AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Har hatt briller i noen år. Bestemte meg for å gå for linser denne gangen. Fikk med 2 typer prøvelinser som jeg skulle prøve ut i en uke. Den ene typen hadde jeg på noen timer i går. Den var ubehagelig på, fikk tåkesyn og så generelt dårligere med enn uten linser. Den andre typen har jeg på i dag og den kjennes mye bedre ut på. Ser bra. Litt tåkesyn rett etter jeg hadde tatt de på, men det ga seg etter 5-10 min. Men jeg kjenner fortsatt at det er noe fremmed på øyet. Det er ikke vondt eller ubehagelig, men jeg kjenner linsene innimellom. Er dette noe man blir vandt til, sånn at man etterhvert ikke merker at man har på linser? Hvor lang er eventuelt tilvenningstiden? Optikeren sa ikke noe om dette Anonymkode: 6721b...5c7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Harde linser syns jeg er ubehagelig. Kjøpte myke linser som kostet litt, syns de er behagelig å bruke Anonymkode: 4a227...00c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Jeg kjenner linsene litt innimellom. Men det er en følelse du blir vant til. Anonymkode: b9c9e...702
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 Tåkesynet kan være fordi hendene dine ikke var rene nok når du tok på linsene, at du hadde en liten såperest eller ignende. Du må være veldig nøye, og sjekke at det ikke ligger noe fiber etter håndkle eller noe støv fra toalettpapir eller lignende når du tar de på deg. Jeg merker for når det er rusk på linsene, og da fjerner jeg den med en gang og starter på nytt. Jeg kjenner at mine øyne blir litt tørre mot kvelden, og da tar jeg de av. Jeg kjenner ikke linsene på de fleste timene. Hvis du kjenner de høres det ut som at du ikke har fått riktig omkrets på dem, eller at de ikke ligger godt nok på øyet ditt. Anonymkode: beb63...798
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 Jeg måtte gjennom ganske mange forskjellige linsetyper før jeg fant den riktige for meg. Jeg har til slutt landet på Dailies Total 1, de merker jeg ikke noe til i løpet av dagen (slett ikke sikkert de fungerer for deg, men for meg er de perfekte). Akkurat nå er jeg tom og bruker Acuvue Oasys som midlertidige linser, de merker jeg godt at jeg har på. Blir så utrolig tørr på øynene av de! Anonymkode: 30502...320 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg måtte gjennom ganske mange forskjellige linsetyper før jeg fant den riktige for meg. Jeg har til slutt landet på Dailies Total 1, de merker jeg ikke noe til i løpet av dagen (slett ikke sikkert de fungerer for deg, men for meg er de perfekte). Akkurat nå er jeg tom og bruker Acuvue Oasys som midlertidige linser, de merker jeg godt at jeg har på. Blir så utrolig tørr på øynene av de! Anonymkode: 30502...320 Optikeren trodde forresten at jeg hadde behov for linser med flatere kurve når jeg beskrev problemene mine, men det viste seg etterhvert at jeg faktisk trengte en rundere type enn de jeg hadde fått prøve til da. Anonymkode: 30502...320
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 Dailies Total 1 er utvilsomt de mest behagelig linsene jeg brukt. Anonymkode: c8617...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 TS her. Skal tilbake på kontroll neste uke så får høre med optikeren da. Men kan jo hende det har gått seg til, til da. Håpe det. Husker jeg brukte lang tid på å bli vandt med briller også.. linsene jeg har på nå er dailies aquacomfort plus. De vonde jeg hadde på i går vet jeg ikke helt navnet på? Rar pakke, ser ut som tablett/medisin forpakning😂. Men det står 56% 1 day. Silicone hydrogel sphere. Cooper vision. Anonymkode: 6721b...5c7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 Jeg kjenner linsen godt og får litt tåkesyn dersom jeg tar på linsen på vrangen. Ellers kjenner jeg ikke at jeg har linser på meg. Anonymkode: 516e4...2aa
miss summers Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 Merker de absolutt ikke. Kun om de er satt på feil vei, DET kjennes. Bruker oasys.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 Brukt linser I 2 år nå. Vet at det er forskjell på sidene. Men jeg merker ikke forskjell på vrangen eller ikke. Anonymkode: 1509a...5a4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 Hvordan vet jeg hva som er rett og vrang? Optikeren prøvde å vise meg men jeg klarte ikke å se forskjellen. Men hun sa det ville merkes godt hvis jeg tok den på feil vei. Tok ut linsene tidligere i kveld og studerte de både på retten og vrangen, men jeg ser virkelig ikke forskjell på form eller noe som helst😂 Anonymkode: 6721b...5c7
Minya Skrevet 23. juni 2021 #13 Skrevet 23. juni 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan vet jeg hva som er rett og vrang? Optikeren prøvde å vise meg men jeg klarte ikke å se forskjellen. Men hun sa det ville merkes godt hvis jeg tok den på feil vei. Tok ut linsene tidligere i kveld og studerte de både på retten og vrangen, men jeg ser virkelig ikke forskjell på form eller noe som helst😂 Anonymkode: 6721b...5c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå