Gå til innhold

Hvorfor tar posten så forbanna lang tid?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter på en pakke fra Østlandet som ble sendt torsdag formiddag i forrige uke nå har det gått 9 dager.. Det kan vel umulig ta 9 j**** dager å sende noe fra Østlandet til Stavanger? Syns posten har blitt så mye tregere🙄 Sendte en pakke til utlandet i fjor midt i julerushet, den ankom etter 8 dager. Hva skjer? Er desverre ingen sporing på pakken, finnes det en måte å finne ut om hvor den er om man kontakter posten?

Anonymkode: 701a9...d03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man får vel bare post annenhver dag, så ble den sendt for ni dager siden, så har den ikke vært veldig lenge på farten. 

Anonymkode: 0b943...401

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Posten farter hver arbeidsdag selv om det er postlevering annen hver dag 🙄

Anonymkode: c758f...59a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sinnsykt tregt.. Sendte en liten pakke til USA og det tok 1 mnd!! 

Anonymkode: f6682...69d

AnonymBruker
Skrevet

Postens hovedoppgave er ikke å levere post lenger.

Anonymkode: 11ce4...342

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Venter på en pakke fra Østlandet som ble sendt torsdag formiddag i forrige uke nå har det gått 9 dager.. Det kan vel umulig ta 9 j**** dager å sende noe fra Østlandet til Stavanger? Syns posten har blitt så mye tregere🙄 Sendte en pakke til utlandet i fjor midt i julerushet, den ankom etter 8 dager. Hva skjer? Er desverre ingen sporing på pakken, finnes det en måte å finne ut om hvor den er om man kontakter posten?

Så du skal ha noe å glede deg til og slik at du får trent opp tålmodigheten din. Posten tenker på deg, vet du. 

Anonymkode: cdf85...299

AnonymBruker
Skrevet

Har sluttet å bruke posten. Porterbuddy er mye raskere. Får pakkene mine levert på døra samme kveld, eller neste dag.

Anonymkode: 709e7...a53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bestilte pakke på torsdag, de sendte den på posten den kvelden, jeg hadde pakken dagen etter. Jeg synes det går raskt med posten. Men jeg bor på Østlandet da. 

Anonymkode: c0098...e9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De blå har kuttet ned voldsomt på budsjettet til posten.

Dette kaller de å gjøre posten "mer effektiv".

Det er omtrent det samme som med "lokalpolitireformen".

Vi har fått skattelette på et par hundrelapper, i bytte mot at alt av samfunnsressurser er blitt dårligere.

Anonymkode: 2e93f...1b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Får ofte pakker dagen etter de er bestilt, noe jeg nesten syntes er rart, de skal jo gjennom mange ledd, de skal tross alt fraktes hele veien også, er ikke sånn at når du bestiller noe så plukkes den opp å kjøres direkte til deg

Anonymkode: 63aa3...41c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det første som slår meg er at den ble registrert som sendt en god stund før Posten mottok den. Har du sporing på pakken så kan du se både når den er registrert inn og hvor den er nå.  Husk at det så langt har vært to helger. Og post leveres kun annenhver dag nå.  Hvis du kun hadde postlevering tirsdag og torsdag sist uke, så har det ikke vært så mange muligheter for levering. 

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte noe fra en privatperson for nesten 3 uker siden og hun bor i Drammen. Begynner å føle at hun har scammet meg. Har spurt henne om når hun sendte varene og sier at frakten tar 1-4 uker og at hun allerede har sendt dem, noe jeg ikke forstår hvorfor 🤔

Anonymkode: 46a51...73d

AnonymBruker
Skrevet

Den sosialistiske posten fungerer ikke.

Anonymkode: b7856...053

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Posten har blitt fryktelig dårlig så syntes ikke 9 dager er mye til å være dem. 

DHL og UPS derimot kan gi deg pakke fra andre siden av kloden på under halve tiden. 

Det har rett og slett blitt vanskelig å bruke posten for man vet ikke når pakken dukker opp. Helt hjem eller postkort er enda verre; ikke bare bruker de lang tid; det er mulig du aldri ser pakken noensinne.... 

Anonymkode: 1846a...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Postnord*** , ikke postkort

Anonymkode: 1846a...5a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den sosialistiske posten fungerer ikke.

Anonymkode: b7856...053

Den sosialistiske posten fungerte ganske bra, den. Den borgerlig-styrte posten har derimot vært utsatt for noen kutt og omorganiseringer de siste årene. 

Anonymkode: 5b232...50d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sistjeg sendte pakke til utlandet tok det 3 måneder. Julegave til familie i utlandet, sendt helt i starten av desember, kom fram i slutten av februar 😄

Anonymkode: 4329d...7bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tok 1 uke å få en pakke fra Stavanger til Klepp, så 😅 så posten beveger seg med sneglefart 😐

Det virker noen ganger som om det er et hav av mennesker som jobber 24/7 for p levere pakker, mens andre ganger virker det som om det bare er 1 person som skal levere alt av alle pakker og brev som skal ut i hele Norge.

Anonymkode: 43077...7b0

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. Jeg flyttet tilbake til Norge etter 8 år i New York. Har fortsatt ikke klart å vende med til at pakkelevering i Norge regnes i uker og ikke timer som i USA.

Anonymkode: 167f3...400

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

DHL og UPS derimot kan gi deg pakke fra andre siden av kloden på under halve tiden. 

Men de driver til gjengjeld og forlanger du skal være hjemme fra jobb for å ta i mot den forb$%# pakken. Vel, rett skal være rett, DHL har jo tatt til vettet og opprettet utleveringssteder nå. Det føles riktignok litt merkelig å dra på bensinstasjonen for å hente pakke, men...

Er for øvrig enig i det med tempoet til Posten. Det tar gjerne en uke å få pakke på en avstand som jeg selv kunne kjørt på mindre enn en dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...