AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Blir de triste? På grunn av endret livssituasjon må sannsynligvis vår hund på 6 år omplasseres, og det skjærer meg i sjelen. Hvordan takler hunder å bli omplassert til en god familie når de i utgangspunktet har det godt og trives der de bodde før? Anonymkode: 1d36d...84c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Min erfaring er at det går veldig bra. Hunder er tilpasningsdyktig og tilpasser seg fort en ny flokk. At de har hatt det bra og får det bra gjør det bare enklere. Anonymkode: 1352d...ad0 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min erfaring er at det går veldig bra. Hunder er tilpasningsdyktig og tilpasser seg fort en ny flokk. At de har hatt det bra og får det bra gjør det bare enklere. Anonymkode: 1352d...ad0 Det er veldig godt å høre! Det er jo det jeg hadde et lite håp om i hvert fall. ts Anonymkode: 1d36d...84c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Det tar en stund for omplasseringshunder å bli vant til sitt nye hjem. Nye folk, nye lukter, nye rutiner. Det er mye å bli vant til. Så lenge hunden får det den trenger av mat, kjærlighet og aktivitet, så bør det gå veldig bra. Anonymkode: 23262...be5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Jeg har tatt imot 5 omplasseringshunder, den yngste 6 måneder, den eldste 12 år. Min erfaring er at det går veldig bra. Hundene har sturet litt, alt fra to dager til to uker, og så har de kommet inn i nye rutiner og en ny tilværelse. Så lenge de får dekket det de trenger av mat og trygghet, aktivisering, kos og trening, så slår de aller fleste seg fint til ro på et nytt sted. Hunder er tilpasningsdyktige. Med 4 av mine hunder har vi vært og hilst på tidligere eier. Det har også gått bare bra, hunden har vært glad for å se tidligere eier igjen, men ikke hatt noe problem med å bli med meg igjen når besøket er over. Anonymkode: 12c0e...8b6 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har tatt imot 5 omplasseringshunder, den yngste 6 måneder, den eldste 12 år. Min erfaring er at det går veldig bra. Hundene har sturet litt, alt fra to dager til to uker, og så har de kommet inn i nye rutiner og en ny tilværelse. Så lenge de får dekket det de trenger av mat og trygghet, aktivisering, kos og trening, så slår de aller fleste seg fint til ro på et nytt sted. Hunder er tilpasningsdyktige. Med 4 av mine hunder har vi vært og hilst på tidligere eier. Det har også gått bare bra, hunden har vært glad for å se tidligere eier igjen, men ikke hatt noe problem med å bli med meg igjen når besøket er over. Anonymkode: 12c0e...8b6 Så utrolig godt å høre! Tusen takk for utfyllende svar! ts Anonymkode: 1d36d...84c
Tanuki Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 Det går seg til. Har omplasseringshund, tok noen måneder før han var ordentlig vant til oss og rutinene våre. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 De siste årene har jeg tatt over hunder på 1 år, 3 år og den ene var hele 5 år. Alle gangene gikk det supert. Jeg tok hensyn til hunden, hadde stabile og gode rutiner for den i starten og hundene har blomstret etter kort tid. For meg så stemmer alltid 3 dager, 3 uker og 3 mnd-regelen. Etter 3 dager slapper hunden av inne, etter 3 uker har den lært seg rutiner i husholdningen og etter 3 mnd har den åpnet seg helt opp stort sett. Anonymkode: 4e85d...0fd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå