Gå til innhold

Til gutta på Kvinneguiden

Gjest anonym

Har forhuden på penis noen betydning seksuelt?  

1. 1. Har forhuden på penis noen betydning seksuelt?

• Ja, den har betydning og bør ikke fjernes
      4
    • Jeg er usikker på om forhuden har noen seksuell betydning
      1
    • Nei, den har ingen betydning og kan fjernes
      1

Anbefalte innlegg

Det pågår fortiden en debatt på "aktuelle saker" angående omskjæring av gutter.

Enkelte syns omskjæring av gutter er helt greit fordi:

- det er mer renslig med en omskåret penis.

- forhuden har ingen betydning seksuelt.

Andre mener at:

- det er en grunn til at man er født med forhud.

- den bør beholdes fordi den har seksuell betydning.

Jeg ønsker å høre hva dere gutter her inne har å si til dette, mener du at forhuden har betydning seksuelt for en gutt, eller kan man like gjerne fjerne den?

Gi gjerne deres kommentarer i tillegg til å stemme.

Til jentene:

Jeg vet vi befinner oss på Kvinneguiden og at dette er vår "tumleplass" på nettet, men jeg er freidig nok til å be dere om å avstå fra å stemme i denne undersøkelsen uansett hvilket syn dere måtte ha om saken. Ber om forståelse for det. På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke medlem og får vel følgelig ikke stemt, men jeg ville stemt på det i midten :-)

Hvis du leser innlegget mitt på "aktuelt" skjønner du sikkert hvorfor. Kort sagt er det fordi jeg tror penishodet blir herdet og mister noe/mye av følsomheten når det stadig er i kontakt med ting (buksestoff osv) uten forhuden som "beskyttelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke stemt :wink:

Men min mening er at det er dritkjipt å suge en gutt som har for trang forhud. Synes gutter med for trang forhud burde snitte litt i den!

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare måtte klistre inn noen fakta om forhuden som mange kanskje ikke kjenner:

Ett faktum de aller, aller fleste ikke vet er at det mest følsomme stedet på mannens penis er…. Forhuden.

Forhuden er den delen av mannens penis som er utstyrt med absolutt flest nerveceller.

Forhuden er for øvrig en svært spesiell del av mannens anatomi.

Den skiller ut ett sekret som er anti bakterielt og som har en viss glide evne. Begge deler for å beskytte penis hodet mot infeksjoner og skader.

Penishodet har ikke slik en del tror, tynn hud, men en membran som kan minne om den du har på innsiden av leppene.

Denne membranen blir tykkere på personer som er omskåret, uten at det syntes å gå nevneverdig ut over følsomheten.

Forøvrig kan det nevnes at menn som omskjæres idag normalt ikke omskjæres av relgisøse årsaker, ei heller medisinske... det er "gammel overtro" om at dersom forhuden fjernes og man fjerner da muligheten for mannen til å onanere.... denne teorien kommer fra england og ble plukket opp i alle engelske kolonier, samt USA.

At onani var det vanligste årsaken til at menn ble sinnsyke var ett faktum frem til sånn ca 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den skiller ut ett sekret som er anti bakterielt og som har en viss glide evne. Begge deler for å beskytte penis hodet mot infeksjoner og skader."

Hm, er det derfor penishodet liksom ikke er helt "tørt" som annen hud når man drar tilbake forhuden (men blir det hvis det har vært ute i friluft en stund :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...