Anonymus13 Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Kjæresten min har OCD. Det var levelig og greit før, men dette har eskalert etter Corona. En god del nye regler og ting og tenke som jeg i mitt sinn og min hverdag ikke bryr meg om overhodet. Det skaper dårlig stemning og skjer det noe h*n får angst av så gnages det lenge på dette. Jeg mener h*n trenger profesjonell hjelp. Noen som har noen tips til å leve med dette? Vi krangler ikke om dette.
OCDme Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 God morgen.😊 Jeg har selv OCD å bodd med samboer i 8 år som ikke ha det. Jeg har vært åpen om hva mine tvangshandlinger er fra starten å hva samboer eventuelt kan gjøre for å hjelpe om jeg står fast. Kommunikasjon er alfa omega når det gjelder alt. Hvis din samboer klarer å fortelle deg hva du kan gjøre når h*n har mye tvang den dagen, anledninger du/dere kan gjøre for å få fokuset på andre ting. Profesjonell hjelp er selvfølgelig en lur ting om dette er noe ikke du kan hanskes med å h*n.. Hvilken alvorlighetsgrad tvangen er. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Jeg tenker at om det går utover deg, så er det greit at du ber han gå og få profesjonell hjelp. Det mener jeg er viktig i et forhold hvor man bryr seg om hverandre. Selv er jeg kronisk syk, og jeg er i behandling (fysisk syk). Det er viktig for meg å vise min mann at jeg gjør alt jeg kan for å bli bedre. Eksen var tydelig psykisk syk, men nektet å snakke med verken meg, psykolog eller parterapeut, og det var en av grunnene til at det ble slutt. Nektet å prøve å gjøre noe med det, og var sur og muggen døgnet rundt, som gikk kraftig utover meg. Skal man ha et forhold må man gjøre et minimum for egen helse, for partners skyld. Anonymkode: 8b674...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Jeg lever med en som har dette, og mere til. Hen er absolutt ikke ærlig om det, benekter og er arrogant selv om jeg ser det hen gjør. Hen virker for meg til tider helt forskrudd. Mye irritasjon og frustrasjon fra min side. Er lei. Tror det dreier seg om både Tourette, adhd, OCD ev flere. Anonymkode: 007e3...ad1 1
OCDme Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg lever med en som har dette, og mere til. Hen er absolutt ikke ærlig om det, benekter og er arrogant selv om jeg ser det hen gjør. Hen virker for meg til tider helt forskrudd. Mye irritasjon og frustrasjon fra min side. Er lei. Tror det dreier seg om både Tourette, adhd, OCD ev flere. Anonymkode: 007e3...ad1 Har selv Tourettes i tillegg til OCD.. Viktig med humor har kjæresten din Tourettes. 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå