Gjest SomeDude32 Skrevet 26. juni 2021 #41 Skrevet 26. juni 2021 grunnen til at folk reagerer er fordi pride har blitt en idelogisk totalitær greie man pusher på folk alle som sier imot blir slaktet. Det er bare noe alle bare måååå akseptere fordi det liksom skal bety "kjærlighet" Man kan ikke tvinge folk til å støtte noe. Folk må støtte noe fordi de har lyst til det Så da ender pride tilhengere med å gjøre nøyaktig det samme som det homofile og andre mennesker har opplevd. Det er nøyaktig det som gjør det hele utrolig ironisk.
Hannah80 Skrevet 26. juni 2021 #42 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Wow, du hørtes skikkelig homofob ut. Har du virkelig slike holdninger, eller tøffer du deg kanskje litt? 😏 Anonymkode: 66f2c...ec6 H*n skriver jo ja til homofile og mangfold. Er det å være homofob? 🤔 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #43 Skrevet 26. juni 2021 Var ute i sentrum i dag og de skulle gi meg brosjyrer om at det var pride parade snart? Men det er jo ikke før om 2 måneder! Og så på veien til og fra jobb er det f.eks. en diger skjerm med regnbue på. Jeg ignorerer selvfølgelig alt det her med å ikke delta og takker høflig nei til brosjyren. Synes det er fint at de skaper aktivitet, og de kan lage til så mange parader de vil og feire - så lenge det foregår fredelig og uten problemer, noe pride er eksemplarisk på i motsetning til andre markeringer jeg har sett. Men jeg synes for meg, som overhodet ikke har noen som helst interesse for dette temaet, så er det litt for mye og litt for nært på meg. Jeg vil dog. aldri uttrykke misnøye om det, og om jeg skulle gjort det ville det nok ikke vært sosialt akseptabelt. Anonymkode: 9fe92...237 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #44 Skrevet 26. juni 2021 Alt for mye. Skjønner de ikke at denne provokasjonen er mot sin hensikt? Folk som syntes pride var ok tidligere har fått det opp i halsen nå. Ton det litt ned for å få med folk flest. Anonymkode: 486b9...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #45 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 22.26): Feks jeg bryr ikke om fotball. Følger ikke med på EM i det hele tatt, derfor ignorer jeg alle saker som blir lagt ut på samtlige nettaviser og SoMe poster om EM. Men det hadde ikke falt meg inn å hisse meg opp over at fotball eksisterer, eller påstå at "fotball blir tredd ned over hodene på oss". Jeg ignorerer og lever godt i min fotballuvitenhet. Pride-motstandere burde prøve samme taktikk. Football-supportere bruker ikke politisk hjernevask som et middel for å få flere til å støtte dem slik homolobbyen gjør med rosa-kompetanse i barnehager og skoleverket. Hadde dem nøyd seg med normal informering som alle andre og ikke forsøkt å påtvinge sitt syn på andre ville det ikke provosert så mange. At de også forsøker å omdefinere hva kjønn og ekteskap er for noe i strid med det som alltid har vært normalen er også provoserende for de av oss som er glad i Norge og ønsker at landet vårt skal eksistere i fremtiden. Anonymkode: e09db...e93 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #46 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Wow, du hørtes skikkelig homofob ut. Har du virkelig slike holdninger, eller tøffer du deg kanskje litt? 😏 Anonymkode: 66f2c...ec6 Nei, jeg er ingen homofob. Jeg har tross alt homofile venner, og har også eksperimentert selv i mine yngre dager. Homofili er en ikke-sak for meg. Folk må gjøre som de vil. Men pride og alt styret rundt har virkelig irritert meg. Det må jeg få lov til å mene, uten å være homofob. Å homofobisere meg fordi jeg misliker pride er en hersketeknikk fra dere. Anonymkode: 622ea...846 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #47 Skrevet 27. juni 2021 Jeg er I mot gaymars og flagg. Det er ikke Fordi jeg er I mot homofiles rettigheter osv, men Fordi det blir seksualiserende. Jeg er også I mot at barn går I gaypride mars også Fordi dette er noe barn ikke skal måtte gjøre. Det at to mennesker av samme kjønn elsker hverandre og har sex med hverandre har ikke barn noenting med. La barn være barn og ikke press dette oppi tryne dems de er ikke modene til og lære om slikt og det kan I verstefall bli forvirrende for barna og traumatiserende. Så jeg er I mot og trykke Andre's seksualitet oppi tryne til andre spesiellt barn og voksene som ikke har bedt om det og som ikke ønsker det. Dette har gått alt forlangt det er derfor det er provoserende. Anonymkode: 4544e...86f 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #48 Skrevet 27. juni 2021 SomeDude32 skrev (13 timer siden): grunnen til at folk reagerer er fordi pride har blitt en idelogisk totalitær greie man pusher på folk alle som sier imot blir slaktet. Det er bare noe alle bare måååå akseptere fordi det liksom skal bety "kjærlighet" Man kan ikke tvinge folk til å støtte noe. Folk må støtte noe fordi de har lyst til det Så da ender pride tilhengere med å gjøre nøyaktig det samme som det homofile og andre mennesker har opplevd. Det er nøyaktig det som gjør det hele utrolig ironisk. Det er noe svært paradoksalt med måten man svarer folk som ikke er 100 prosent enig. Folk som ikke har et eneste problem i verden med homofili, men som bare ønsker å holde noe nøytralt blir stempel som dritkjipe. Det lyser ikke akkurat aksept. Jeg lurer på hvor mange organisasjonersom har endret logoen sin til fargerik bare for å ikke bli hengt ut som homofobe. Anonymkode: 6a345...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #49 Skrevet 27. juni 2021 Jeg er også lei maset om Pride. Det går over mange uker, enhver parade får oppslag i media, og alle skal aktivt støtte det. Dersom en ikke aktivt støtter alt sammen, henger opp flagg osv, blir en erklært som en forferdelig person. Vi trenger fokus på andre viktige saker enn bare Pride. Anonymkode: 324da...230 3
Gjest SomeDude32 Skrevet 27. juni 2021 #50 Skrevet 27. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er noe svært paradoksalt med måten man svarer folk som ikke er 100 prosent enig. Folk som ikke har et eneste problem i verden med homofili, men som bare ønsker å holde noe nøytralt blir stempel som dritkjipe. Det lyser ikke akkurat aksept. Jeg lurer på hvor mange organisasjonersom har endret logoen sin til fargerik bare for å ikke bli hengt ut som homofobe. Anonymkode: 6a345...3eb Jeg syns det er bra at folk bytter profilbilder og bedrifter bytter til fargerik logo Da veit jeg hvilke personer jeg ikke kan stole på (de er sauer), og hvilke bedrifter som kun tenker profitt
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #51 Skrevet 27. juni 2021 Det har gått så langt at de som ikke ønsker blande pride med politikk blir hetset. Ref Hareide. Anonymkode: 486b9...ad3 2
fotosyntesen Skrevet 27. juni 2021 #52 Skrevet 27. juni 2021 De ønsker mangfold, men ikke mangfold av meninger og nyanser i tenkemåte. Alle skal gå i takt, tenke likt og mene likt. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå