Gå til innhold

Blir påvirket av dårlige foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sensitiv, overfølsom og har aldri fått nok kjærlighet av foreldre under Oppveksten. I dag er jeg ung voksen, ingen kontakt med far, og en mor som er utakknemlig uansett hva jeg eller søskene gjør for henne. Har gått fra å være kjærlig mot henne til psykisk slem/voldelig, fordi jeg føler jeg har gitt så Mye av meg selv til henne og hun sitter fortsatt og er utakknemlig og snakker stygt om barna. 
 

er det normalt at man til slutt blir voldelig når man hele tiden gir gir gir og aldri blir satt pris på?

Anonymkode: 24987...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er vel normalt når man har vært i en situasjon som du har vært i. Forståelige reaksjoner vil jeg si men du bør jo søke hjelp så du kan få det bedre med deg selv. Hadde heller kuttet henne ut en å sette meg i en situasjon der en selv blir voldelig mot henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et tegn på at forholdet deres har brutt helt sammen og det beste for dere begge vil nok være å kutte kontakten. Å bli behandlet dårlig over lang tid kan dytte hvem som helst over kanten, uten at det nødvendigvis betyr at man er en slem eller dårlig person.

Har du vært i behandling TS? Hvis ikke anbefaler jeg det og jeg har noe lignende bakgrunn:)

Anonymkode: 3f790...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det er et tegn på at forholdet deres har brutt helt sammen og det beste for dere begge vil nok være å kutte kontakten. Å bli behandlet dårlig over lang tid kan dytte hvem som helst over kanten, uten at det nødvendigvis betyr at man er en slem eller dårlig person.

Har du vært i behandling TS? Hvis ikke anbefaler jeg det og jeg har noe lignende bakgrunn:)

Anonymkode: 3f790...a17

Jeg vet ikke om Hun er utakknemlig med vilje, eller fordi hun bare er svært ulykkelig med livet sitt. Ingenting blir bra nok. Jeg synes veldig synd på henne siden hun er veldig stakkarslig. Derfor har jeg alltid vært der for henne og prøvd å være så snill som jeg kan, men når jeg får høre at jeg er dritt, sånn og sånn, så klikker det for meg. Jeg skal ikke gjøre en dritt for henne lenger.

Anonymkode: 24987...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke om Hun er utakknemlig med vilje, eller fordi hun bare er svært ulykkelig med livet sitt. Ingenting blir bra nok. Jeg synes veldig synd på henne siden hun er veldig stakkarslig. Derfor har jeg alltid vært der for henne og prøvd å være så snill som jeg kan, men når jeg får høre at jeg er dritt, sånn og sånn, så klikker det for meg. Jeg skal ikke gjøre en dritt for henne lenger.

Anonymkode: 24987...c79

Å være ulykkelig med sitt liv er ikke fribillett for å være drittsekk mot andre. Så still et ultimatum, hun får velge selv hva som er viktigst for henne; fortsette å kalle deg en dritt, eller å faktisk ha deg i livet hennes. Gav min mor et lignende valg, og understreket at dette er helt og holdent hennes eget valg, og tror det var det som faktisk fikk det til å synke inn og forholdet vårt har beveget seg litt fremover.

Anonymkode: 3f790...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å være ulykkelig med sitt liv er ikke fribillett for å være drittsekk mot andre. Så still et ultimatum, hun får velge selv hva som er viktigst for henne; fortsette å kalle deg en dritt, eller å faktisk ha deg i livet hennes. Gav min mor et lignende valg, og understreket at dette er helt og holdent hennes eget valg, og tror det var det som faktisk fikk det til å synke inn og forholdet vårt har beveget seg litt fremover.

Anonymkode: 3f790...a17

Men jeg føler dere får et feil bilde av henne her. Hun er den snille, gjør aldri noe slemt. Det er bare at hun aldri viser takknemlighet som får meg til å koke over. Snakker hun med andre, er det aldri noe bra om oss som kommer frem, bare negative ting. 
 

hun sitter ikke og sier frekke ting til meg, men bare at jeg har ikke sett en eneste dag der hun er takknemlig. Hun er ellers en veldig «søt» dame, men etter så mange år med å ha vært snill med henne osv, og aldri blitt satt pris på så blir man psykotisk. Kanskje er hun deprimert og føler aldri glede, jeg vet ikke.

Anonymkode: 24987...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 12.53):

Men jeg føler dere får et feil bilde av henne her. Hun er den snille, gjør aldri noe slemt. Det er bare at hun aldri viser takknemlighet som får meg til å koke over. Snakker hun med andre, er det aldri noe bra om oss som kommer frem, bare negative ting. 
 

hun sitter ikke og sier frekke ting til meg, men bare at jeg har ikke sett en eneste dag der hun er takknemlig. Hun er ellers en veldig «søt» dame, men etter så mange år med å ha vært snill med henne osv, og aldri blitt satt pris på så blir man psykotisk. Kanskje er hun deprimert og føler aldri glede, jeg vet ikke.

Anonymkode: 24987...c79

Å ikke vise takknemlighet er jo ikke akkurat så hyggelig da. Samme å snakk negativt om dere når hun er med andre.

Jeg har også gjort mye for min familie uten et eneste takk, så jeg skjønner frustrasjonen din. Men når du sier å stille opp, er det snakk om praktiske ting eller mer mental støtte? Om det er det siste hadde jeg sagt at nei, jeg gidder ikke for jeg føler du ikke setter pris på det jeg gjør.

Jeg har hatt med praktiske ting, og det er kanskje mer lett å bare gå inn, gjøre det, gå ut.

Anonymkode: 3f790...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun en som tar på seg en martyr-rolle?

Anonymkode: 014ae...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...