Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det epidural som avgjør om man må kateteriseres eller ikke ved fødsel? Eller er noen av dere blitt kateterisert uten epidural også? 😜

Anonymkode: 1f38d...9fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om du klarer å tisse etter fødsel, noen blir for hovne uansett

😜😜😜😜

Anonymkode: d7fe4...837

AnonymBruker
Skrevet

Før fødsel du tenker på? Da jeg fikk epidural med første fikk jeg bekken, men ved prematur fødsel fikk jeg kateter før spinal ble satt. Tror ikke de turte sende meg på do siden det gikk så fort

Anonymkode: 6f1b7...232

AnonymBruker
Skrevet

De følger med på om du tisser under fødsel. Hvis fødselen trekker ut og det kommer lite urin så kateterisere de uavhengig om man har epidural eller ikke. De engangskateteriserer gjerne flere ganger også hvis det er behov. Det er tross alt en stor bylt som skal ut som kan sette urinrøret og blære i klem slik at det ikke går an å tisse, og pga smerter og ubehag i samme region er det ikke lett å kjenne om man har tissetrang. 

Anonymkode: 61f98...608

Skrevet

De satt kateter på meg. Hadde styrtfødsel, så rakk vel ikke gå på do. Hadde ikke epidural. En jordmor som leste journalen min etterpå kunne ikke forstå hvorfor de satte kateter, og sa at det hadde nok aldri hun gjort 😅

Skrevet

Fikk engangskateter under fødsel uten epidural.

AnonymBruker
Skrevet

Ble katetisert når de oppdaget av babyen lå I seteleie og de ville sørge for mest mulig plass i bekkenet.

Anonymkode: 2ffbf...306

AnonymBruker
Skrevet

Ble katetisert fordi de ville ha best mulig plass når de skulle forløse babyen med tang😬 Hadde epidural og måtte katetiseres etter fødsel også🙈

Andre fødsel tisset jeg selv etter fødsel så slapp både barsel og katetisering😅

Anonymkode: 355c3...c9c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke epidural, men i løpet av de timene jeg var på fødestua/fødesenga tømte de blæra 2-3 ganger. Tok litt tid før jeg hadde behov for å tisse igjen etter fødsel, så det ble en del mas om tissing, men klarte det selv når jeg måtte. 

Anonymkode: efa9f...b21

AnonymBruker
Skrevet

Fikk satt kateter ved siste fødsel. Hadde epidural, men det var også en setefødsel. Fikk ikke satt kateter ved fødsel uten epidural, det var hodeleie. Antok det var pga seteleie de gjorde det denne gangen, for jeg var og tisset bare en time tidligere. 

Anonymkode: c5718...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke kateter, ei heller var tissing et tema overhodet under fødselen 🤔 Jeg ble bedt om å tisse etter fødselen, men det var overhodet ikke noe problem. 

Anonymkode: 1652d...f43

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mange situasjoner som kan føre til kateterisering både før og etter fødsel, uavhengig av epidural eller ei. 

Anonymkode: e9dc9...c33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...