AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 Hei, er det noen som kan hjelpe meg i å skrive en søknad til MIX? Jeg vet ikke hvordan jeg skal få skrevet det, for de jobbene jeg har hatt har jeg fått via bekjente så har liksom aldri fått skrevet en. Har sett noen søknad eksempler men føler det ikke er riktig å skrive noe helt likt. Kunne ønske jeg var flink på sånt :( Jeg er 21 år gammel, og har jobbet som både telefonselger og butikkmedarbeider. Jeg har erfaring med kassearbeid og service. Kan også nevnes at jeg takler stress og er positiv til alt. Noen ideer? :) Anonymkode: 66fbf...24e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, er det noen som kan hjelpe meg i å skrive en søknad til MIX? Jeg vet ikke hvordan jeg skal få skrevet det, for de jobbene jeg har hatt har jeg fått via bekjente så har liksom aldri fått skrevet en. Har sett noen søknad eksempler men føler det ikke er riktig å skrive noe helt likt. Kunne ønske jeg var flink på sånt Jeg er 21 år gammel, og har jobbet som både telefonselger og butikkmedarbeider. Jeg har erfaring med kassearbeid og service. Kan også nevnes at jeg takler stress og er positiv til alt. Noen ideer? Anonymkode: 66fbf...24e 21 år gammel jente* Anonymkode: 66fbf...24e
?mynonA Skrevet 24. juni 2021 #3 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 21 år gammel, og har jobbet som både telefonselger og butikkmedarbeider. Jeg har erfaring med kassearbeid og service. Kan også nevnes at jeg takler stress og er positiv til alt. Anonymkode: 66fbf...24e Du bør skrive litt mer utfyllende, men ellers var det en god start. Du skriver at du har jobbet som telefonselger og butikkmedarbeider. Her bør du nevne hvilket firma/butikk, når dette fant sted og hvor lenge dette forholdet varte. Kanskje vil en tidligere sjef eller kollega stille som referanse og snakke oppløftende om deg? Hør med foreldrene dine angående søknad og CV. De har nok mye erfaring. Samtidig så kjenner de deg veldig godt, og sammen kan dere utforme en perfekt søknad.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 Se på stillingsannonsen de har lagt ut, hvilke kvalifikasjoner/kvaliteter ser de etter? Referer til dette å søknadsteksten. Hvis de f.eks. ønsker noen med butikkerfaring, noen som er serviceinnstilt og tar initiativ kan du si: "Jeg ønsker å søke på stillingen som xxx. Her er hva jeg kan bidra med i stillingen: Jeg har arbeidserfaring som butikkmedarbeider. (Legg til noe om arbeidsoppgaver og hvilke kvaliteter du fikk i jobben. Disse kan/bør korrelere med det som står i stillingen). I stillingen som telefonselger jobbet jeg direkte med kunder. Å være positiv og serviceinnstilt var en essensiell del av rollen. (Legg gjerne til noe om arbeidsoppgaver og kvaliteter her også)" Hele poenget er at du viser hvilke kvaliteter du kan ta med inn i den nye rollen og disse kvalitetene bør være de som de ser etter i stillingsannonsen. I en butikk vil de nok ha fokus på noen som har en god innstilling, tar initiativ og også gjør de mindre jobbene som å f.eks. rydde/sortere. Det trenger ikke være så komplisert. Skriv enkelt og tydelig. Ellers anbefaler jeg å sjekke ut CV-nerden: https://cvnerden.no/slik-gjør-du-cven-førsteklasses/ Anonymkode: 1e8b8...426 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Det finnes en del eksempler ute på nettet på hvordan skrive søknader. Du kan også få noen til å skrive for deg? CV-Hjelpen Anonymkode: 60525...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå