Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig, ti still hadde jeg reagert mye mer på en hold kjeft.

Anonymkode: ec0d0...d86

Jeg mente motsatt :)

Men er vokst opp med nordlendinger i familien. Så "ti no still" var på ingen måte et uvanlig uttrykk i familieselskap 😂 Må smile når jeg tenker på at bestemor brukte det til bestefar når han pratet for mye. 

Anonymkode: ac071...0b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men er vokst opp med nordlendinger i familien. Så "ti no still" var på ingen måte et uvanlig uttrykk i familieselskap 😂 Må smile når jeg tenker på at bestemor brukte det til bestefar når han pratet for mye. 

Første jeg tenkte: dette er nok nordlendinger. Der er ti still det samme som: hysj på deg

Anonymkode: 55096...d5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at han sa ti stille fordi du vekket ungen med reaksjonen din? 

Jeg syns du overreagerer noe voldsomt. Her har vi begge måttet skru på lyset, mens den andre sov. Han hadde bare sovet videre, mens jeg som er lysømfintlig, tar puta over hodet. Ingen krangler eller sure miner. 

Anonymkode: 3614b...e30

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mistenkte egentlig det. Vokst opp med nordlendinger jeg og. Og ti still kan sies på 2 måter. Men i situasjonen ts skisserer klarer jeg ikke sette inn den "positive" altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mistenkte egentlig det. Vokst opp med nordlendinger jeg og. Og ti still kan sies på 2 måter. Men i situasjonen ts skisserer klarer jeg ikke sette inn den "positive" altså.

Nei, på ingen måte positivt eller kjærlig, slik jeg også har erfart at det er brukt. 

Men heller ikke krast, i en situasjon der man blir kjeftet på. På linje med "gi deg" for meg på østlandsk. 

Så TS - på tre sider har vi klart å diskutere oss frem til at om dette er ok eller ikke kommer helt an på om mannen din er nordlenning eller ikke 🤪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, på ingen måte positivt eller kjærlig, slik jeg også har erfart at det er brukt. 

Men heller ikke krast, i en situasjon der man blir kjeftet på. På linje med "gi deg" for meg på østlandsk. 

Så TS - på tre sider har vi klart å diskutere oss frem til at om dette er ok eller ikke kommer helt an på om mannen din er nordlenning eller ikke 🤪

Jeg er fortsatt ikke enig at det er greit selv med en nordlending. Passer ikke situasjonen. (For meg) men kan se at det går.

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det var et engangstilfelle, og at dere begge var morgengretne. Nå kan dere velge å la det ligge og bli venner igjen, eller så kan dere krige og lage en stor sak ut av hver minste hump på veien de neste 70 årene....

Anonymkode: e9420...89f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er fortsatt ikke enig at det er greit selv med en nordlending. Passer ikke situasjonen. (For meg) men kan se at det går.

Synes ingen av reaksjonene deres var greie, som jeg skriver tidligere i tråden, jeg og mannen bruker verken kjeft eller krasse ord. 

Har bare viklet meg inn i en diskusjon om at "...arh, ti still med deg". Nødvendigvis ikke er så veldig krast og vondt som mange her skal ha det til, sett om mot at det er en respons på å bli kjefta på. 

• Liker 3
Skrevet

Han slo nå i det minste av lyset igjen.

AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 8.39):

Som med alt annet.. Er dette et unntakstilfelle hvor han oppfører seg hensynsløst, eller et mønster? 

Anonymkode: 0e0e5...ad1

Jeg synes dette er et veldig poeng, og for øvrig et svar som bør gis på veldig mange av trådene som opprettes her inne på forumet.

Er mannen normalt en fin fyr - så synes jeg man skal la noen få dumheter som dette fare. Jeg har selv smelt på lyset i ren distraksjon mens samboeren sov. Han våknet, ble nok litt irritert - men han skjønner at det er sånt som kan skje. Enig i at han ikke burde svart frekt når det var han som gjorde en feil, men samtidig er det ikke noe å henge seg så voldsomt opp i hvis dette ikke skjer ofte. Kanskje han var morgentrøtt eller stresset. Kanskje han hysjet på TS for å prøve å unngå at datter våknet, også kom det ut krassere enn han hadde tenkt?

Eller så er han en drittsekk da. Men da skinner det jo igjennom ellers i livet også 

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 9.14):

Jeg er overrasket over hvor mange som sier at dette er en bagatell, slik oppførsel hører jo ikke hjemme i et forhold spør du meg. Jeg begynner å lure (og har reflektert over dette en stund) på om majoriteten som er i langvarige forhold (ofte med barn) etterhvert havner i en sånn respektløs tone med hverandre, og at man fortsetter samholdet bare sånn passe middels fornøyd. At ting ikke er så ille at man ikke holder det ut, men at det heller ikke er et forhold man med hånda på hjertet kan si at man er helt fornøyd med. 

En del vil kanskje føle et stikk av å kjenne seg igjen i dette, men mange velger nok å snu tankene bort fra det, ikke erkjenne det, fordi det akkurat ikke er så ille at man ikke holder ut. 

Anonymkode: 7e855...9f9

Dette ER en bagatell, spør du meg. Jeg anser meg selv for å være i et utrolig fint forhold, hvor vi har stor kjærlighet og respekt for hverandre. Likevel hender det en gang i blant at den ene gjør noe som den andre blir irritert over. Det hender vi snakker til hverandre på en måte som ikke er helt grei. Vi er mennesker, noen ganger tabber vi oss ut. I mitt forhold er det rom for det. Det er rom for at den andre kan ha en dårlig dag eller si noe dumt. Spørsmålet er jo, som AnonymBruker her påpeker - hører det til unntakene eller er det et mønster der den ene behandler den andre dårlig? 

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 14.18):

Kanskje ikke superhjelpsomt dette her, men helt enig! Vi står ofte opp til ulike tider grunnet turnus, og walk-in-closet har virkelig gjort mitt liv litt lettere. Jeg er den som som regel står opp først - og kan hente det jeg trenger av klær og tilbehør når jeg vil, uten å tenke på at mannen sover. 

Anonymkode: 7a890...f47

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor lå 2 åringen inne på deres rom? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (7 minutter siden):

Hvorfor lå 2 åringen inne på deres rom? 

Folk samsover. Slutt

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er overrasket over hvor mange som sier at dette er en bagatell, slik oppførsel hører jo ikke hjemme i et forhold spør du meg. Jeg begynner å lure (og har reflektert over dette en stund) på om majoriteten som er i langvarige forhold (ofte med barn) etterhvert havner i en sånn respektløs tone med hverandre, og at man fortsetter samholdet bare sånn passe middels fornøyd. At ting ikke er så ille at man ikke holder det ut, men at det heller ikke er et forhold man med hånda på hjertet kan si at man er helt fornøyd med. 

En del vil kanskje føle et stikk av å kjenne seg igjen i dette, men mange velger nok å snu tankene bort fra det, ikke erkjenne det, fordi det akkurat ikke er så ille at man ikke holder ut. 

Anonymkode: 7e855...9f9

Nope. Vært i forhold i 16 år og kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Ingen stikk. 

Anonymkode: 06645...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Ahh, grunnen til at jeg bygde walk-in.

Anonymkode: 74035...edd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Folk samsover. Slutt

Slutt?! Jeg lurer oppriktig, ungen er 2 år!? Kanskje gubben er seksuelt frustrert og sur fordi han vil ha kona tilbake? 

Anonymkode: ae242...511

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt?! Jeg lurer oppriktig, ungen er 2 år!? Kanskje gubben er seksuelt frustrert og sur fordi han vil ha kona tilbake? 

Anonymkode: ae242...511

Seksuelt frustrert? Han "får" sex i msssevis utenom soverommet, hvorfor skal alt handle om mannen?! Vi har en seng på 3 meter, så plass er det. 

Anonymkode: ea2f4...bcf

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hehe. Når jeg og gubben er trøtt, spesielt jeg, er jeg ikke rasjonell🙈 

Om dette var et engangstilfelle hadde jeg vitterlig ikke brydd meg. Ellers er det fint å finne frem det en trenger dagen før om en ikke står opp samtidig så en slipper å forstyrre den andre😗

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Samboer dro på jobb kl 0630, jeg jobber kveldsvakt og leverer ungen kl 10.

Samboer skulle finne noe i klesskapet og slo på lyset i taket, og styrte på. Jeg sa "hallo??? *navnet hans*??? Hva gjør du??! " Han himlet med øynene, sa "arh ti still med deg", gikk fort ut og lukket helt igjen døren. Gikk deretter rett mot ytterdøren og gikk. 

Ungen våknet og vi måtte stå opp. 

Hva synes dere? Er det bare jeg som synes det var dårlig gjort? Kjenner jeg er så sint. 

Han kunne tatt hensyn? Dere kunne sovet et par timer til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Athena79 skrev (10 timer siden):

En bagatell, er jo bare å skru av lyset igjen.

De hadde jo allerede våknet, er ikke bare å få en 2-åring til å sovne igjen😅 Skjønner det er irriterende, mine timer med søvn er hellige!

Anonymkode: da8cb...400

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er irritert fordi han ba meg ti still? Handlet ikke bare om meg, men at datteren på 2 år ble vekket. 

Uenig med de som sier dette er en bagatell. Det handler om omtanke og respekt for dere begge to. Når du har seinvakt blir dagen din uendelig lang om du også må stå opp og være «på» fra klokka 06.30. Dere har et barn på to år, er det noe gode foreldre bør unne hverandre er det søvn! Han tjener på at du og jenta deres får den søvnen dere begge trenger. Jeg ville tatt en prat med ham. Det handler om samarbeid, omtanke for hverandre og omsorg. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...