AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #21 Skrevet 25. juni 2021 Arx skrev (På 24.6.2021 den 2.08): Finnes ikke egen type vom for hunder med diaré, så da har du evt fått feil informasjon. Nei det er ikke så mye bein i vom og hundemat, men det er bein i de fleste mixene og som nevnt over har hunder forskjellig toleranse for bein. Tror ikke min hund tåler det så bra 😩 Men bestemt meg for å heller koke kjøtt og gi det, sammen med tørrfôret 😅 AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 2.22): Hunden min har aldri spist noe annet enn vom, så den bæsjen du viser på bilde er helt normal vombæsj i mine øyne. Siden din hun har mageproblemer så er det kanskje andre våtfor som er bedre med tanke på å skåne magen men, avføringen så ikke unormal ut når han først har spist vom. Nå vet jeg ikke hva slags hvom han har fått men, det er også forskjell på vommen. Vom med laks er f.eks mer skånsomt enn vom med storfekjøtt. Anonymkode: ca9c9...903 Svarer sent, men svaret ditt gjorde meg veldig betrygget! Så tusen takk! 😊 AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 13.39): Jeg ville prøvd ut Norwegian polar. Det er kokt kjøtt og mer lettfordøyelig enn vom. Bedre for sensitive mager. Det er også fullverdig fôr, så man slipper å gi tørrfôr i tillegg. Anonymkode: 629f5...d4f Lest at det er bra, men jeg føler at det er veldig tungvint i forhold til at det er blokker? Lest på nettet at folk bruker øks eller må hive det i gulvet for å få delt det opp... og de bitene det kommer i er jo alt for mye for min hund på 4 kg, så det ville jo blitt det prosjektet å få delt opp dette i riktig størrelse helt ned på grammet 😕 Siden hunden min slankes, så må jeg være super nøye med kaloriene, og siden hunden er så liten så er det også så lite å gå på 😅 Hunden har forresten også gått ned 300 gram de siste 2 ukene den har vært syk 😕 bra med vekt nedgang, men jeg ville helst sett at vekten holdt seg stabil når hunden er syk 😩 off topic, bare kom på at jeg glemte skrive det i oppdateringen over 🙈 ts Anonymkode: c74ce...97c 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #22 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 15.24): Dropp vom. Min hund fik lik avføring og forstoppelse av vom. Anonymkode: c5917...027 Ja droppet vom fra i dag tidlig 🙈 Jeg valgte det i desperasjon for å få hunden til å spise... men lite vitende om at det førte til hard avføring 😩 angrer veldig... veldig redd for at jeg har gjort hunden sykere enn nødvendig 😭💔 ts Anonymkode: c74ce...97c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #23 Skrevet 25. juni 2021 MissPierce skrev (På 24.6.2021 den 15.36): For noen hunder blir VOM for kraftig, og de kan da få veldig hard avføring. De drikker også mindre vann når de får Vom, siden det inneholder en del veske, men det blir ikke nok. Begge disse faktorene kan gi sånn avføring. Etter at jeg sluttet med vom i dag, så har hunden heldigvis drukket mer! Så du sier noe der altså ts Anonymkode: c74ce...97c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #24 Skrevet 26. juni 2021 Mine hunder får også tørr avføring av vom. Jeg har derfor begynt med fibertilskudd og avføringen er blitt mer fuktig, uten at den er løs. Det hjelper også med å regulere magen, så jeg ville prøvd det. Min hund ble dårlig av tørr avføring som ikke kom ut. Anonymkode: 7bd69...f59 2
MissPierce Skrevet 26. juni 2021 #25 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Etter at jeg sluttet med vom i dag, så har hunden heldigvis drukket mer! Så du sier noe der altså ts Anonymkode: c74ce...97c Jeg merket det veldig godt da han måtte over fra Vom til allergifôr. Han drakk plutselig 2-3 skåler med vann etter hverandre. Vanligvis gikk det 1 om dagen. Tørrfôr suger til seg mye veske i magen og tarmen, så jeg våter tørrfôret for at han ikke skal bli så tørst. Så nå drikker han mer normalt. Nå får han litt Smaak Raw Salmon fra Musti , for å få litt variasjon. Han tåler ikke hverken Storfe, Lam eller kylling. Å vi fikk beskjed om å vente med And. 2
Sola de Skrevet 26. juni 2021 #26 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Etter at jeg sluttet med vom i dag, så har hunden heldigvis drukket mer! Så du sier noe der altså ts Anonymkode: c74ce...97c Hvordan går det med hunden din? 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #27 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tror ikke min hund tåler det så bra 😩 Men bestemt meg for å heller koke kjøtt og gi det, sammen med tørrfôret 😅 Svarer sent, men svaret ditt gjorde meg veldig betrygget! Så tusen takk! 😊 Lest at det er bra, men jeg føler at det er veldig tungvint i forhold til at det er blokker? Lest på nettet at folk bruker øks eller må hive det i gulvet for å få delt det opp... og de bitene det kommer i er jo alt for mye for min hund på 4 kg, så det ville jo blitt det prosjektet å få delt opp dette i riktig størrelse helt ned på grammet 😕 Siden hunden min slankes, så må jeg være super nøye med kaloriene, og siden hunden er så liten så er det også så lite å gå på 😅 Hunden har forresten også gått ned 300 gram de siste 2 ukene den har vært syk 😕 bra med vekt nedgang, men jeg ville helst sett at vekten holdt seg stabil når hunden er syk 😩 off topic, bare kom på at jeg glemte skrive det i oppdateringen over 🙈 ts Anonymkode: c74ce...97c Norwegian polar er enkelt å dele opp. Trenger bare en sil og en hammer for å dele opp blokkene (tar under 2 minutter). Så legger man blokkene i fryseren. Man tiner én blokk av gangen. Den vil holde seg god i kjøleskapet i 8 dager. Det renner ikke av den og det har konsistens som grovt leverpostei. Anonymkode: 629f5...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #28 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mine hunder får også tørr avføring av vom. Jeg har derfor begynt med fibertilskudd og avføringen er blitt mer fuktig, uten at den er løs. Det hjelper også med å regulere magen, så jeg ville prøvd det. Min hund ble dårlig av tørr avføring som ikke kom ut. Anonymkode: 7bd69...f59 Takk for tips 😊 MissPierce skrev (2 timer siden): Jeg merket det veldig godt da han måtte over fra Vom til allergifôr. Han drakk plutselig 2-3 skåler med vann etter hverandre. Vanligvis gikk det 1 om dagen. Tørrfôr suger til seg mye veske i magen og tarmen, så jeg våter tørrfôret for at han ikke skal bli så tørst. Så nå drikker han mer normalt. Nå får han litt Smaak Raw Salmon fra Musti , for å få litt variasjon. Han tåler ikke hverken Storfe, Lam eller kylling. Å vi fikk beskjed om å vente med And. Ja tørrfôret tiltrekker seg masse væske 😓 Har nå begynt å legge tørrfôret i vann, og blander det inn med en skål med vann og kylling/fisk som er delt opp såpass mye at det blir en liten grøt 😅 AnonymBruker skrev (1 time siden): Norwegian polar er enkelt å dele opp. Trenger bare en sil og en hammer for å dele opp blokkene (tar under 2 minutter). Så legger man blokkene i fryseren. Man tiner én blokk av gangen. Den vil holde seg god i kjøleskapet i 8 dager. Det renner ikke av den og det har konsistens som grovt leverpostei. Anonymkode: 629f5...d4f Åja! Takk for tips 😊 Skal prøve det ved en senete anledning, da jeg ikke tørr bytte mat igjen nå før hunden har vært frisk en stund 😅 ts Anonymkode: c74ce...97c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #29 Skrevet 26. juni 2021 Sola de skrev (2 timer siden): Hvordan går det med hunden din? Oppdatering: Natt til lørdag: Hunden har sovet gjennom hele natten ❤️ Null oppkast 😄 Vekket meg rundt kl 8 for å fortelle at den måtte ut på tur 😅 Lørdag: I dag har hunden gjort fra seg MASSE, så jeg håper det har løsnet litt nå 😅 Var som en hard propp som kom ut, etterfulgt av masse myk avføring (nesten mot diaré). Jeg skal fortsette gjøre som jeg har gjort det siste døgnet med mat, og håper at hunden fortsetter mot å bli helt frisk! Prøver passe på at hunden får i seg nok væske, da den også kan bli dehydrert av løs mage 🙈 ts Anonymkode: c74ce...97c 4
MissPierce Skrevet 26. juni 2021 #30 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Takk for tips 😊 Ja tørrfôret tiltrekker seg masse væske 😓 Har nå begynt å legge tørrfôret i vann, og blander det inn med en skål med vann og kylling/fisk som er delt opp såpass mye at det blir en liten grøt 😅 Åja! Takk for tips 😊 Skal prøve det ved en senete anledning, da jeg ikke tørr bytte mat igjen nå før hunden har vært frisk en stund 😅 ts Anonymkode: c74ce...97c Min liker det mye bedre da det er bløtet opp 😊 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Oppdatering: Natt til lørdag: Hunden har sovet gjennom hele natten ❤️ Null oppkast 😄 Vekket meg rundt kl 8 for å fortelle at den måtte ut på tur 😅 Lørdag: I dag har hunden gjort fra seg MASSE, så jeg håper det har løsnet litt nå 😅 Var som en hard propp som kom ut, etterfulgt av masse myk avføring (nesten mot diaré). Jeg skal fortsette gjøre som jeg har gjort det siste døgnet med mat, og håper at hunden fortsetter mot å bli helt frisk! Prøver passe på at hunden får i seg nok væske, da den også kan bli dehydrert av løs mage 🙈 ts Anonymkode: c74ce...97c Så bra det går bedre med h*n ☺️ Jeg måtte bokstavelig talt dra bæsjen ut av min i dag 🤢 Han spiser sånne lange gress strå, og de kommer like hele ut igjen noen ganger. Så da sliter han med å få det ut 🙈
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #31 Skrevet 26. juni 2021 Når hunden har hard mage kan du blande litt dulcolac i maten. Det løser opp avføringen iallefall så den ikke blir så hard at det blir vondt å bæsje. Anonymkode: e9c3e...9d0
Sola de Skrevet 26. juni 2021 #32 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Oppdatering: Natt til lørdag: Hunden har sovet gjennom hele natten ❤️ Null oppkast 😄 Vekket meg rundt kl 8 for å fortelle at den måtte ut på tur 😅 Lørdag: I dag har hunden gjort fra seg MASSE, så jeg håper det har løsnet litt nå 😅 Var som en hard propp som kom ut, etterfulgt av masse myk avføring (nesten mot diaré). Jeg skal fortsette gjøre som jeg har gjort det siste døgnet med mat, og håper at hunden fortsetter mot å bli helt frisk! Prøver passe på at hunden får i seg nok væske, da den også kan bli dehydrert av løs mage 🙈 ts Anonymkode: c74ce...97c Så bra den har blitt bedre. Forhåpentligvis er den snart tilbake til sitt gamle jeg igjen
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #33 Skrevet 26. juni 2021 MissPierce skrev (5 timer siden): Min liker det mye bedre da det er bløtet opp 😊 Så bra det går bedre med h*n ☺️ Jeg måtte bokstavelig talt dra bæsjen ut av min i dag 🤢 Han spiser sånne lange gress strå, og de kommer like hele ut igjen noen ganger. Så da sliter han med å få det ut 🙈 Haha det må venninnen min med sin hund også 😂 gress, hår, you name it 🤣 Vi er jo så vandt til det at vi ikke tenker så mye over det, men forbipasserende som ikke eier hund må jo stusse 🙈 ts Anonymkode: c74ce...97c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #34 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når hunden har hard mage kan du blande litt dulcolac i maten. Det løser opp avføringen iallefall så den ikke blir så hard at det blir vondt å bæsje. Anonymkode: e9c3e...9d0 Ja det var det vi begynte med for 2 uker siden, så ble avføringen bra. Men hunden sluttet ikke å spy, så da ville legen at jeg skulle over på noen andre medisiner for magesyre, og de skulle ikke blandes med dulcolac 😕 Men hunden er heldigvis ikke forstoppet lenger 😄 Men greit å ha den forstoppelse medisinen i skapet, til en evt senete anledning om hunden blir forstoppet igjen 😊 Da vet jeg litt mer ang hva jeg skal gjøre og ikke 😅 Har lært masse de siste 2 ukene 🙈 ts Anonymkode: c74ce...97c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #35 Skrevet 26. juni 2021 Sola de skrev (52 minutter siden): Så bra den har blitt bedre. Forhåpentligvis er den snart tilbake til sitt gamle jeg igjen Takk ❤️ Ja det håper jeg også, hunden virker litt kvikkere i dag 😄 ts Anonymkode: c74ce...97c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå