Gå til innhold

Blir folk ødelagt av Tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært flere år på tinder nå, og lagt merke til en ting nok ganger til at det kan kalles en trend. 

Jeg vil si jeg er relativt kjekk og har en OK+ profil. Den jeg har nå har jeg hatt i 3mnd, og har ca 400 matcher. Sveiper høyre på godt under halvparten.

Likevel er folk på tinder ofte vanskelige å snakke med, svarer ikke, eller forsvinner midt i samtalen. Ikke overraskende, blir dette verre jo finere de er. 

Som det overfladiske mennesket jeg er, er jeg spesielt opptatt av dritfine damer med kule og gode bilder, som legges ekstra merke til. Og det skjer fra tid til annen(les sjeldent) at jeg matcher med noen fra det jeg vil kalle øverste hylle.

Usikkert hvorfor, pleier samtalen da å gå over snittet greit. Uvisst om det er fordi det legges inn ekstra innsats, men det merkelige er at stort sett alle disse har til felles at de er relativt nye på appen. Det lærer jeg enten av å snakke med dem eller fordi de fortsatt åpenlyst redigerer på profilen som først hadde ett bilde og ingen tekst. 

Dette er nesten uten unntak, så hvor er de som har vært lenger på appen? Kan det rett og slett være at å være på tinder gjør noe med oss? Får vi mye oppmerksomhet, blir vi ekstra kresne, får vi lite, mer desperate. Smitter dette over i hverdagen? Og blir vi alle egentlig bare mer misfornøyd? 

Anonymkode: 6cb42...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venn av meg sa noe lignende her om dagen. Nettopp at Tinder virker å gjøre folk kresne og fordomsfulle. Man har så mange valgmuligheter at man sveiper videre og knapt gir folk en sjanse. 

Endret av Blått
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observasjonene stemmer nok bra. Men er det du bruker Tinder til, bortsett fra forskning? Er det bare rene hook ups? Du burde jo kunne slette appen rimelig fort, med det antallet matcher. 

Anonymkode: 427d1...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Blått said:

En venn av meg sa noe lignende her om dagen. Nettopp at Tinder virker å gjøre folk kresne og fordomsfulle. Man har så mange valgmuligheter at man sveiper videre og knapt gir folk en sjanse. 

Ja, jeg er kvinne og har begynt å bli avvist for så mange absurde grunner etter jeg fikk meg tinder. Før jeg fikk tinder hadde jeg ikke det problemet, folk ville bli kjent og gi det en sjanse. Har og blitt tillagt egenskaper av fremmede på forhånd, som for eksempel at jeg er sinnsykt uskyldig. Når jeg sa at det ikke stemmer ble jeg dumpet siden det var det han hadde sett for seg. Og noen har sagt jeg er drømmedama før jeg i det hele tatt har åpnet munnen, og jeg orker ikke lenger leve opp til de perfeksjonistiske kravene så slettet tinder jeg 🤪

Anonymkode: 70b7d...6de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg er kvinne og har begynt å bli avvist for så mange absurde grunner etter jeg fikk meg tinder. Før jeg fikk tinder hadde jeg ikke det problemet, folk ville bli kjent og gi det en sjanse. Har og blitt tillagt egenskaper av fremmede på forhånd, som for eksempel at jeg er sinnsykt uskyldig. Når jeg sa at det ikke stemmer ble jeg dumpet siden det var det han hadde sett for seg. Og noen har sagt jeg er drømmedama før jeg i det hele tatt har åpnet munnen, og jeg orker ikke lenger leve opp til de perfeksjonistiske kravene så slettet tinder jeg 🤪

Anonymkode: 70b7d...6de

Ja, det er utrolig mye merkelig der og man må være skikkelig hardhudet. Krypene samler seg jo alle steder, men det blir så veldig tydelig på Tinder. 😂 Seneste i dag så har jeg en som ga meg masse ros for å være mor, mødre var så fine og knulle.. blablabla 😂 Ville jeg da gå på date med han? Før dette så hadde vi utvekslet hele 5 setninger og jeg hadde på den tiden klart å skrive 11 ord 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fort kan bli sånn at man alltid tenker på hvem den neste man matcher med vil være og hva man går glipp av ved å satse på en normalt fin fyr. Er det noe enda bedre rundt neste sving? 

Det er jo noe litt unaturlig med det, sammenliknet med å møte noen tilfeldig i virkeligheten. Da jeg møtte min nåværende samboer (møttes gjennom felles kjente irl) hadde jeg jo ingen «kø» av andre å sammenlikne mot. Det var ingen andre spennende folk rundt meg da. Jeg likte ham, ville bli kjent og utforsket den relasjonen uten distraksjoner. 

Anonymkode: 4bf12...261

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SomeDude32

Selv om Tinder er brutalt for de aller fleste mannfolk, så tror jeg faktisk at kvinner tar mest skade av Tinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Observasjonene stemmer nok bra. Men er det du bruker Tinder til, bortsett fra forskning? Er det bare rene hook ups? Du burde jo kunne slette appen rimelig fort, med det antallet matcher. 

Anonymkode: 427d1...8a9

Jeg møter veldig få, oftest går samtalene ut i ingenting selv om de starter bra. Og de jeg møter har det ikke vært så god match med. Har møtt rundt 10 til sammen og hooket med ei. I tillegg lider jeg nok litt av problemet som beskrives her selv

Anonymkode: 6cb42...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare på hvorfor jeg noen ganger plutselig har blitt borte/sluttet å svare på Tinder. 
Jeg har lastet ned appen to ganger. Når man er ny på appen blir det voldsomt mange meldinger på en gang, og alle menn er veldig «på» og nesten aggressive hvis de ikke får svar med en gang de har skrevet hei. Da blir det for mye stress å skulle forholde seg til mange som er så pågående på en gang, så jeg har bare slettet appen. Begge ganger. Aldri mer.

Anonymkode: 8c690...3de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir kanskje ikke ødelagt, men man lærer jo av sine feil... Jeg var også mer åpen i starten. Men etter å ha møtt på folk som er sexfiksert, gifte som lyver om at de er single, og opplevd det at mange bare forsvinner, ikke svarer osv. så blir man til slutt hardere og mer kynisk selv også. Jeg oppfører meg fortsatt høflig, svarer alle og gir beskjed når jeg ønsker å avslutte samtalen, men man sorterer jo mye hardere, og det skal mye mindre til før jeg luker bort folk. Nåløyet blir stadig mindre. Det er nok derfor du erfarer at der du matcher "over ditt nivå" så er det med ferske brukere.

Anonymkode: 9fab9...e48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir ødelagte av sosiale media! De gir ofte ikke en kjærlighetsrelasjon noe som helst tid, det skal utføres sex med en gang og er man ikke fornøyd er det bare å logge seg på og lete etter noe bedre. At det skader menneskene som holder på slik? Ja. Det samme gjør mange forhold der man aldri blir fornøyd, og hele tiden er på  utkikk etter noe bedre. Følelseslivets blir kaldt og man ender opp alene til slutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Man blir kanskje ikke ødelagt, men man lærer jo av sine feil... Jeg var også mer åpen i starten. Men etter å ha møtt på folk som er sexfiksert, gifte som lyver om at de er single, og opplevd det at mange bare forsvinner, ikke svarer osv. så blir man til slutt hardere og mer kynisk selv også. Jeg oppfører meg fortsatt høflig, svarer alle og gir beskjed når jeg ønsker å avslutte samtalen, men man sorterer jo mye hardere, og det skal mye mindre til før jeg luker bort folk. Nåløyet blir stadig mindre. Det er nok derfor du erfarer at der du matcher "over ditt nivå" så er det med ferske brukere.

Anonymkode: 9fab9...e48

Du mener at nåløyet blir trangere fordi det er så mange drittsekker, men impliserer ikke det at de som etter hvert velges bort ser ut som drittsekker?

Anonymkode: 6cb42...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du mener at nåløyet blir trangere fordi det er så mange drittsekker, men impliserer ikke det at de som etter hvert velges bort ser ut som drittsekker?

Anonymkode: 6cb42...604

Om de ikke ser ut som drittsekker (jeg brukte ike det ordet forresten) så havner de i kategorien at de sorteres vekk fordi "erfaring tilsier at profiler som det der ikke er seriøse". Som feks profiler helt uten tekst, som jeg har bare dårlig erfaring med.

Anonymkode: 9fab9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du snakker om damer på øverste hylle som på 2-3 dager får nok matcher til at de ikke trenger å sveipe mer. Om de vil treffe menn kan de det, og de slutter å bruke appen om de treffer noen de er fornøyd med. 

Anonymkode: fc4b8...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts, du snakker om damer på øverste hylle som på 2-3 dager får nok matcher til at de ikke trenger å sveipe mer. Om de vil treffe menn kan de det, og de slutter å bruke appen om de treffer noen de er fornøyd med. 

Anonymkode: fc4b8...22b

Dette gjelder vel alle oss damer uavhengig av utseende? Enig mange er ute etter sex så det er ikke akkurat noe kompliment, men vi får jo matcher med «alle» og mye meldinger. Er jo derfor så mange menn er bitre på tinder 😛 og det er også der de bruker biologien fordelsaktig, de sier menn vil spre sæden sin til så mange damer som mulig og derfor vil ligge rundt, men at menn må jobbe for damene og gjøre seg flid som er like stor del av biologien overser de. 

Anonymkode: 70b7d...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er helt utslitt og kvalm av tider selv også! Vært der i ca 1,5 år og vært på en del dater. Hatt to ”langvarige“ tider flørter på ca 6-7 mnd hver, der en av de lurte meg trill-rundt. Blitt veldig skeptisk etter den opplevelsen og har blitt veldig hardhudet og kynisk selv. Stort sett alltid vært i forhold og ønsker nå å finne en fremtidig ektemann. 
 

Folk flest er jo veldig hyggelig og fine, men jeg blir uggen av å planlegge en ny date samt klarer ikke å forholde meg til meldinger fra menn der. 
 

Jeg er 31 år og bor på et lite sted, de fleste av venninnene mine er godt etablert og det virker helt umulig å møte en mann på en annen arena i disse tider. Moren min maser og mann/barn, og jeg blir ultra stresset av tinder. 
 

Er lei av å skuffe og bli skuffet over mislykkede dater🥲

Anonymkode: c2473...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 14.48):

om det overfladiske mennesket jeg er, er jeg spesielt opptatt av dritfine damer med kule og gode bilder, som legges ekstra merke til. Og det skjer fra tid til annen(les sjeldent) at jeg matcher med noen fra det jeg vil kalle øverste hylle.

Usikkert hvorfor, pleier samtalen da å gå over snittet greit. Uvisst om det er fordi det legges inn ekstra innsats, men det merkelige er at stort sett alle disse har til felles at de er relativt nye på appen. Det lærer jeg enten av å snakke med dem eller fordi de fortsatt åpenlyst redigerer på profilen som først hadde ett bilde og ingen tekst. 

Det er med stor sannsynlighet falske profiler du driver og styrer med… just saying.. 

Anonymkode: ca876...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...