Gå til innhold

Hvor lenge gå i behandling?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det vanlig å måtte gå i behandling hos psykolog før man klarer å slutte å drikke?

(ja vet det er individuelt, men burde man forvente bedring etter et par timer? Hva går behandlingen ut på? 
gjelder ikke meg men en bekjent)

Anonymkode: 25299...332

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal en gå til psykolog for å slutte med alkohol?? 

Anonymkode: 2cb70...a59

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor god hjelp du får og hvordan innstillingen din er til å slutte å drikke. Jeg gjekk til legen, fikk henvisning til rusmedisinsk poliklinikk. Der gjekk jeg i 2 år, før jeg ble innlagt på en døgninstutisjon i juni 2020. Jeg var der i 7 måneder med en reinleggelse nå i juni på en måned. Jeg har fått fantastisk hjelp både av poliklinisk psykolog og på instutisjon.. Jeg drakk hver dag minus kanskje 10 dager over 5 år pga mye drit. 

Jeg har jobbet mye, og av og til er det en kamp uten like å ikke drikke, men jeg var og er motivert som jævelen selv pisker meg på ryggen! Det er alfa og omega. Jeg skal fortsette hos poliklinisk behandler når jeg kommer ut av reinleggelsen. 

Dette er ikke gjort på et par timer, en nå være gal om en tror det. Dette er en livslang kamp mot flasken. 

Anonymkode: 0eeff...a0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal en gå til psykolog for å slutte med alkohol?? 

Anonymkode: 2cb70...a59

Fordi rusavhengighet klassifiseres som en psykiatrisk diagnose, fordi det ofte ligger psykisk lidelse i bunn (rusmisbruket er et symptom), fordi det er svært vanskelig å slutte selv (de fleste må ha hjelp) og fordi man kan få psykiske reaksjoner på å slutte/begynne å leve livet som edru. Osv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...