Gå til innhold

Hvordan/hvor finne gode bonusforeldre?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, høres kanskje dumt ut. Man kan ikke tvinge noen til å elske barnet sitt, blabla. Neida. Jeg forstår det.

Nå har det seg slik at jeg har et barn som aldri har hatt en ordentlig pappa. Han døde før barnet ble født. Jeg var lenge opptatt av å ikke introdusere barnet for mange forskjellige, samt at jeg var i sorg og ville ikke date. 

Da barnet var rundt 5 startet jeg å date. Jeg skremte vekk mange menn da jeg fortalte at jeg hadde barnet på fulltid og at barnet ikke hadde far. De sa de ikke kunne gi meg det jeg trengte. Ikke at jeg noen gang presset dem eller forlangte noe som helst. Ingen av dem traff barnet.

Da barnet var rundt 7 fikk jeg meg kjæreste. En kjæreste som ble introdusert for barnet mitt, men som ikke interesserte seg for ham. Hadde egne barn som ble forskjellsbehandla veldig, selv om jeg behandlet alle barna likt når vi var sammen alle. Jeg trodde dette ville forandre seg, noe det aldri gjorde.

Jeg gjorde det slutt med denne mannen for noen måneder siden. Jeg trenger en mann som kan være en rollemodell for barnet mitt, en som kan være glad i ham og være et positiv bidrag i livet hans, som jeg ser mange steforeldre er. Jeg blir varm i hjertet når jeg ser hvor mange flotte bonusforeldre som finnes.

Så hvor finner man dem?? Jeg ønsker så sterkt å føle familiefølelsen, at barnet mitt skal være elsket.. det er alt jeg vil. Hvordan? 😢

Anonymkode: 8c2e9...df9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Bli sammen mwd en fyr som ønsker seg barn, så har du (vil jeg tro) større sjans

Anonymkode: 84002...0a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor gammel er du? Bli sammen mwd en fyr som ønsker seg barn, så har du (vil jeg tro) større sjans

Jeg er snart for gammel til å få flere barn. 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Fant min på tinder. Han var tidlig i samtalen ærlig og sa rett frem at han ønsket seg familie og barn. Jeg har ikke mine barn 100%, de har en god far i livet sitt, men kjæresten min skulle nok nesten ønske at jeg hadde de 100%, så glad er han i dem. 

Det du må lete etter er: 

- Menn som ønsker seg egne barn

- Menn som har egen barn og er en god far / gjerne skulle ønsket seg flere barn, men livet kom i veien? 

- Menn som har vært stefar i tidligere forhold og likte det. 

Anonymkode: 2da88...521

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er snart for gammel til å få flere barn. 🙄

Aldri si aldri. Fikk barn som 42-åring..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant min på tinder. Han var tidlig i samtalen ærlig og sa rett frem at han ønsket seg familie og barn. Jeg har ikke mine barn 100%, de har en god far i livet sitt, men kjæresten min skulle nok nesten ønske at jeg hadde de 100%, så glad er han i dem. 

Det du må lete etter er: 

- Menn som ønsker seg egne barn

- Menn som har egen barn og er en god far / gjerne skulle ønsket seg flere barn, men livet kom i veien? 

- Menn som har vært stefar i tidligere forhold og likte det. 

Anonymkode: 2da88...521

Eksen min var en god far (for sine biologiske barn), men var ikke interessert i mitt. 

Så kan man være rett fram i en tinder-samtale at man ser etter både en kjæreste og en stefar? Uff, høres liksom så kravstort ut synes jeg. 

Men ja, kanskje trikset er å lete etter en mann som ønsker flere barn.. dessverre er jeg i en alder som gjør at de fleste menn som er aktuelle for meg er ferdige med den biten - altså å få flere.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Aldri si aldri. Fikk barn som 42-åring..

Jeg er ikke langt unna den alderen selv, men sier ikke aldri.. selv om, jeg har jo ikke kjæreste en gang da.. og er ganske heart broken etter hvordan eksen behandlet meg/barnet mitt. Elsker han nok enda, selv om hodet mitt vet at han er veldig feil for oss.

AnonymBruker
Skrevet

Det må jo finnes mannfolk som ikke har noe imot å være snill med et barn som ikke er deres? 😅

Jeg har også et barn og leter etter noen å dele resten av livet med. Men jeg er 38 og det er uaktuelt å få flere barn, så det utelukker vel noen kandidater 😄

Anonymkode: f5f76...33e

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det må jo finnes mannfolk som ikke har noe imot å være snill med et barn som ikke er deres? 😅

Jeg har også et barn og leter etter noen å dele resten av livet med. Men jeg er 38 og det er uaktuelt å få flere barn, så det utelukker vel noen kandidater 😄

Det finnes flere som er villig til det. Er selv sammen med en :) 

AnonymBruker
Skrevet

Bestekameraten min giftet seg med en alenemor. Han var selv fraskilt med delt omsorg for 3 barn. Nå har de bygd hus med stor nok plass til 5(!!!) barn. Han er i tillegg et godt menneske, moden, raus og ansvarlig. Sånne menn finnes ser ute.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eksen min var en god far (for sine biologiske barn), men var ikke interessert i mitt. 

Så kan man være rett fram i en tinder-samtale at man ser etter både en kjæreste og en stefar? Uff, høres liksom så kravstort ut synes jeg. 

det er kanskje kravstort, men det er jo akkurat det du trenger. Du vil luke ut de som ikke er interessert i det. 

Men ja, kanskje trikset er å lete etter en mann som ønsker flere barn.. dessverre er jeg i en alder som gjør at de fleste menn som er aktuelle for meg er ferdige med den biten - altså å få flere.

Jeg er ikke langt unna den alderen selv, men sier ikke aldri.. selv om, jeg har jo ikke kjæreste en gang da.. og er ganske heart broken etter hvordan eksen behandlet meg/barnet mitt. Elsker han nok enda, selv om hodet mitt vet at han er veldig feil for oss.

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (4 minutter siden):

Det finnes flere som er villig til det. Er selv sammen med en :) 

Takk, det gir håp ❤

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, høres kanskje dumt ut. Man kan ikke tvinge noen til å elske barnet sitt, blabla. Neida. Jeg forstår det.

Nå har det seg slik at jeg har et barn som aldri har hatt en ordentlig pappa. Han døde før barnet ble født. Jeg var lenge opptatt av å ikke introdusere barnet for mange forskjellige, samt at jeg var i sorg og ville ikke date. 

Da barnet var rundt 5 startet jeg å date. Jeg skremte vekk mange menn da jeg fortalte at jeg hadde barnet på fulltid og at barnet ikke hadde far. De sa de ikke kunne gi meg det jeg trengte. Ikke at jeg noen gang presset dem eller forlangte noe som helst. Ingen av dem traff barnet.

Da barnet var rundt 7 fikk jeg meg kjæreste. En kjæreste som ble introdusert for barnet mitt, men som ikke interesserte seg for ham. Hadde egne barn som ble forskjellsbehandla veldig, selv om jeg behandlet alle barna likt når vi var sammen alle. Jeg trodde dette ville forandre seg, noe det aldri gjorde.

Jeg gjorde det slutt med denne mannen for noen måneder siden. Jeg trenger en mann som kan være en rollemodell for barnet mitt, en som kan være glad i ham og være et positiv bidrag i livet hans, som jeg ser mange steforeldre er. Jeg blir varm i hjertet når jeg ser hvor mange flotte bonusforeldre som finnes.

Så hvor finner man dem?? Jeg ønsker så sterkt å føle familiefølelsen, at barnet mitt skal være elsket.. det er alt jeg vil. Hvordan? 😢

De finnes overalt. Men du må bare finne en som elsker deg like mye som du elsker han. Akkurat der er det ofte skjevfordeling uten at man er klar over det.

Jeg har vært alene med barnet mitt fra fødsel av, null kontakt med barnefar og null kontakt med familie og søsken. Jeg har likevel rukket å hatt to lengre forhold, det siste forholdet er fortsatt like sterkt som dag en. Barnet er nå 6 år og den første mannen jeg ble sammen med etter fødsel har til den dag i dag vært som en far for henne, selvom vi ikke lenger er sammen så stiller han opp for henne fordi han har kjent henne siden hun var baby. Den andre mannen jeg møtte - som jeg er sammen med nå fortsatt, hadde ingen barn fra før av, men han viste med hele sitt hjerte at han ville ha meg uansett hvor mye jeg prøvde å skremme han med at jeg hadde barnet på fulltid, han brydde seg ikke om det og vi er som sagt fortsatt sammen i dag med et felles barn + mitt barn som han ser på som sin egen.

Så disse mennene finnes, bare ikke gi opp håpet :) 

Anonymkode: 88a76...36e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet de finnes, ser det jo overalt. Problemet er at jeg ikke vet hvordan man finner dem. :( Det er tungt å prøve for så å feile.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...