Gå til innhold

når du bestiller time til lege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man bestiller time til lege for første gang og trenger hjelp, og ikke får det, det er vel da man forstår at samfunnet har blitt kaldt. 

Har du blitt avvist av leger, der du virkelig trengte hjelp i din situasjon?

Anonymkode: c5094...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når man bestiller time til lege for første gang og trenger hjelp, og ikke får det, det er vel da man forstår at samfunnet har blitt kaldt. 

Har du blitt avvist av leger, der du virkelig trengte hjelp i din situasjon?

Anonymkode: c5094...c5c

Så du går direkte fra første gang du bestiller time hos lege, og ikke får hjelp - til at samfunnet er blitt kaldt?

Well that escalated quickly.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri blitt avvist, har vel heller fått beskjed om å komme før.

Men hva gjelder det? Er vel ingen som avviser deg når du bestiller time hos legen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har gitt legen din like lite og dårlig informasjon som du gir oss så forstår jeg nesten at legen sitter som et stort ? og har lettere for å avise deg. 

Men nei, har aldri blitt avvist, har en fantastisk fastlege som lytter, er forståelsesfull og hjelper på alle måter hun kan.

Men det er helt normalt at det er noe ventetid. Fastleger får mer og mer arbeidsoppgaver og har mange pasienter, det skal noe til for å tolke dette på mest mulig negativ måte som "et kalt sammfun":sprettoy:

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Når man bestiller time til lege for første gang og trenger hjelp, og ikke får det, det er vel da man forstår at samfunnet har blitt kaldt. 

Har du blitt avvist av leger, der du virkelig trengte hjelp i din situasjon?

Anonymkode: c5094...c5c

Har aldri i mitt liv opplevd å ikke få time hos legen når jeg har bedt om det, men kanskje ikke alltid hastetime - og noen ganger har jeg måttet vente lenger enn jeg hadde forventet. 

Det er opp til legene og helsesekretærene å vurdere hvem som trenger mest hjelp og raskest. Det er umulig å kommentere din situasjon uten å vite mer om hva du egentlig ringte for. Høres jo rart ut at du ble avvist av legen - men det er helt vanlig å ikke få komme inn akkurat når en vil. 

Anonymkode: 81dc0...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. 

Har derimot opplevd at en helsesekretær gjorde en vurdering langt over sin faglige kompetanse, helt åpenbart uten å ha lest journalen eller slått opp retningslinjene. Men da var fastlegen raskt på ballen når hun så det, og jeg fikk den hjelpen jeg trengte. Men at en enkeltperson tar dårlige avgjørelser betyr jo ikke at samfunnet som helhet har blitt kaldt.

Anonymkode: 0ede3...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har aldri i mitt liv opplevd å ikke få time hos legen når jeg har bedt om det, men kanskje ikke alltid hastetime - og noen ganger har jeg måttet vente lenger enn jeg hadde forventet. 

Det er opp til legene og helsesekretærene å vurdere hvem som trenger mest hjelp og raskest. Det er umulig å kommentere din situasjon uten å vite mer om hva du egentlig ringte for. Høres jo rart ut at du ble avvist av legen - men det er helt vanlig å ikke få komme inn akkurat når en vil. 

Anonymkode: 81dc0...fe3

jeg fikk time. Men ble overrasket over behandlingen. 

Anonymkode: c5094...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. 

Har derimot opplevd at en helsesekretær gjorde en vurdering langt over sin faglige kompetanse, helt åpenbart uten å ha lest journalen eller slått opp retningslinjene. Men da var fastlegen raskt på ballen når hun så det, og jeg fikk den hjelpen jeg trengte. Men at en enkeltperson tar dårlige avgjørelser betyr jo ikke at samfunnet som helhet har blitt kaldt.

Anonymkode: 0ede3...9aa

jeg kom ikke til fastlegen, siden jeg måtte ty til legevakta. 

Anonymkode: c5094...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Brukte mange år på å endelig få diagnose og medisiner. Gikk på nav i mange år, bare fordi leger ikke tok meg seriøst. Ble helt frisk med medisnene, så det var 100% penger ut av vindu for skattebetalerne sin del

Anonymkode: 14c32...a25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, Brukte mange år på å endelig få diagnose og medisiner. Gikk på nav i mange år, bare fordi leger ikke tok meg seriøst. Ble helt frisk med medisnene, så det var 100% penger ut av vindu for skattebetalerne sin del

Anonymkode: 14c32...a25

takk for god tilbakemelding, jeg trengte det virkelig nå. Jeg har det ikke lett nå. 

Anonymkode: c5094...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke klar over det, men nå har jeg fått en erfaring med helsevesenet i Norge som ikke er god. Helsevesenet er kynisme

Anonymkode: c5094...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har en fastlege som mangler mye empati. Moren min døde på en veldig uventet og traumatisk måte i fjor, men måtte krangle meg til en ukes sykemelding. Sykt. 

Anonymkode: e35ab...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...