Gå til innhold

Gratis kattunge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor får man tak i gratis kattunge nå til dags?? 

Anonymkode: a86a7...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra bekjente? Etterspørselen er større enn tilgangen akkurat nå. Neste år, nå alle koronarestriksjonene er hevet og folk skal på ferie, får du sikkert overta en brukt katt gratis.

Anonymkode: 75839...187

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gratis voksen katt kan du muligens få. Heldigvis er ikke de fleste kattunger gratis lenger. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvor får man tak i gratis kattunge nå til dags?? 

Anonymkode: a86a7...c9c

Hvis du ikke har råd til å betale for en katt så har du ihvertfall ikke råd til å ha den.... 😉

Heldigvis er det slutt på den tiden man fikk katter gratis.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk vår kattunge gratis i fjor, men det var flaks. Etterspørselen var kjempestor, og jeg var heldig å se annonsen på Finn.no da den ble lagt ut. Jeg var i utgangspunktet ikke ute etter en gratis katt, og sa jeg kunne betale for den. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (30 minutter siden):

Hvis du ikke har råd til å betale for en katt så har du ihvertfall ikke råd til å ha den.... 😉

Heldigvis er det slutt på den tiden man fikk katter gratis.

Fikk katten min gratis, hun var 11 uker på det tidspunktet, og det var under ett år siden.

Anonymkode: 38945...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på let etter en liten pus etter flere år uten, og fikk rent sjokk da jeg gikk inn på finn.no!  En helt  vanlig huskatt sku de jo ha alt fra 1500 til 5000kr for. Husker vi ga typ 20kr for den forrige pusen.  

En annen ting jeg også reagerte på var prisen på blandingskatter. Hva får en blandingskatt til å være verdt 9000 kr!? En ting med rasekatt, men blandingskatt liksom!? 

 

Det endte forøvrig opp med en liten renraset pus hos oss, som vi håper å få mange fine år med. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sillymilly skrev (11 timer siden):

Jeg var på let etter en liten pus etter flere år uten, og fikk rent sjokk da jeg gikk inn på finn.no!  En helt  vanlig huskatt sku de jo ha alt fra 1500 til 5000kr for. Husker vi ga typ 20kr for den forrige pusen.  

En annen ting jeg også reagerte på var prisen på blandingskatter. Hva får en blandingskatt til å være verdt 9000 kr!? En ting med rasekatt, men blandingskatt liksom!? 

 

Det endte forøvrig opp med en liten renraset pus hos oss, som vi håper å få mange fine år med. 

 

Grunnen til at prisene har gått opp er fordi at folk har dumpet/avlivet katten sin for så å «bare hente» en ny en etter ferie etc.

Anonymkode: 81091...e30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sillymilly skrev (På 21.6.2021 den 20.51):

Jeg var på let etter en liten pus etter flere år uten, og fikk rent sjokk da jeg gikk inn på finn.no!  En helt  vanlig huskatt sku de jo ha alt fra 1500 til 5000kr for. Husker vi ga typ 20kr for den forrige pusen.  

En annen ting jeg også reagerte på var prisen på blandingskatter. Hva får en blandingskatt til å være verdt 9000 kr!? En ting med rasekatt, men blandingskatt liksom!? 

 

Det endte forøvrig opp med en liten renraset pus hos oss, som vi håper å få mange fine år med. 

 

Det er vel bare bra at folk tar betalt for kattunger. Luker ut useriøse kjøpere med bruk og kast-mentalitet. 

Anonymkode: e9dbb...543

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 13000 for min, han er verdt hver en krone 🥰 

Tror du kan få gratis katter fortsatt, men det er kanskje ikke like vanlig nå lenger (heldigvis?) Ingen som betaler 5k for slangemat.

Anonymkode: 93637...bb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Betalte 13000 for min, han er verdt hver en krone 🥰 

Tror du kan få gratis katter fortsatt, men det er kanskje ikke like vanlig nå lenger (heldigvis?) Ingen som betaler 5k for slangemat.

Anonymkode: 93637...bb6

Fikk katta mi gratis i fjor, hun er mikrochippa og har id-tatovering i øret i tillegg til å være kastrert, så at alle som tar imot katt gratis er dårlige eiere er noe tull.

Anonymkode: 38945...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått våre gratis via finnannonse og bekjente. 
Syns det er utnytting at folk skal ha mange tusen for «halvt» rasekatt eller huskatter, men litt er det bra man må betale. 

Anonymkode: 094e9...952

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Betalte 13000 for min, han er verdt hver en krone 🥰 

Tror du kan få gratis katter fortsatt, men det er kanskje ikke like vanlig nå lenger (heldigvis?) Ingen som betaler 5k for slangemat.

Anonymkode: 93637...bb6

Men da er han renraset og kom både vaksinert, chippet og med stamtavle rekner jeg med? 😊

Har selv en til 15 000kr, men da renraset med stamtavle, og i prisen inngikk også vaksinering, chipping og kastrering.  

Anonymkode: ea527...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt sånn ambivalient når det kommer til dette med å betale for kattunger.

Kjempebra at man ikke bare kan skaffe seg gratis kattunge her og der.

Dumt fordi jeg tror at dette er med på at folk ikke kastrerer kattene sine, fordi de ser at det er penger å tjenene. Ser på Finn at i område jeg bor, selges de for 1500/2000 kr. En katt kan ha mange kull i året, så det sier seg selv at det er lønnsomt, dessverre.  5 kattunger og 10000kr rikere. Høres jo fristende ut for mange! 

Anonymkode: b5882...aec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaling fra fremmede er for å sikre at det er seriøse folk.

Av venner og bekjente kan du nok få uten betaling.

Anonymkode: a863c...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fikk katta mi gratis i fjor, hun er mikrochippa og har id-tatovering i øret i tillegg til å være kastrert, så at alle som tar imot katt gratis er dårlige eiere er noe tull.

Anonymkode: 38945...b85

Jeg tenker ikke at alle som tar imot en gratis katt er dårlige eiere, men jeg tenker at man som oppdretter -  gjennom betaling - kan føle seg litt tryggere på at den nye eieren faktisk har tenkt igjennom denne anskaffelsen.

Hvis noe er gratis så er det ganske lett å kaste seg på. Må man betale 5000 kroner så er det gjerne noe man tenker over litt mer. Det har jo dessverre vært mye bruk og kast mentalitet angående katt - og veldig mange har skaffet seg katt som ikke burde. Jeg forstår at mange vil ta seg betalt for å prøve å luke ut de useriøse. Det betyr naturligvis ikke at alle som har fått en gratis katt er useriøse. 

Hvis man skal ha et dyr bør man ha råd til å betale noen kroner for anskaffelsen. Dyr kommer med mye utgifter, så hvis man ikke har råd til det er det kanskje ikke så lurt å anskaffe katt.

 

 

Anonymkode: fed78...f5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Betaling fra fremmede er for å sikre at det er seriøse folk.

Av venner og bekjente kan du nok få uten betaling.

Anonymkode: a863c...5b5

Enig. jeg fikk kattunge gratis fra søsteren min, men hadde ikke hatt noen problemer med å betale en symbolsk sum til en fremmed. 

Anonymkode: 9e02e...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...