Gå til innhold

Restskatt…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klart det store og få restskatt på 30.000kr.. kan jeg spørre om å få dette delt opp i flere avdrag enn 2 innbetalinger? jeg har ikke sjangs å betale 15.000kr på 2 avdrag… fullstendig klar over dette er min feil, så vil bare høre noen har fått et så stort beløp delt opp….

Anonymkode: 5044c...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan spørre. Det burde vel la seg gjøre, skulle jeg tro. Men staten kan også være den verste kreditoren å skylde penger (ref. "Luksusfellen", der de gjentatte ganger har sagt at "staten kan man ikke forhandle med".)  Men prøv - det skader ikke. Send en email eller ring (det er visst lange ventetider på både email og tlf nå)

Har du fikset opplysningene om deg selv på Skatteetaten.no nå så du ikke får det samme problemet neste år også...? Lagt inn riktige tall og justert skattekortet ditt, sånn at det stemmer bedre?

Skatteetaten vet ikke mer om deg enn det du selv oppgir for i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk delt opp min restskatt i fjor. Den var på nesten tilsvarende beløp og jeg skal betale siste avdrag i morgen 😃

Anonymkode: e4d7f...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart det store og få restskatt på 30.000kr.. kan jeg spørre om å få dette delt opp i flere avdrag enn 2 innbetalinger? jeg har ikke sjangs å betale 15.000kr på 2 avdrag… fullstendig klar over dette er min feil, så vil bare høre noen har fått et så stort beløp delt opp….

Anonymkode: 5044c...6af

Du kan søke om å dele opp. Kemneren. Du må mest sannsynlig dokumentere utgiftene dine for å vise hva du kan betale i måneden. 

Anonymkode: 7badb...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noe lignende (28,000) i 2006, den gang gikk det i hvert fall fint å dele opp, men det påløp en relativt høy rente.

Anonymkode: e2847...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

takk for svar allesammen☺️

er det for tidlig å ringe dem og spørre eller må jeg vente til jeg får betalingsblankett av dem?
Kommer ikke den i August? 
ts

Anonymkode: 5044c...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei!

takk for svar allesammen☺️

er det for tidlig å ringe dem og spørre eller må jeg vente til jeg får betalingsblankett av dem?
Kommer ikke den i August? 
ts

Anonymkode: 5044c...6af

Sikker på at du ikke har fått betalingskort i altinn? Jeg fekk dette i mai, med 2 forfall (20 august og 24 september) 

Anonymkode: 2d8f5...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sikker på at du ikke har fått betalingskort i altinn? Jeg fekk dette i mai, med 2 forfall (20 august og 24 september) 

Anonymkode: 2d8f5...cc8

Jeg har ikke fått betalingsblankett i Altinn ennå.

Ts, det går helt fint å ringe dem nå og spørre :)

Anonymkode: 3279a...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...