AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Katten min er ca 15/15.5 år gammel og jeg har fått vite at han har nyresvikt. I dag er han ganske dårlig, så jeg har gitt han antibiotika. Forrige gang han var så dårlig trodde dyrlegen at det var pga nyrene , så han fikk smertestillende uten at det virket . Så viste det seg at han hadde en infeksjon, fikk antibiotika, og etter 1,5 dager var han mye bedre og virket helt frisk etter kuren. I dag gikk han ut å gjemte seg i noe kratt hos naboen i flere timer, jeg ropte og letet etter ham. Fikk han hjem og gav han 1/4 tablett av antibiotikaen . Han er veldig varm på ørene , varm og tørr på nesen , slapp og slørete blikk. Tror dere jeg bør gi ham litt metacam også ? Skal ringe dyrlege i morgen og høre om han kan få en time. Anonymkode: 25713...236
likermegher Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Virker som han har prøvd å gjemme seg for å dø. Du bør ringe dyrlegen ja. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 La katten slippe Anonymkode: 37206...525 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 Der tar dere feil, så dårlig at han skal dø er han ikke . Men det kan være at infeksjonen er tilbake , blære/urin infeksjon. Jeg passer veldig godt på han og sørger for at han får i seg mye veske så nyrene skal ha det lettest mulig . Katter kan leve mange år med nyresvikt , men jeg kommer aldri til å la ham lide , så hvis det på tide å la ham slippe , da gjør jeg det . Men som sagt, tror ikke vi er helt der nå. Anonymkode: 25713...236 1
Mezzosoprena Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 Du gir ikke katten medisin som er skrevet ut på et annet tidspunkt? Du kan jo ikke vite hva som er galt med katten din nå... Du bør kontakte dyrlegen. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 Forstår jeg deg rett at du har gitt katten antibiotika uten at du har vært hos dyrelegen? Hva med doseringen? Den trenger ikke være det samme som forrige gang. min går på antibiotika igjen nå og siden han veier bittelitt mere enn forrige gang så får han litt høyere dose. Jeg ville ikke gitt medisiner i hytt og pine uten å snakke med dyrelege. Anonymkode: ee955...a2e 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 Fullførte du ikke kuren sist siden du hadde antibiotika å gi den i dag? og hvordan er øynene til katten? Blanke og fine, eller begynner de å bli litt matte? Du bør uansett kontakte veterinæren. Anonymkode: 630d3...68d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 Gir du katten medisin uten å rådføre deg med dyrlege?? Anonymkode: 7c875...e4f 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 Teatrica skrev (58 minutter siden): Du gir ikke katten medisin som er skrevet ut på et annet tidspunkt? Du kan jo ikke vite hva som er galt med katten din nå... Du bør kontakte dyrlegen. Jo, det gjør jeg selvfølgelig når jeg ser at katten tydelig har det fælt. Han er 15, tror du ikke jeg kjenner katten min på alle de årene ?? Og medisinen er ikke utgått på dato , og han veier det samme. Han er forresten bedre nå 🙂 Anonymkode: 25713...236
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 Ring veterinær, senest i morgen. Ikke gjett rundt med medisiner. God bedring til pus ❤ Anonymkode: 905aa...8a2 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jo, det gjør jeg selvfølgelig når jeg ser at katten tydelig har det fælt. Han er 15, tror du ikke jeg kjenner katten min på alle de årene ?? Og medisinen er ikke utgått på dato , og han veier det samme. Han er forresten bedre nå 🙂 Anonymkode: 25713...236 Man gjør selvfølgelig ikke det! det er sånn som fører til at vi får antibiotikaresistente bakterier vettu Anonymkode: 7c875...e4f 8
GulSitron Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): det gjør jeg selvfølgelig når jeg ser at katten tydelig har det fælt Da ringer du til dyrlegen hvis katten har det så fælt, i stede for å rådføre deg med folk på kvinneguiden og i tillegg gi medisiner for noe du egt ikke vet hva er. som en annen sier også, det er ved feilbruk eller overbruk eller ikke-fullførte kurer vi oppnår resistente bakterier. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #13 Skrevet 23. juni 2021 Du må alltid ALLTID fullføre en antiobiotikakur. Man må være 100% sikker på at alle bakteriene er døde. Ellers vil bakteriene tåle antibiotikaen bedre og bedre. Anonymkode: 96fb4...2d5 4
Mezzosoprena Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jo, det gjør jeg selvfølgelig når jeg ser at katten tydelig har det fælt. Han er 15, tror du ikke jeg kjenner katten min på alle de årene ?? Og medisinen er ikke utgått på dato , og han veier det samme. Han er forresten bedre nå 🙂 Anonymkode: 25713...236 Du kan kjenne katten din herfra til evigheten, men du gjetter ikke hvilke medisiner den skal ha... 3
Minya Skrevet 25. juni 2021 #15 Skrevet 25. juni 2021 On 6/23/2021 at 11:34 PM, AnonymBruker said: Jo, det gjør jeg selvfølgelig når jeg ser at katten tydelig har det fælt. Han er 15, tror du ikke jeg kjenner katten min på alle de årene ?? Og medisinen er ikke utgått på dato , og han veier det samme. Han er forresten bedre nå 🙂 Anonymkode: 25713...236 Antibiotika er ikke tingen å gi når katten har nyresvikt. Hadde du gitt Metacam i stedet, hadde jeg ikke pirket på det, men én dose antibiotika du har som rester etter en tidligere antibiotikakur, fører bare til antibiotikaresistens og gjør ingenting for at katten skal føle seg bedre. Det blir like dumt som at du tar antihistaminer mot smerten fra et brukket bein. Ta pus med til veterinæren. Har du en nyrepus, skal du alltid være frampå for å oppdage eventuelle komplikasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #16 Skrevet 25. juni 2021 Når en katt gjemmer seg betyr det at den er veldig syk og klar for å slippe. Her synser du med medisin og diagnose. Du ringer til dyrlegen og møter opp der. Anonymkode: 03c89...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #18 Skrevet 25. juni 2021 Ugresset skrev (3 timer siden): Hvordan går det med pys? Nå går det mye bedre Han ble innlagt og det ble tatt blodprøver og ultralyd av ham . Prøvene var fin, men nyreverdiene hadde steget. I dag har han lagt i væskebehandling, så nyrene fikk en utskylling. Anonymkode: 25713...236
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå