Gå til innhold

mange på jobben sier: Vi skal ihverfall ikke til utlandet i sommer.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg og kjærsten som vurderer en tur til Spania :) Tør nesten ikke nevne det....Føler det ikke er greit utad....hva tenker dere? Myndighetene sier det er greit nå...hvis man er vaksinert og følger restriksjonene som gjelder der må det vel være greit?

Anonymkode: aa932...eb0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit, men siden vi vet hvor fort dette kan endres tror jeg det er mange som velger det som er trygt. 

Ikke så gøy å plutselig måtte tilbringe ferien på et karantenehotell. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

«Vi skal i hvert fall ikke...»

«Ingen oppegående mennesker reiser nå...» 

«Så egoistisk er det å reise...» 

Manipulering og hersketeknikker heter det. Du bestemmer selv, ts ☺️

Anonymkode: 78515...834

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg og kjærsten som vurderer en tur til Spania :) Tør nesten ikke nevne det....Føler det ikke er greit utad....hva tenker dere? Myndighetene sier det er greit nå...hvis man er vaksinert og følger restriksjonene som gjelder der må det vel være greit?

Vi skal hvert fall ikke til utlandet i sommer. Men om dere drar, ser jeg ikke ned på dere. Gjør det dere føler for. Følg de restriksjoner som gjelder og kos dere. 

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen, syns det er for tidlig. 

Men dere velger selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det mange av de som ville reist ellers, da? 😉 

Mange sier det samme, og mange av de har heller aldri vært i utlandet heller 😂 De sier det bare for at andre skal synes godt om dem, fremheve seg selv 😉

Anonymkode: 2df6d...2e2

• Liker 19
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sier det, men det handler jo om at når jeg burde booket (i januar/februar) så var det alt for mye usikkerhet rundt situasjonen. Nå er jeg veldig glad for at vi ikke gjorde det :)  Andre må jo bare gjøre som de vil, men jeg orker ikke styret med at ting kan endre seg så fort, at man plutselig blir sittende på kuarantenehotell osv. 

Endret av Blått
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min arbeidsgiver har sagt at man må regne med karantene dersom man drar til utlandet, og karantenetiden må være en del av ferien. Så dersom man drar må man ha 10 feriedager planlagt etter hjemkomst. Personlig syns jeg det er litt uforsvarlig å reise utenlands nå, men sier ingenting til dem selvfølgelig.

Anonymkode: 442d4...270

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Min arbeidsgiver har sagt at man må regne med karantene dersom man drar til utlandet, og karantenetiden må være en del av ferien. Så dersom man drar må man ha 10 feriedager planlagt etter hjemkomst. Personlig syns jeg det er litt uforsvarlig å reise utenlands nå, men sier ingenting til dem selvfølgelig.

Anonymkode: 442d4...270

Men det er jo ikke arbeidsgiver som bestemmer karantenereglene. 

Anonymkode: 5654d...3bb

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt inn eventuell karantenetid i ferien, og kommer til å reise utenlands i begynnelsen av ferien om det blir mulig. Men det er ikke noe jeg kommer til å informere kolleger om. Blir noen noen år til skrytebilder på facebook fra ferier igjen.

Anonymkode: 6a673...6c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La de som har familie i utlandet reise. Resten kan holde seg i eget land synes jeg. Tviler dessuten på at det er så veldig «kos» å være på ferie med restriksjoner. 

Anonymkode: d12ef...36d

• Liker 16
Skrevet

Jeg synes det personlig er for tidlig. Men har absolutt ingen problemer med at andre reiser så lenge de holder innreisekarantenen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i hvert fall reist hvis jeg hadde hatt muligheten- og skal reise og føler ikke noen skam. Jeg droppet tur i fjor grunnet "dugnad", jeg har vært innestengt på hjemmekontor, besøkt venner maks 5 ganger og sett familien 1 gang siden juli 2020. Treningssenteret, restauranter, butikker, kino, bowling, svømmehall har vært stengt mesteparten av tiden. Min hverdag har vært ekstremt begrenset samtidig som andre "får lov" til å gjøre ting, russefeiring og hyttefolk, folk som kan/har fått reise til arbeidsplassen, gått på restaurant, mange som reiste i fjor sommer, studentfeiringer osv. Samtidig som jeg har vært "innesperret" så har jeg sett hvordan andre mennesker har spredd viruset rundt seg i samfunnet. Nå er jeg lei av mitt eget selskap, er vaksinert og skal se noe annet enn hjemmets, bokstavelig talt, 4 vegger. 

Anonymkode: bcbed...1cd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

I fjor sommer synes jeg det var umusikalsk å reise til utlandet. I sommer er jeg hakket mindre negativt innstilt. Jeg tenker at hvis man har familie i utlandet så er det greit å reise. Hvis man bare skal til syden, storbyferie e.l. så kan det vente til 2022.

Anonymkode: f4e3d...ba4

• Liker 12
Gjest Villfisker
Skrevet

Drit i dem. Dere gjør som dere har lyst til. Jeg skal ikke reise, men unner dere en god ferie :) 

Som andre sier, vær obs på at dere plutselig må i karantene, eller enda verre. Karantenehotell. Ting kan forandre seg veldig fort. Håper dere slipper dette, og får en fin tur.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det er jo ikke arbeidsgiver som bestemmer karantenereglene. 

Anonymkode: 5654d...3bb

Nei, men dersom man reiser og har planlagt hjemreise siste feriedag, og plutselig må 10 dager på karantenehotell... da har både du og arbeidsgiver et problem. Så poenget er vel at man skal planlegge for en evt karantene. 

Anonymkode: d08ea...2f8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I fjor sommer synes jeg det var umusikalsk å reise til utlandet. I sommer er jeg hakket mindre negativt innstilt. Jeg tenker at hvis man har familie i utlandet så er det greit å reise. Hvis man bare skal til syden, storbyferie e.l. så kan det vente til 2022.

Anonymkode: f4e3d...ba4

Det er litt snodig det der.

Det var MYE enklere å reise utenlands i fjor sommer. I år er det mye mer prakk..

Anonymkode: e7937...a01

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er litt snodig det der.

Det var MYE enklere å reise utenlands i fjor sommer. I år er det mye mer prakk..

Anonymkode: e7937...a01

Kan ha noe med at folk reiste til Syden, tok med seg Korona hjem og smittet en heil haug med folk som hadde holdt seg hjemme... som førte til en ny nedstengning. Da blir folk litt gretne. 

Anonymkode: d08ea...2f8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde vi tenkt i fjor om vi hadde visst at vi ville få både vaksinen og enda strengere regler? Hva venter neste år? Flokkimmunitet og forbud mot å forlate kommunen?

Anonymkode: 6a673...6c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne fint ha dratt til f.eks. Spania hvis jeg hadde et hus der med svømmebasseng. Men jeg ville nok ikke kringkastet det i sosiale medier :)

Anonymkode: 298bb...0ba

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...