AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #181 Skrevet 16. august 2022 Snok1 skrev (8 minutter siden): The Well har selvsagt levert byggesøknad for et så stort tiltak. Søknaden blir administrativt behandlet så lemge de søker om tiltak som er innenfor grensene som ligger i områdereguleringen på stedet. Dersom søknaden går ut over grensene i områdereguleringen, går søknaden til politisk behandling. Politikerne i kommunen speiler befolkningen ved siste kommunevalg. Slikt sett er det befolkningen som bestemmer hva som bygges hvor. I tillegg kommer nabovarsler og høringsuttalelser hvor lag, foreninger og mannen og kvinnen i gata får uttale seg, og gi innspill til den politiske behandlingen. Dersom noe bygges i kommunen er det -grovt fortalt- fordi kommunens befolkning ønsker det. Dette bygger nok på en forveksling av «law in books» med «law in action». Det hender stadig at ressursterke tiltakshavere presser/manipulerer frem byggetilltalser som er i strid med lov og/eller plan, eller simpelthen oppfører anlegg som overskrider grenser satt i reguleringsplan eller tillatelsen. Å få plan- og bygningsmyndighetene til å ta affære i slike tilfeller, er ikke sjelden svært vanskelig hvis det dreier seg om utbyggere som blir ansett som «betydningsfulle» i en eller annen forstand. Pga ekstremt høye saksomkostninger, og stort innslag av skjønn som domstolene vegrerer seg mot å overprøve, er det gjerne uaktuelt, eller iallfall svært risikofylt, for vanlige folk å kjøre slike saker for domstolene. Anonymkode: 2ea85...32b 1
hohumpf Skrevet 16. august 2022 #182 Skrevet 16. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfra og i hvilken retning er det bildet tatt? For meg så ser det ut som om det er tatt i nordenden sett mot syd, så den som har tatt det er innenfor sperringene til The Well, og du ser en lav skillevegg i betong, ikke en skillevegg ut mot et område utenfor anlegget.
hohumpf Skrevet 16. august 2022 #183 Skrevet 16. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Det bildet er fra nesten helt mot toppen av hotellets tårn. Det er ikke en del av spaet, og det er ingen nakne der. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #184 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så fortsetter jeg litt med disse skjerm ‘’veggene’’ og tydelig bevis på mitt boligområde i bakgrunnen. Også må man huske på at flere av disse bildene er fra hotellet selv, eller folk som fremmer hotellet, og er tatt fra vinkler som er lavere enn man vanligvis ser. Anonymkode: 8500f...bce Må du faenmeg gi deg, du virker jo alvorlig psykisk forstyrret. Bor selv i området og det et virkelig null innsyn til spa-anlegget og «nakne folk». Skjønnet at det kan være kjipt for lokalbefolkningen og miste deler av skogen der barna tidligere har lekt, men du overdriver noe ekstremt når du mener naboene står i fare for å se nakne ståkukker overalt. Skal virkelig godt gjøres å få noe som helst antydning til aktivitet på spaet for de som befinner seg rundt. I så fall må du virkelig lete etter åpninger/vinkler og stille med kikkert. Anonymkode: 53c8d...dd3 4 4
hohumpf Skrevet 16. august 2022 #185 Skrevet 16. august 2022 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: 4 hours ago, AnonymBruker said: Det bildet er tatt fra østsiden av utendørsbassenget mot vest. Da er det ≃ 120 m til det taket i bildet, ref. bildet med mål fra Google Earth. Da må en bruke kikkert for å se om noen er naken. Jeg synes ikke disse bildene understøtter argumentasjonen de er presentert sammen med. Endret 16. august 2022 av hohumpf La til et bilde. 2
hohumpf Skrevet 16. august 2022 #186 Skrevet 16. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er ingen nakne i konferanseavdelingen heller. Vær grei og ikke konstruer problemer. 4
hohumpf Skrevet 16. august 2022 #187 Skrevet 16. august 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: [klipp] Det er vell derfor de nylig har plassert masse skulpturer i skogen av mennesker og menneskelig lignende skapninger med en hard on? [klipp] Gratulerer du fant den eneste «s-t-å-p-i-k-k-e-n»¹ på The Well, på en bronsestatue som skal illudere djevelen. Er du i mot nakenhet i kunst òg? 😖 (Ingen av skulpturene av menneskene er i en slik «tilstand».) ¹ Bindestreker for at søk ikke skal treffe og hermetegn for at den ikke er på en person. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #188 Skrevet 16. august 2022 Ang. seksuell aktivitet på The Well… hvordan melder man inn slikt? Jeg vet om en som har hatt sex med flere damer der. Skjedde bla. i dusjene som er like ved utgangen til utebassenget/skogsaunaen. Jeg vet dette med sikkerhet. Dette er en mann som frekventerer stedet relativt ofte, og jeg regner med The Well ikke er interessert i å ha slike som ham der. Ønsker å melde inn anonymt, er det mulig? Jeg ønsker ikke at han skal få vite hvem som har meldt ham. Anonymkode: 89cad...a21
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #189 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ang. seksuell aktivitet på The Well… hvordan melder man inn slikt? Jeg vet om en som har hatt sex med flere damer der. Skjedde bla. i dusjene som er like ved utgangen til utebassenget/skogsaunaen. Jeg vet dette med sikkerhet. Dette er en mann som frekventerer stedet relativt ofte, og jeg regner med The Well ikke er interessert i å ha slike som ham der. Ønsker å melde inn anonymt, er det mulig? Jeg ønsker ikke at han skal få vite hvem som har meldt ham. Anonymkode: 89cad...a21 Dette høres for sykt ut til å være troverdig. Hvis dette hadde vært sant, hadde nok fyren vært oppdaget og på hue og ræva ut for lenge siden. Anonymkode: 2ea85...32b 1 1
hohumpf Skrevet 16. august 2022 #190 Skrevet 16. august 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ang. seksuell aktivitet på The Well… hvordan melder man inn slikt? Jeg vet om en som har hatt sex med flere damer der. Skjedde bla. i dusjene som er like ved utgangen til utebassenget/skogsaunaen. Jeg vet dette med sikkerhet. Dette er en mann som frekventerer stedet relativt ofte, og jeg regner med The Well ikke er interessert i å ha slike som ham der. Ønsker å melde inn anonymt, er det mulig? Jeg ønsker ikke at han skal få vite hvem som har meldt ham. Jeg kan ikke se at de har ikke noe system for anonyme tips fra websidene deres. Det beste er å ta det når det skjer eller rett etter at det har skjedd mens en er der.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #191 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette høres for sykt ut til å være troverdig. Hvis dette hadde vært sant, hadde nok fyren vært oppdaget og på hue og ræva ut for lenge siden. Anonymkode: 2ea85...32b Ikke lett å oppdage innerst i de dusjene der. Det var forresten ingen andre i dusjen, så det ble ikke oppdaget. The Well har jo egne vakter som går rundt, men de går ikke runden sin ofte nok. Sykt ja, men så er han også en syk person. Anonymkode: 89cad...a21
hohumpf Skrevet 16. august 2022 #192 Skrevet 16. august 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke lett å oppdage innerst i de dusjene der. Om jeg forstår deg rett, og det er en mager trøst, men de dusjene or borte nå. Nå er det en bar der som betjener boblebadet og utebassenget.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #193 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ikke lett å oppdage innerst i de dusjene der. Det var forresten ingen andre i dusjen, så det ble ikke oppdaget. The Well har jo egne vakter som går rundt, men de går ikke runden sin ofte nok. Sykt ja, men så er han også en syk person. Anonymkode: 89cad...a21 Ok, da bør det være moralsk plikt å melde fra. Hvis fyren fortsatt lusker rundt der inne, må det jo være i the Wells interesse å få satt en stopper for det. Her jobbes det iherdig med å «renvaske» et litt frynsete rykte, og så skal sånne creeps få lov til å ødelegge. Anonymkode: 2ea85...32b 1 1
Snok1 Skrevet 16. august 2022 #194 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette bygger nok på en forveksling av «law in books» med «law in action». Det hender stadig at ressursterke tiltakshavere presser/manipulerer frem byggetilltalser som er i strid med lov og/eller plan, eller simpelthen oppfører anlegg som overskrider grenser satt i reguleringsplan eller tillatelsen. Å få plan- og bygningsmyndighetene til å ta affære i slike tilfeller, er ikke sjelden svært vanskelig hvis det dreier seg om utbyggere som blir ansett som «betydningsfulle» i en eller annen forstand. Pga ekstremt høye saksomkostninger, og stort innslag av skjønn som domstolene vegrerer seg mot å overprøve, er det gjerne uaktuelt, eller iallfall svært risikofylt, for vanlige folk å kjøre slike saker for domstolene. Anonymkode: 2ea85...32b Poenget mitt var ikke juridisk, men demokratisk. Idet byggetillatelser er gitt etter politisk behandling, så har folket -via kommunestyrerepresentantene- gitt sin tilslutning til utbyggingen.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #195 Skrevet 16. august 2022 Snok1 skrev (1 time siden): Poenget mitt var ikke juridisk, men demokratisk. Idet byggetillatelser er gitt etter politisk behandling, så har folket -via kommunestyrerepresentantene- gitt sin tilslutning til utbyggingen. Skjønner hva du du mener, men også de demokratiske elementene av arealplanlegging og byggesaksbehandling er innrammet av rettsregler som bl.a. skal sikre en forsvarlig saksbehandlig og motvirke maktmisbruk og særinteresser. Også de politiske/folkevalgte vedtakene kan etter forholdene settes til side hvis de er i strid med reglene. Det hender dessverre at de folkevalgte representanter eller adminstrativt ansatte treffer lov- eller planstridige vedtak, som det i praksis likevel er vanskelig å få gjort noe med hvis tiltakshaveren er ressursterk og betydningsfull for kommunen. Vil tro at dette ikke har vært tilfelle med the Well, men det skjer dessverre ikke så sjelden. Anonymkode: 2ea85...32b 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #196 Skrevet 16. august 2022 hohumpf skrev (3 timer siden): Hvorfra og i hvilken retning er det bildet tatt? For meg så ser det ut som om det er tatt i nordenden sett mot syd, så den som har tatt det er innenfor sperringene til The Well, og du ser en lav skillevegg i betong, ikke en skillevegg ut mot et område utenfor anlegget. Om du bruker øynene og leser hva son står på bildet, så refererer jeg til høyden på de vell brukte skilleveggene til venstre, og viser til hvor lave de er ift parasollene. Jeg snakker ikke om betong veggen nærmest. hohumpf skrev (3 timer siden): Det bildet er fra nesten helt mot toppen av hotellets tårn. Det er ikke en del av spaet, og det er ingen nakne der. Har jeg sagt det står nakne mennekser på restauranten på toppen? Nei. Bildet er ment for å vise hvor nære boligene er hohumpf skrev (3 timer siden): Det er ingen nakne i konferanseavdelingen heller. Vær grei og ikke konstruer problemer. Sier jeg det står nakne mennesker på konferanseavdelingen? Nei. Viser igjen til hvor nære boliger er hohumpf skrev (2 timer siden): Gratulerer du fant den eneste «s-t-å-p-i-k-k-e-n»¹ på The Well, på en bronsestatue som skal illudere djevelen. Er du i mot nakenhet i kunst òg? 😖 (Ingen av skulpturene av menneskene er i en slik «tilstand».) ¹ Bindestreker for at søk ikke skal treffe og hermetegn for at den ikke er på en person. Tror det er den eneste stå’en på the well, så er du naiv. Jeg liker kjempe godt kunst, men det igjen hjelper ikke på den seksuelle undertonen som befinner seg der. Det normaliserer seksualitet på området, som allerede er et problem. Det er veldig mange som møter opp på the well bare for å se på andre nakne kropper, så jeg forstår ikke hvorfor de bygger det mer opp med en naken skulpturpark. Uønsket seksualisert oppmerksomhet er ikke ukjent på the well. Du må nok komme med et bedre argument enn at jeg ikke liker nakenhet i kunst, for det handler om settingen. Anonymkode: 8500f...bce
Snok1 Skrevet 16. august 2022 #197 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skjønner hva du du mener, men også de demokratiske elementene av arealplanlegging og byggesaksbehandling er innrammet av rettsregler som bl.a. skal sikre en forsvarlig saksbehandlig og motvirke maktmisbruk og særinteresser. Også de politiske/folkevalgte vedtakene kan etter forholdene settes til side hvis de er i strid med reglene. Det hender dessverre at de folkevalgte representanter eller adminstrativt ansatte treffer lov- eller planstridige vedtak, som det i praksis likevel er vanskelig å få gjort noe med hvis tiltakshaveren er ressursterk og betydningsfull for kommunen. Vil tro at dette ikke har vært tilfelle med the Well, men det skjer dessverre ikke så sjelden. Anonymkode: 2ea85...32b Såvidt meg bekjent har det ikke vært noen rettslig behandling av utbyggingen av The Well, men dette har jeg ikke full kjennskap til.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #198 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må du faenmeg gi deg, du virker jo alvorlig psykisk forstyrret. Bor selv i området og det et virkelig null innsyn til spa-anlegget og «nakne folk». Skjønnet at det kan være kjipt for lokalbefolkningen og miste deler av skogen der barna tidligere har lekt, men du overdriver noe ekstremt når du mener naboene står i fare for å se nakne ståkukker overalt. Skal virkelig godt gjøres å få noe som helst antydning til aktivitet på spaet for de som befinner seg rundt. I så fall må du virkelig lete etter åpninger/vinkler og stille med kikkert. Anonymkode: 53c8d...dd3 Alvorlig psykisk forstyrret faktisk 😛 Om du bor i området og ikke har fått med deg alt kaoset rundt situasjonen, eller sett det med egne øyne selv, så er du både døv og blind Anonymkode: 8500f...bce
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #199 Skrevet 16. august 2022 Snok1 skrev (2 minutter siden): Såvidt meg bekjent har det ikke vært noen rettslig behandling av utbyggingen av The Well, men dette har jeg ikke full kjennskap til. Nei, jeg har heller ikke hørt om noen, men det er åpenbart noen naboer som ikke er helt fornøyd. Det er imidlertid langt fra ensbetydende med at noen av vedtakene er beheftet med juridiske feil. Anonymkode: 2ea85...32b 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #200 Skrevet 16. august 2022 Snok1 skrev (2 minutter siden): Såvidt meg bekjent har det ikke vært noen rettslig behandling av utbyggingen av The Well, men dette har jeg ikke full kjennskap til. Det har vært totalt kaos, flere arkitekt tegninger involvert for å prøve skvise seg innenfor regelverket. Det var flere underskriftskampanjer med flere hundre signaturer, grupper på Facebook, klager til kommunen, oppslag i lokal avisa, oppmøte utenfor kommune bygg for å demonstrere, demonstrasjons tog Jeg kan ikke noe om rettslig behandling, men vi ble ikke hørt Anonymkode: 8500f...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå