Gå til innhold

Uregelmessige hjerteslag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har, så lenge jeg kan huske, hatt episoder med uregelmessige hjerteslag. De kommer ofte hvis jeg har sovet lite. Det retter seg raskt opp og hjerterytmen blir normal, men i det siste har jeg fått mer ubehag av det. Det er like før jeg besvimer og jeg hører pulsen kjempehøyt i ørene. Det varer ikke lenge, men jeg er jo redd for at hjertet ikke skal finne tilbake til normal rytme igjen.

Jeg har ikke nevnt dette til legen for har jo lest om at det er normalt med ekstraslag osv. men svimmelheten er ganske guffen. Noen som opplever det samme og har fått det undersøkt?

Anonymkode: 14c11...5bc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har. Møtte veggen og ble innlagt. Mine hjerteslag var normale og viste seg å være stressrelatert. Er du under mye stress for tiden? Jeg blir svimmel av det fordi kroppen aktiveres og tror den er i fare. Men det er greit å ta en tur til legen og få utelukket noe alvorlig :)

Anonymkode: 618f0...b1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har. Møtte veggen og ble innlagt. Mine hjerteslag var normale og viste seg å være stressrelatert. Er du under mye stress for tiden? Jeg blir svimmel av det fordi kroppen aktiveres og tror den er i fare. Men det er greit å ta en tur til legen og få utelukket noe alvorlig :)

Anonymkode: 618f0...b1c

Ts her. Mine kommer helt ut av det blå, ingen sammenheng med noe som helst. Har ingen angst eller panikkanfall. Eneste gangene jeg har merket at de kom oftere var da jeg jobbet våkne nattevakter og sov dårlig på dagen. Jeg gjør ikke det lenger, men nå kommer svimmelheten og øresusen (som ikke var der før). Under en operasjon med epidural narkose opplevde jeg blodtrykksfall og dette er helt likt som jeg hadde det da pluss at hjertet slår uregelmessig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...ts her... kan jo legge til at det bare varer i noen sekunder (ca. 10-15) før det stabiliserer seg og jeg kjenner at rytmen blir normal igjen.

• Liker 2
Skrevet

Er det ekstraslag eller slår hjertet anderledes? Jeg har innimellom hatt mange ekstraslag etter hverandre, og blitt svimmel av det. Men det er sjelden. Hatt ekstraslag i 12år nå. Hvis det er noe annet enn ekstra slag hadde jeg tatt det opp med legen. Man tuller ikke med hjerteproblemer 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til legen med det. Hadde ekstraslag og anfall med ekstrem hurtig puls (fra 30sek til 30min oppi 200slag i minuttet) tok ekg og 24-timers ekg. Ingenting i veien annet enn sves som også ble funnet på langtids ekg Anfallene med hurtig puls regner de med kom av en medisin jeg gikk på som hadde takykardi som sjelden bivirkning, seponerer den nå og anfallene har avtatt veldig.

Anbefaler å få tatt en ekg hos legen, om ikke annet enn å få utelukket feil.

Anonymkode: 6dbc4...276

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...