Gå til innhold

Age of empires


Gjest Violetta

Anbefalte innlegg

Min datter har fått dette spillet med seg fra sin far. Jeg har ikke sett på det. Er dette et krigsspill med blodige scener som ikke egner seg for et barn på ni år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er krigsstrategispill. Dette vil si at det forsåvidt er ganske voldelig, det er krig vi snakker om. Likevel så ligner det mere på sjakk en på voldspill som GTA-3. Det er ingen voldstudier, nærbilder av blod, gugge og sår fins heller ikke. Du styrer enheter, høster ressurser, bygger byer, bygninger, borger og tårn. Så styrer du enheter inn i kamper mot motstandere, men igjen så er det vel omtrent det du gjør i sjakk. Animasjonene er enkle siden de er så små.

Etter min mening er spillet helt trygt. Det er såpass komplisert at hvis du er gammel nok til å klare å spille det, så er du gammel nok til å spille det.

(En rask runde på nettet har avslørt at anbefalt aldersgrense varierer fra 3 år og oppover til 11år og oppover. Litt avhengig om det er første eller andre utgave i serien og om hvem som har gradert det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er spillet helt trygt. Det er såpass komplisert at hvis du er gammel nok til å klare å spille det, så er du gammel nok til å spille det.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...