Gå til innhold

Hvor lenge varer en russefeiring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet når russefeiringen er over? Jeg trodde 17 mai var slutten på russefeiringen. Men nå er vi snart i juli og det kjører russebusser stadig rundt og spiller høy musikk.

Anonymkode: 1eb96...810

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tradisjonelt er russefeiringen fra 1.mai og med avslutning 17.mai. 

Dessverre er det ikke slik lenger. Vi får håpe den gjenværende russen som fremdeles feirer, snart får en wake up call og pakker bort russedressen sin.
Det er visst også gitt disp. noen steder til at russen kan få feire i hele juni måned. Dette pga pandemien. Men det blir jo egentlig bare tullete.

Anonymkode: 41545...fa0

AnonymBruker
Skrevet

Stadig lengre. Min varte fra 1. mai til 17. mai, som det skrives over, men de siste 15-20 årene har feiring blitt stadig lengre. 2020-2021 er vanskelige å vurdere pga. alle koronagreiene, men fikk inntrykk av at den varte et par måneder i 2019.

Anonymkode: b4bd1...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis er det dåp i midten av april, slik at russetiden starter da (men den starter ordentlig natt til 1. mai) og varer til 17. mai. I år ble det naturligvis ikke slik og mange steder er russetiden satt til å vare til St. Hans, altså til 24. juni.

Anonymkode: 5fb1a...d3b

AnonymBruker
Skrevet

Det er som med jul. Julefeiringen starter i september. Det sklir bare mer og mer ut. 

Anonymkode: dead6...349

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vanligvis er det dåp i midten av april, slik at russetiden starter da (men den starter ordentlig natt til 1. mai) og varer til 17. mai. I år ble det naturligvis ikke slik og mange steder er russetiden satt til å vare til St. Hans, altså til 24. juni.

Anonymkode: 5fb1a...d3b

Vi hadde dåp 1. Mai. Det er starten på russefeiringen og avslutningen er 17. Mai. Er bare tull å holde på til juni og det gir null mening. Eksamen midt i russetiden? virkelig? Sier en del om prioriteringen til dagens unge voksne. 
russefeiringen er fra 1. til 17. mai, alt annet er barnslig påfunn av useriøse studenter. Her i byen så har de aldri holdt på lengre enn til 17. Mai. 

Anonymkode: ea687...983

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var russ i 93 og feirer enda som om jeg fortsatt er russ. Gjengen samles 3 ganger i året og har på oss russepresident, spiller musikk fra den tiden og mimrer til gamle video opptak gjort gjennom hele russetiden. En venn har fortsatt den game russebilen og tar den frem til hver fest.

Anonymkode: e1a1c...bb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var russ i 93 og feirer enda som om jeg fortsatt er russ. Gjengen samles 3 ganger i året og har på oss russepresident, spiller musikk fra den tiden og mimrer til gamle video opptak gjort gjennom hele russetiden. En venn har fortsatt den game russebilen og tar den frem til hver fest.

Anonymkode: e1a1c...bb2

Regner med dette er kødd, men om ikke: Greit nok med en russereunion, men tre ganger i året?

Studenttiden var uansett mye heftigere enn russetiden sånn samlet sett. 

Anonymkode: 5c9c4...1c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor startet de for fullt i begynnelsen av mars og de holder på enda. Det er jo fullstendig spinnvill 😶

Anonymkode: 829a1...27c

AnonymBruker
Skrevet

Broren min er russ i år. De startet russetiden sin natt til 17.mai i år, og skulle da være ferdige i går, altså st.Hans. Dette var jo da pga pandemien, så veldig mange russ utsatte bare feiringen. 
Broren min sin gjeng avsluttet allikevel feiringen rundt 10.juni pga høyt smittetrykk.

Anonymkode: 8359d...c85

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...