelig å få noe over vrakpant for den. Har allerede brukt 5000 på noe annet tidligere i år, og som dere ser blir det en del mer på kort tid. Jeg har mulighet til å reparere det meste selv, men det gidder jeg egentlig ikke. Delene koster jo mer enn nok i seg selv også. Ser mørkt på å bruke tid og penger på dette her, for så å bare gå og vente på neste problem som dukker opp. Det er jo uansett dyrere å kjøpe ny bil, men det kan jo være verdt det om man slipper driftsstans annenhver måned også. Ville dere kjøpt ny bil? Anonymkode: ca19b...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bilen min har fått motorproblemer, alle fire hjullagrene er gåen, alle sommerdekk må byttes ut og alle bremseklosser og bremseskiver er ganske slitt, men akkurat det er ikke prekært ennå. Det er en 2007-modell som jeg gav 30 000 for for fire år siden, og det blir nok vanskelig å få noe over vrakpant for den. Har allerede brukt 5000 på noe annet tidligere i år, og som dere ser blir det en del mer på kort tid. Jeg har mulighet til å reparere det meste selv, men det gidder jeg egentlig ikke. Delene koster jo mer enn nok i seg selv også. Ser mørkt på å bruke tid og penger på dette her, for så å bare gå og vente på neste problem som dukker opp. Det er jo uansett dyrere å kjøpe ny bil, men det kan jo være verdt det om man slipper driftsstans annenhver måned også. Ville dere kjøpt ny bil? Anonymkode: ca19b...ffd I tillegg skal den på EU til høsten Anonymkode: ca19b...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Del Skrevet 24. juni 2021 Jepp, tror kanskje jeg hadde sett meg om etter noe annet. Verksted er vel uaktuelt med så mange saker. Du får mange gode biler for 30-40k kr fortsatt. Anonymkode: a7a77...d5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 25. juni 2021 #4 Del Skrevet 25. juni 2021 Høres ut som det fornuftige kan være å bytte den ut (og at du egentlig fisker etter å få brekreftet det.) Dersom du går for reparasjon ville jeg tatt eu-kontrollen først slik at du ikke reparerer bilen for 20 000, så blir det avdekket feil for 15 000 på EU-kontrollen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Del Skrevet 25. juni 2021 Det er jo ikke en skikkelig gammel bil, så den bør ha bruksverdi etter du fikser den. Men selv uten motorproblemene er du fort oppe i 15-20k (avhengig av kvaliteten på det du kjøper). Så kommer motorproblemene du ikke spesifiserer oppå det igjen. Hvor mye det koster avhenger helt av hva problemet er. Vi snakket alt mellom en tusenlapp til mange titalls tusen hvis det er en skade som medfører motorbytte. Du har fort betalt mer i reparasjoner enn det bilen kostet deg "ny". Jeg hadde nok kvittet meg med bilen. Solgt den som et reparasjonsobjekt til litt mer enn vrakpanten, eller bare vraket den. Anonymkode: 1b417...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #6 Del Skrevet 25. juni 2021 Var i ca samme situasjon som deg nylig, med min 2005 modell. Endte med å ta billån å kjøpe nesten ny bil. Angrer ikke. Anonymkode: db0e8...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg hadde byttet den. Anonymkode: f3f1d...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Del Skrevet 25. juni 2021 Bytta. Helt klart. Anonymkode: f6af1...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Del Skrevet 26. juni 2021 Fin anledning til å bytte til elbil Anonymkode: 25ffd...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå