AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg prøver å bygge muskler og spiser ca 2500 kcal om dagen. Jeg trener styrke 4 dager i uka og kondisjon 2 dager. Er dame, 168cm høy og 56kg. Må altså oppi vekt og ikke "bruke av" fett jeg allerede har på kroppen for å bygge. Målet mitt er markerte muskler. Dekker dagsbehovet mitt for protein, og spiser nå hovedsaklig protein og karbohydrat med ganske lite fett i kosten min. Er dette dumt? Burde jeg øke mengden fett? Ser for meg at om jeg gjør det vil jeg ikke få like markerte muskler, men det er kanskje ulogisk tankegang når jeg går i kalorioverskudd(jeg vil jo legge på meg uansett).. Trenger råd, da jeg er ny på dette. Tusen takk på forhånd:) Anonymkode: ff6e9...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 21. juni 2021 #2 Del Skrevet 21. juni 2021 Det vanlige rådet er litt mer energi energi fra karbohydrater enn fra fett. Omlag 60 - 40. Men siden energitettheten er dobbelt så høy i fett, så blir vekt fordelingen omtrent 80 - 20.. Kroppen vil omdanne energioverskudd til fett uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå