Gå til innhold

Jeg og barnet sov, og samboer slo på lyset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Adara skrev (8 minutter siden):

Men det gir litt perspektiv da. 

Joda, men man kan ikke tenke sånn i livet. Da har man aldri lov å ha problemer eller vanskeligheter da det ALLTID vil finnes noen som har opplevd verre!

Anonymkode: 55096...d5e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overrasket over hvor mange som sier at dette er en bagatell, slik oppførsel hører jo ikke hjemme i et forhold spør du meg. Jeg begynner å lure (og har reflektert over dette en stund) på om majoriteten som er i langvarige forhold (ofte med barn) etterhvert havner i en sånn respektløs tone med hverandre, og at man fortsetter samholdet bare sånn passe middels fornøyd. At ting ikke er så ille at man ikke holder det ut, men at det heller ikke er et forhold man med hånda på hjertet kan si at man er helt fornøyd med. 
 

En del vil kanskje føle et stikk av å kjenne seg igjen i dette, men mange velger nok å snu tankene bort fra det, ikke erkjenne det, fordi det akkurat ikke er så ille at man ikke holder ut. 

Anonymkode: 7e855...9f9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange, inkludert meg selv, er ikke en solstråle om morgenen. Kunne i et svakt øyeblikk svart det samme selv uten å mene noe særlig med det.

Mener ikke det er greit, men for meg høres det mer ut som et svar i affekt for han glemte seg med det lyset. 

Hadde latt livet seilt videre uten mer styr rundt dette. 

Anonymkode: 14b2d...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje barnet burde ligge på eget rom, så det ikke våkner når han står opp.

Jeg hadde bare være glad for at det ikke var jeg som skulle opp så tidlig.

Anonymkode: 9e959...d9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du overreagerer. 

Anonymkode: 36cd2...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok kanskje jeg over reagerer, jeg vet ikke lenger. 

Det handler sikkert om at om det hadde vært meg, så hadde jeg sagt "oj sorry! " Og ikke bedt han ti still. Men det er meg. 

TS

Anonymkode: ea2f4...bcf

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig hensynsløst!! Han vekket ungen  slik at du måtte stå opp. Så skulle du få muligheten til å dele den opplevelsen med han, så må du gripe den, som om det ikke finnes en dag i morgen. Lykke til😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok kanskje jeg over reagerer, jeg vet ikke lenger. 

Det handler sikkert om at om det hadde vært meg, så hadde jeg sagt "oj sorry! " Og ikke bedt han ti still. Men det er meg. 

TS

Anonymkode: ea2f4...bcf

Ja, det er godt mulig. Han er jo ikke deg, og reagerer ikke akkurat slik som deg. Vi kvinner har en tendens til å tenke at det er feil om menn ikke reagerer slik vi forventer. "Ti still" er nå langt fra der verste jeg har hørt, en sånn kommentar må man tåle av og til. Han var sikkert trøtt, prøvde å skyndte seg, glemte at dere lå der og sov. Han måtte vel ha litt lys for å se inn i skapet, og tenkte seg kanskje ikke om. Det har jeg full forståelse for. Han kunne beklaget seg, men du kunne også oversett det og ikke laget drama av det. 

Anonymkode: 36cd2...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var respektløst og hensynsløst. Hadde selv bli irritert over svaret du fikk, altså?.. 

Hadde tatt en prat om det når han kom hjem og fortalt at det er én ting å glemme seg og en annen ting å svare deg frekt etter å ha våknet både deg og datteren din.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv brukte jeg lommelykten på telefonen når jeg skulle hente klær før jobb når samboer og barna lå på vårt soverom. 

Kan jo være at han var noe seint ut og ikke tenkte seg om i et lite øyeblikk? 

Anonymkode: 43d80...67b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok kanskje jeg over reagerer, jeg vet ikke lenger. 

Det handler sikkert om at om det hadde vært meg, så hadde jeg sagt "oj sorry! " Og ikke bedt han ti still. Men det er meg. 

TS

Anonymkode: ea2f4...bcf

Du overreagerer ikke, ikke la folk innpå her forvirre deg. Han var unødvendig hensynsløs mot deg og barnet. Han kunne ha brukt lommelykta på tlf sin feks, som veldig mange andre gjør og ville ha gjort. Ikke finn deg i det,  ta det opp med han, om det er det du vil. Hvis ikke så åpner man opp toleranse døra når man ikke burde. Den kan fort bli utnyttet. Hilsen en i et 20 år langt forhold som ikke hadde latt dette fare. 

Anonymkode: 63bc8...2dd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er helt klart den vanlige reaksjonen. Her er det ikke noen vanlig reaksjon men ts ble bedt om å ti still. Det er det jeg ville reagert på. Det at lyset kom på et irriterende der og da, å bli bedt om å holde kjeft er respektløst. 

Anonymkode: ae1c6...24a

Ti still er i mitt hode noe helt annet enn hold kjeft. Ikke at vi bruker slikt språk heller hjemme. Men nå kjefter jeg heller aldri, og kan lett se for meg at man får krasse svar om man er av typen som kjefter og smeller som første reaksjon. 

Anonymkode: ac071...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Her i huset bruker vi også lommelykta i klesskapet hvis vi skal finne noe mens andre sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er overrasket over hvor mange som sier at dette er en bagatell, slik oppførsel hører jo ikke hjemme i et forhold spør du meg. Jeg begynner å lure (og har reflektert over dette en stund) på om majoriteten som er i langvarige forhold (ofte med barn) etterhvert havner i en sånn respektløs tone med hverandre, og at man fortsetter samholdet bare sånn passe middels fornøyd. At ting ikke er så ille at man ikke holder det ut, men at det heller ikke er et forhold man med hånda på hjertet kan si at man er helt fornøyd med. 
 

En del vil kanskje føle et stikk av å kjenne seg igjen i dette, men mange velger nok å snu tankene bort fra det, ikke erkjenne det, fordi det akkurat ikke er så ille at man ikke holder ut. 

Anonymkode: 7e855...9f9

Jeg skriver at jeg reagerer på begges ordbruk i situasjonen. Verken jeg eller han ville sagt noe slikt til hverandre. Da jeg umiddelbart ville forstått det var en tabbe, og han ville innsett at det var en tabbe. 

Men situasjonen i seg selv er en bagatell, det står jeg på. 

Anonymkode: ac071...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F... for en liten bagatell. Her er det nok andre ting som utløser det hele. Begge to har en unødvendig tone, mulig din tone var veldig krass, og han reagerer da med krass tilbake. 

Om min samboer trenger noe i skapet, så reagerer jeg ikke på det. Men om det skjer daglig hadde jeg bare spurt om det er mulig å finne det kvelden før. 

 

Anonymkode: 355be...2f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti still faktisk 😂 Føler det er noe man sier til hunder, ikke mennesker. 

«Kan du være stille» «Ssshh» hadde vært mindre reagerende i mitt hode enn «TI STILL» 💩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

"hallo??? *navnet hans*??? Hva gjør du??! "

Det er da ikke ern særlig hyggelig måte å si fra på. jeg hadde blitt irritert tilbake om noen snakket sånn til meg. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde helt klart blitt irritert og hadde ikke syntes noe om å bli bedt om å ti still når det I utgangspunktet var han som burde bedt om unnskyldning. Der hadde jeg også vært langirritert. Jeg hadde sagt ifra at det der ikke var greit, hadde han ikke skjønt det så hadde jeg konsekvent skrudd av TVen hver gang han så på film, eller skrudd av lyset når han var på badet. Også bedt han ti still. 

Anonymkode: ae1c6...24a

Du høres ekstremt utrivelig og langsint ut. Virkelig? straffe noen med passiv aggressiv drittoppførsel over tid, fordi de gjorde en (liten!)  tabbe opp så svarte surt på en sur kommentar fra deg?

Anonymkode: 022ca...ef0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ti still er i mitt hode noe helt annet enn hold kjeft. Ikke at vi bruker slikt språk heller hjemme. Men nå kjefter jeg heller aldri, og kan lett se for meg at man får krasse svar om man er av typen som kjefter og smeller som første reaksjon. 

Anonymkode: ac071...0b6

Enig, ti still hadde jeg reagert mye mer på en hold kjeft.

Anonymkode: ec0d0...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...