AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 De siste par årene har jeg slitt veldig med hovne ankler/litt oppover leggen. Altså vann i bena. Jeg ser sånn passe slank ut når jeg våkner, men gjennom dagen blir anklene tykkere og tykkere. Det er flaut og jeg unngår skjørt på jobb. Dette blir ekstra ille om jeg sitter ved pulten hele dagen. Men det er synlig også om jeg er aktiv. Utrolig irriterende er det. Er det noen som har noen råd? Vanndrivende tabletter? Kutte ut enkelte matvarer? Noe annet? Det er ikke vondt, bare stygt. Er slank sånn ellers BMI på rett over 21. K38 Anonymkode: fe93e...633
Gjest Emet Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Kompresjons strømper, prøvd det? Får de på apoteket.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Støttestrømper/kompresjonsstrømper er tingen. Det er store utvalg på nett og de trenger ikke se så medisinske ut. Anonymkode: 006e7...796
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Emet skrev (2 minutter siden): Kompresjons strømper, prøvd det? Får de på apoteket. Men skal de være på når jeg jobber da? For jeg kan jo ikke ha de til skjørt ute? Anonymkode: fe93e...633
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Dra til legen? Det er helt unormalt for en dame på din alder, gitt at du ellers er frisk da. Anonymkode: 22793...d4a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dra til legen? Det er helt unormalt for en dame på din alder, gitt at du ellers er frisk da. Anonymkode: 22793...d4a Sikker? Jeg har lest at det er relativt vanlig blant kvinner som har født barn? Anonymkode: fe93e...633 1
Mrs Robinson Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men skal de være på når jeg jobber da? For jeg kan jo ikke ha de til skjørt ute? Anonymkode: fe93e...633 Du kan vel ha på en sort, halvtykk strømpebukse over?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Trening, lavt salt inntak, nok søvn og drikk mye vann. Anonymkode: ca7f2...4be
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Mrs Robinson skrev (Akkurat nå): Du kan vel ha på en sort, halvtykk strømpebukse over? Tenkte nå om sommeren 🙂 Anonymkode: fe93e...633
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikker? Jeg har lest at det er relativt vanlig blant kvinner som har født barn? Anonymkode: fe93e...633 Ja, jeg er sikker. Kan selvsagt bare være sånn du er, men da må alt annet utelukkes først. Anonymkode: 22793...d4a 1
Gjest Emet Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men skal de være på når jeg jobber da? For jeg kan jo ikke ha de til skjørt ute? Anonymkode: fe93e...633 Jeg bruker det på jobb siden jeg står og går mye, føler ikke at jeg trenger de etter jobb, da setter jeg meg med beina høyt uansett 😄 Men som noen her sier, de trenger ikke se medisinske ut Og du trenger ikke ha dem på hele tiden, det kan du jo se an.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 Emet skrev (Akkurat nå): Jeg bruker det på jobb siden jeg står og går mye, føler ikke at jeg trenger de etter jobb, da setter jeg meg med beina høyt uansett 😄 Men som noen her sier, de trenger ikke se medisinske ut Og du trenger ikke ha dem på hele tiden, det kan du jo se an. Takk for svar 🙂 Hvor gammel er du? Spør siden en over her sier at jeg er for ung til å ha dette problemet… Anonymkode: fe93e...633
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg er sikker. Kan selvsagt bare være sånn du er, men da må alt annet utelukkes først. Anonymkode: 22793...d4a Er du helsepersonell? Anonymkode: fe93e...633
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du helsepersonell? Anonymkode: fe93e...633 Ja Anonymkode: 22793...d4a
Gjest Emet Skrevet 22. juni 2021 #15 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar 🙂 Hvor gammel er du? Spør siden en over her sier at jeg er for ung til å ha dette problemet… Anonymkode: fe93e...633 Jeg er 34,har normal helse og vekt Jeg veit jo ikke om det kan være et symptom for noe for deg, men for meg er det sånn jeg er
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #16 Skrevet 22. juni 2021 Jeg som har skrevet over her. For de fleste er det helt normalt å bli litt hoven i beina etter mye gange og ståing, det blir jeg iblant selv og, men når det er et nyoppstått problem ila de siste par åra og øker på i løpet av dagen, selv ved sitting og vanlig gange og at det sprer seg oppover leggene og er verst på kvelden, og at det blir såpass ille at det synes, høres det mer ut som et sykdomstegn enn normale hovne ankler. Derfor ville jeg tatt en tur til legen Anonymkode: 22793...d4a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #17 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg som har skrevet over her. For de fleste er det helt normalt å bli litt hoven i beina etter mye gange og ståing, det blir jeg iblant selv og, men når det er et nyoppstått problem ila de siste par åra og øker på i løpet av dagen, selv ved sitting og vanlig gange og at det sprer seg oppover leggene og er verst på kvelden, og at det blir såpass ille at det synes, høres det mer ut som et sykdomstegn enn normale hovne ankler. Derfor ville jeg tatt en tur til legen Anonymkode: 22793...d4a Ja, jeg burde kanskje det. Mulig jeg overdriver hvor synlig det er, men jeg ser det veldig godt selv i alle fall. Det kom etter graviditet. Det må sies at jeg har kontorjobb og sitter stille i opptil 8-9 timer per dag.. Anonymkode: fe93e...633
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #18 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg burde kanskje det. Mulig jeg overdriver hvor synlig det er, men jeg ser det veldig godt selv i alle fall. Det kom etter graviditet. Det må sies at jeg har kontorjobb og sitter stille i opptil 8-9 timer per dag.. Anonymkode: fe93e...633 Kan hende du har fått strukturelle endringer i bekkenet og litt skader på venene under graviditeten slik at beina ikke dreneres godt nok. Men, hadde du vært min pasient og fortalt det du skreiv over her ville jeg i allefall tatt blodprøve for å teste nyrefunksjonen og litt generelle stoffskifte/vitamin etc, bare for å ikke overse noe er det ikke noe annet enn graviditeten som har forårsaket det et det støttestrømper som er det generelle rådet, evt gangtrening, men det kan også gjøre det litt verre fordi sirkulasjonen øker. Du må prøve deg frem. Anonymkode: 22793...d4a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå