Gå til innhold

Barn med nedsatt hørsel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Fy fader, dagens foreldre.. ingen tålmodighet i dagens barn, skal bare utrede, utrede og utrede

Anonymkode: 98ccf...930

Kom tilbake når du faktisk har et barn som endte opp med en diagnose du.

Anonymkode: 4c4fe...bcd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har litt annerledes erfaring enn deg, for her ble det full utredning pga ikke godkjent hørselstest på barsel (ble testet flere ganger de første leveukene). Utredningen avdekket god hørsel, og det ser vi jo også godt når ungen har blitt eldre. Min erfaring er derfor at den testen på barsel er ekstremt sensitiv, og jeg vil jo derfor tro at den ikke kan vise godkjent hvis hørselen er normal. Barnet kan jo dog ha fått hørselstap i ettertid, men slikt kommer jo ikke ut av det blå. Har han hatt noe infeksjon/betennelse i ørene?

Høres rart ut at ikke helsestasjonen vil teste, eller sende henvisning til sykehuset da, for da vår ble testet og utredet var de veldig på det med at hørselstap ikke er noe handicap, så lenge det oppdages tidlig. Det kan nemlig, som du er inne på, forsinke språkutviklingen hvis det ikke behandles, og det er jo litt alvorlig. Hvis ikke helsestasjonen hører, så dra til fastlegen og forklar situasjonen og si at du ønsker henvisning til utredning. 

Anonymkode: 723d0...e28

https://nhi.no/sykdommer/barn/undersokelser/horselsscreening-av-nyfodte/?hp=true

Den kan gi normale funn selv ved hørselsproblemer. Den fanger heller ikke opp alle former for hørselstap.

Anonymkode: 7efd6...e21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fy fader, dagens foreldre.. ingen tålmodighet i dagens barn, skal bare utrede, utrede og utrede

Anonymkode: 98ccf...930

Beklager at det fornærmer deg sånn at vi ønsker de beste forutsetningene for våre barn. Ingen ønsker å sette en diagnose på gøy, men det handler om å tidlig avdekke utfordringer slik at man kan sikre barnet sitt best mulig hjelp. Å gripe inn tidligst mulig er helt avgjørende, derfor følger man med på utviklingen til barnet. 

Et vennlig råd fra meg; du trenger ikke bruke energien din på å irritere deg over at andre er bekymret for sitt eget barn. Er bare å bla forbi 🙂 og du? slutt å vær så sur da, det er mye hyggeligere hvis du gir faen ☺️👍🏼

Anonymkode: bdd2b...c57

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...