AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Valpen vår biter en del, naturlig nok, men en ting som frustrerer meg er at han biter på klær, hår, sko, hender, ja alt han får tak i på datteren min som er 4 år, og selv om hun hyler høyt (slik som kullsøsknene gjorde) og står «statue» som vi kaller det, gir han seg ikke. Da blir han liksom bare enda villere og mer intens i lekebitingen sin. Hvordan kan jeg på best mulig måte få stoppet dette? Datteren min elsker den nye «lillebroren» sin, men hun blir litt skremt og får vondt av denne intense bitingen under lek. HJELP!? Anonymkode: 0322f...4b3
Gjest miaw Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Hvor gammel er valpen? Avledning er viktig. Valpen klør noe ekstremt i tennene og har et stort tyggebehov. Har du prøvd griseøre eller noe lignende?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 miaw skrev (6 minutter siden): Hvor gammel er valpen? Avledning er viktig. Valpen klør noe ekstremt i tennene og har et stort tyggebehov. Har du prøvd griseøre eller noe lignende? Han er 9 uker, og jeg skjønner kløingen, tyggebehovet og at det er slik de leker. Inne avleder vi med leker, datteren min leker med han med to leker slik at hun kan bytte når han får tak i den ene, men det virker som han blir så gira at han hopper og biter på henne isteden for leken. Blir det for vilt inne gir vi han et tyggeben. Ute er det et større problem, pinnene er ikke like spennende som datteren min i lengden. Kanskje vi må begynne å ta med leke ut? Jeg vurderer også om det kan være en god ide at jeg løfter han rolig vekk fra henne, og lar datteren min leke videre på egenhånd, men da tenker jeg han vil pipe/ bjeffe og ta fart og dermed røsker i halsbånd/ selen. Anonymkode: 0322f...4b3
Gjest miaw Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Valpen er bare en baby enda, de biter uansett når de er så små. Hvis du føler det er utrygt å la datteren din leke med han ville jeg separert de og ikke latt dem leke sammen.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Med noen valper fungerer det å hyle. Med andre valper, så blir de bare ekstra ville og mer intense. Be datteren din slutte å hyle. Det kan også være en idé å ikke la datteren din leke med valpen før den er litt større, har bedre impulskontroll og dere voksne har lært den regler for leking. Om det ikke er aktuelt, så foreslår jeg at en av dere sitter rett ved siden av ungen når hun leker med valpen. Ha godbiter i lomma, og når dere ser at valpen begynner å bli litt for vill, kast en neve godbiter på gulvet. Det beste er å avlede før valpen kommer til et punkt hvor den ikke klarer å kontrollere seg. Ute, ha valpen i bånd så dere har kontroll. Ikke la valpen løpe etter ungen. Lek skal kun skje når ungen står stille. Også er jo valpen bare 9 uker gammel. En baby enda 😊 Anonymkode: 1d56b...9f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå