AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Er det flere med problemer med mat her som gruer seg til ferien? Jeg synes det er grusomt å gruer meg noe helt forferdelig, å ha huset fult med folk som følger med, jeg har masse tvang rundt maten å det å ha dagene fri har vært redningen for meg, nå må jeg snike meg rundt for å få i meg noe mat. Anonymkode: 9d529...0e8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Føler med deg ❤️ Jeg slet veldig med spiseforstyrrelse tidligere og det var alltid vanskelig med ferier og måltider sammen med andre. Vet de andre at du sliter med spiseforstyrrelse? Anonymkode: ce130...102
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Føler med deg ❤️ Jeg slet veldig med spiseforstyrrelse tidligere og det var alltid vanskelig med ferier og måltider sammen med andre. Vet de andre at du sliter med spiseforstyrrelse? Anonymkode: ce130...102 Ja de vet, men det er det som er problemet nå følger de med meg hele tiden, angrer på at jeg hørte på behandlingsstedet om å være åpen, det har gjort meg sykere. Hi Anonymkode: 9d529...0e8 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja de vet, men det er det som er problemet nå følger de med meg hele tiden, angrer på at jeg hørte på behandlingsstedet om å være åpen, det har gjort meg sykere. Hi Anonymkode: 9d529...0e8 Kanskje prøv å si til de at bemerkelser og kommentarer fungerer mot sin hensikt? Min erfaring er at mange ikke forstår hva en spiseforstyrrelse er, det er mye mer psykisk enn å kun endre vaner. Hadde det bare vært så enkelt... Jeg hadde både folk som forstod og lyttet til meg (mest venner) og folk som ikke klarte å forstå (mest familie), sistnevnte skapte en del ekstra problemer for meg. Prøv å sett deg selv først og gjør det som du vet er bra for din egen del. Tenk at de rundt deg vil ditt eget beste, men mest sannsynlig forstår de bare ikke. Anonymkode: ce130...102
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje prøv å si til de at bemerkelser og kommentarer fungerer mot sin hensikt? Min erfaring er at mange ikke forstår hva en spiseforstyrrelse er, det er mye mer psykisk enn å kun endre vaner. Hadde det bare vært så enkelt... Jeg hadde både folk som forstod og lyttet til meg (mest venner) og folk som ikke klarte å forstå (mest familie), sistnevnte skapte en del ekstra problemer for meg. Prøv å sett deg selv først og gjør det som du vet er bra for din egen del. Tenk at de rundt deg vil ditt eget beste, men mest sannsynlig forstår de bare ikke. Anonymkode: ce130...102 Du mener, man skal være åpen om sin osykdom, men ingen skal få lov til å ha en mening om det? For en verden vi lever i, her går det sport i å gre hverandre med hårene. Behandleren til ts har helt rett, hun bør eksponeres for spiseforstyrrelsen sin, og aktivt jobbe for å bryte mønstrene hun er i. Tanker andre har om en psykdom må man forholde seg til, og akseptere. Å kreve munnkurv hvis man ikke har samme mening som en selv vitner bare om en ting om den som krever det. De bør oppsøke hjelp for andre ting, ikke bare spiseforstyrrelser. Anonymkode: 9a893...01a
_popcorn_ Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen, _popcorn_, mod
Fremhevede innlegg