Gå til innhold

Veldig unge psykologer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er din erfaring med psykologer under 27år?

Anonymkode: 3d4f6...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er skikkelig engasjert og artig. Jeg er kvinne 45. Har dårligere erfaring med eldre psykologer; de har liksom mista engasjementet som regel.

Anonymkode: 5e00e...41d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣 Hvis min behandler hadde vært nesten 10 år yngre enn meg, så hadde jeg bedt om å få bytte behandler.

Anonymkode: e76f3...959

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok veldig fra person til person. 

Anonymkode: f8569...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han er skikkelig engasjert og artig. Jeg er kvinne 45. Har dårligere erfaring med eldre psykologer; de har liksom mista engasjementet som regel.

Anonymkode: 5e00e...41d

For meg er det omvendt. De unge har jo ikke nok erfaring og jeg tror at mange av dem er der for penger og status. 

Anonymkode: 5f420...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfattelse er at de er ivrige, engasjert med masse ny informasjon/måter å forholde seg til pasienter på. De er rett og slett en oppgradering, og vil virkelig være en god psykolog. 
Eldre psykologer kan ha en tendens til å sette i bås raskt eller gå inn med et snevert syn sånn som «åh enda en som har kjærlighetssorg/deprimert/opplevd noe» 

mens en ung person nok tenker at oi, dette må jeg finne ut av og bruke det jeg har lært!

Anonymkode: 7481f...7c6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min oppfattelse er at de er ivrige, engasjert med masse ny informasjon/måter å forholde seg til pasienter på. De er rett og slett en oppgradering, og vil virkelig være en god psykolog. 
Eldre psykologer kan ha en tendens til å sette i bås raskt eller gå inn med et snevert syn sånn som «åh enda en som har kjærlighetssorg/deprimert/opplevd noe» 

mens en ung person nok tenker at oi, dette må jeg finne ut av og bruke det jeg har lært!

Anonymkode: 7481f...7c6

Kan sikkert være både óg vil jeg tro. 
Har møtt unge leger som er flinke og mindre flinke. Liker best leger som er litt oppi årene som har mye erfaring. En kan ikke både være ung og ha den tyngden erfaring og kompetanse som de eldre har. 

 

Anonymkode: 70525...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min oppfattelse er at de er ivrige, engasjert med masse ny informasjon/måter å forholde seg til pasienter på. De er rett og slett en oppgradering, og vil virkelig være en god psykolog. 
Eldre psykologer kan ha en tendens til å sette i bås raskt eller gå inn med et snevert syn sånn som «åh enda en som har kjærlighetssorg/deprimert/opplevd noe» 

mens en ung person nok tenker at oi, dette må jeg finne ut av og bruke det jeg har lært!

Anonymkode: 7481f...7c6

Setter du ikke eldre psykologer i bås...? 😉

Anonymkode: 5f420...c7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det varierer nok veldig fra person til person. 

Anonymkode: f8569...697

Ja absolutt. Har både hatt gode og enkelte hvor man lurer på hvordan vedkommende bestod utdanningen.

Anonymkode: b6f4f...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For meg er det omvendt. De unge har jo ikke nok erfaring og jeg tror at mange av dem er der for penger og status. 

Anonymkode: 5f420...c7f

Jeg går til en nyutdannet psykiater på dps. Hun er 32 og er gift og har to små barn i barnehage, og er veldig forståelsesfull. Selv er jeg 10 år eldre og har slitt veldig i livet og har mer enn nok med meg selv. 

Hun mangler jo livserfaring som man får iløpet av 30-årene, men hun har dyp forståelse for ting. De unge kan være veldig gode på ting selv om de ikke er en erfaren 60-åring. 

Anonymkode: a61ec...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at folk er skeptiske til veldig unge behandlere. Litt livserfaring er greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

🤣 Hvis min behandler hadde vært nesten 10 år yngre enn meg, så hadde jeg bedt om å få bytte behandler.

Anonymkode: e76f3...959

De som er 10 år yngre enn deg kan være like god som de som er 10 år eldre enn deg. 

Ville gitt de en sjanse. 

Anonymkode: a61ec...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner godt at folk er skeptiske til veldig unge behandlere. Litt livserfaring er greit.

Men selv om de mangler livserfaring, så kan de ha en veldig god forståelse for ting. De lærer jo veldig mye og er i praksiss, og kanskje de selv har opplevd vanskelige ting i oppveksten. 

Jeg vet om en ung dame som har så mye forståelse, mer enn eldre på over 70. Det er nesten skummelt, men bra. 

Anonymkode: a61ec...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner skepsisen. Samtidig så har yngre psykologer ofte en annen tilnærmingsmåte og et annet engasjement (er min erfaring). De er kanskje ikke så "låst" i hva som er faglig riktig som de eldre psykologene jeg har møtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt er det ingen forskjell på yngre og eldre psykologer. Både flinke og dårlige i begge grupper. 

Anonymkode: 01ea1...c9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I snitt er det ingen forskjell på yngre og eldre psykologer. Både flinke og dårlige i begge grupper. 

Anonymkode: 01ea1...c9c

Helt enig. Alderen har ingenting å si. 

Anonymkode: a61ec...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men selv om de mangler livserfaring, så kan de ha en veldig god forståelse for ting. De lærer jo veldig mye og er i praksiss, og kanskje de selv har opplevd vanskelige ting i oppveksten. 

Jeg vet om en ung dame som har så mye forståelse, mer enn eldre på over 70. Det er nesten skummelt, men bra. 

Anonymkode: a61ec...da1

Joda.  Folk er forskjellige selvsagt. Men selv hadde jeg ikke følt det komfortabelt å skulle snakke med en så ung person hvis jeg var i en livskrise. Jeg har prøvd. Og jeg fikk bytte behandler:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...