Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

vurderer å jobbe for et bemanningsbyrå. Jeg ser at de annonserer med høy lønn, godt over tariff, men de vil ikke gi nøyaktig beløp. 

Noen som vil dele?

Anonymkode: 25185...6a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, 

vurderer å jobbe for et bemanningsbyrå. Jeg ser at de annonserer med høy lønn, godt over tariff, men de vil ikke gi nøyaktig beløp. 

Noen som vil dele?

Anonymkode: 25185...6a1

Jeg har 244 per time, 0 års ansiennitet og har 3 års høyskoleutdanning. 

Anonymkode: 188cf...e62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vikarbyrå er som regel dårlig betalt. Uten utdannelse,  typisk 100-150 kr/t . Er det en stilling man må ha en viss utdannelse/kurs/kvalifikasjon for, så greier man nok å oppnå 150-200 kr/t. 

Anonymkode: 73c8f...ade

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Vikarbyrå er som regel dårlig betalt. Uten utdannelse,  typisk 100-150 kr/t . Er det en stilling man må ha en viss utdannelse/kurs/kvalifikasjon for, så greier man nok å oppnå 150-200 kr/t. 

Det stemmer ikke. Man har som regel samme lønn eller litt over. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

"For innleie fra vikarbyråer/bemanningsforetak gjelder likebehandlingsprinsippet. Likebehandling innebærer at innleid arbeidstaker minst skal sikres de lønns- og arbeidsvilkårene arbeidstaker hadde hatt dersom vedkommende var ansatt hos innleier for å utføre samme arbeid. Med virkning fra 1. juli 2020 er Arbeidstilsynet gitt myndighet til å føre tilsyn med om innleie fra bemanningsforetak er lovlig og om de innleide likebehandles med fast ansatte."

Så det er ulovlig å betale innleide vikarer dårligere enn faste ansatte. 

AnonymBruker
Skrevet

Det betaler tariffen, altså minimum.  Sjelden mer, spesielt på lager osv.

Anonymkode: 51087...246

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet 2 år via manpower. Mye lavere lønn enn kollegaene. Fikk 50% mer da jeg fikk fast. Just saying 

Anonymkode: 70a22...5a2

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet fire år gjennom Manpower og fikk høyere grunnlønn enn mine offentlig ansatte kolleger. Tilleggene var ekstremt mye bedre enn det mine kolleger fikk. Kommer nok an på om det kreves utdanning og hvor manko området er på din kompetanse. Jeg jobbet innen helse.

Anonymkode: 258eb...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...