Gå til innhold

nabo som prater drithøyt på balkongen


Yung Lean

Anbefalte innlegg

Jeg og venninna mi har nettopp flyttet inn i en bygård i Oslo. Alle her har vinduene sine vendt inn mot bakgården, og bygget på andre siden har balkongene sine vendt inn. På den ene balkongen sitter det en dame som prater i flere timer i telefonen om dagen. Og da mener jeg flere timer. Selvfølgelig skal folk ha lov til å sitte og prate på balkongen, men det er volumet som er problemet. Vi hører det selv om vinduene er lukket og vi er på andre siden av leiligheten. Dette har pågått hver eneste dag siden vi flyttet inn uansett vær. De andre naboene skriker ut av vinduet at hun skal holde kjeft, til ingen nytte.

Jeg lurer på hva som er riktig å gjøre i en slik situasjon? Jeg er egentlig «imot» å være den personen som klager på andre naboer, men nå kjenner jeg meg lei. Huseier er klar over problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yung Lean skrev (Akkurat nå):

De andre naboene skriker ut av vinduet at hun skal holde kjeft, til ingen nytte.

 

Yung Lean skrev (Akkurat nå):

Huseier er klar over problemet.

Ser ikke ut som det er så mye du får gjort. Kan ikke anmelde til politiet heller, for det er ikke forbudt å sitte og prate.

Sett en høyttaler ut på verandaen og sett på høy musikk så hun ikke får pratet i tlf? Du slipper i hvert fall å høre på henne. 
Og så kan alle de andre naboene gjøre det samme til problemdamen sitter inne i sin egen leilighete og prater i stedet. 

Anonymkode: d0fdf...34b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null og niks. Sånn er det å bo i byen og i blokk.

Anonymkode: 226fb...b3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Ser ikke ut som det er så mye du får gjort. Kan ikke anmelde til politiet heller, for det er ikke forbudt å sitte og prate.

Sett en høyttaler ut på verandaen og sett på høy musikk så hun ikke får pratet i tlf? Du slipper i hvert fall å høre på henne. 
Og så kan alle de andre naboene gjøre det samme til problemdamen sitter inne i sin egen leilighete og prater i stedet. 

Anonymkode: d0fdf...34b

Vi har satt på høy musikk uten at hun bryr seg. Da prater hun bare høyere. 

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Null og niks. Sånn er det å bo i byen og i blokk.

Anonymkode: 226fb...b3b

Ja det følger jo litt med det å bo i byen. Derfor jeg føler det blir litt dumt å klage. Bor på en ganske stille plass, så det er nesten like stille som på landet når hun faktisk holder kjeft. Er derfor det irriterer meg så mye når den eneste kilden til støyer her er henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dette er på dagtid så må man nesten bare finne seg i slikt. Det blir for dumt å klage på at noen sitter og prater i telefonen på sin egen balkong. 

Hva er det for uhøflige folk som skriker ut av vinduene og ber henne holde kjeft da? 

Anonymkode: 705d6...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de andre naboene allerede klager og huseier er informert, er det neppe så mye dere kan gjøre som vil endre noe. Verden er full av idioter og andre irritasjonsmomenter, det er ikke alltid man får gjort så mye med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen. Sleng ut din mening på ting hun sier. Om hun klager eller blir irritert kan du si du antok det var åpent for deltakelse i og med at hun snakker slik at man får med seg alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hva er det for uhøflige folk som skriker ut av vinduene og ber henne holde kjeft da? 

Anonymkode: 705d6...d91

En får faktisk nok av og til. 

Anonymkode: 00c8f...914

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man i blokk, må man ta hensyn til naboene. enkelt og greit. Så; lån et par høytalere og spill den verste death metal satan musikken du klarer å oppdrive på full guffe hver gang hun går ut for å rope i telefonen.

Anonymkode: 97491...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun er fra Somalia eller lignende land. 

Anonymkode: 8a318...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yung Lean skrev (2 timer siden):

Vi har satt på høy musikk uten at hun bryr seg. Da prater hun bare høyere. 

 

Ja det følger jo litt med det å bo i byen. Derfor jeg føler det blir litt dumt å klage. Bor på en ganske stille plass, så det er nesten like stille som på landet når hun faktisk holder kjeft. Er derfor det irriterer meg så mye når den eneste kilden til støyer her er henne

Over tid? Eller bare litt?

Om dere skrur opp lyden så det overdøver stemmen hennes så hører dere ikke henne i hvert fall, bare musikken. Over tid. 

Hun har sikkert bare bestemt seg for å trasse dere og "gjør som jeg vil her jeg bor" ... 

 

Anonymkode: d0fdf...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...