Gå til innhold

Da har jeg sluttet på p-piller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter 15 år på hormonprevensjon(forskjellige typer, men likevel) har jeg sluttet på p-pillen. Litt fordi vi etterhvert tenker på å få barn, men mest for å kjenne på den naturlige syklusen og få mer "kontakt" med kroppen.

Etter to uker uten, er brystvortene helt vilt ømme 😆 Håper det går over snart.

Og jeg har litt sexlyst, DET har ikke skjedd på lenge. 

Har noen av dere sluttet på hormonprevensjon etter lang tid med? Hvordan gikk det?

Anonymkode: a88bf...e0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet for noen dager siden. Har ikke merket noen endring i kropp eller psyke enda, men tar sikkert tid. 

Anonymkode: c1ce9...c06

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en haug med kviser igjen. Ikke så ekstreme humørsvingninger. Slapp å være kvalm hver morgen. Ellers ganske likt som før. Jo, puppene ble, om mulig, enda litt mindre 😓

Anonymkode: 80e1d...90c

AnonymBruker
Skrevet

Samme med meg. Nå har det gått 3 år. Og jeg har faktisk FØLELSER. Er ikke deprimert mer. Mer kontakt med verden og ikke helt flat lenger. Helt sykt. Og dette lar man kvinner ta over en lav sko. Helt sykt. 

Anonymkode: 05050...13a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Samme med meg. Nå har det gått 3 år. Og jeg har faktisk FØLELSER. Er ikke deprimert mer. Mer kontakt med verden og ikke helt flat lenger. Helt sykt. Og dette lar man kvinner ta over en lav sko. Helt sykt. 

Anonymkode: 05050...13a

Samme her også, kroppen fungerte så mye bedre uten p-piller! Helt til jeg fikk endometriose..  Så nå er det tilbake på hormonprevensjonkjøret😭😭

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fikk en haug med kviser igjen. Ikke så ekstreme humørsvingninger. Slapp å være kvalm hver morgen. Ellers ganske likt som før. Jo, puppene ble, om mulig, enda litt mindre 😓

Anonymkode: 80e1d...90c

Fikk også mer kviser de første månedene etter pilleslutt, men det gikk heldigvis over.

Anonymkode: 062c0...da3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet i februar etter nesten 20 år med hormoner!

Huden er mye finere, og mindre tørr! Sexlysten er fortsatt ikke-eksisterende da, og knivstikkene i korsryggen første dag av mensen får meg til å gispe av smerte. Uka før mensen skulle jeg helst ha flytta ut, jeg er så ufordragelig sint på alt og alle at jeg blir flau... og ja, jeg er enslig, og synes synd på meg selv som må leve med en slik kjeftsmelle :raven:

Anonymkode: bca52...841

AnonymBruker
Skrevet

fikk et sykt kviseutbrudd så måtte på tabletter . svineri 

Anonymkode: a2b9a...950

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet med hormonprevensjon for en del år siden & det var helt fantstisk! Jeg fikk et normalt følelsesliv igjen uten store svingninger og sex-lysten kom tilbake. Aldri mer hormoner på meg!! 

Anonymkode: d48f3...f49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...