Gå til innhold

Er det så mange vaksinerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at reisebyråene har hatt et renn av bestillinger, av folk som vil til Syden i juli. Men er det så mange fullvaksinerte altså? Trodde det stort sett var de eldste som er fullvaksinerte. Her i min kommune vaksinerer de nå 60 + 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten 1,5 millioner har fått to doser så langt. Det er 33 % av den voksne befolkningen. 

Sikkert mange 60+ som vil ut å reise. 

• Liker 1
Skrevet

Eneste måten jeg klarer å reagerer på når jeg leser dette er;

🙈 & 😣

Dette kan umulig ende godt enten folk er fullvaksinerte eller tester seg.

Vet om flere tilfeller der folk har blitt smittet av corona i selve køen der hurtigtestingen foregår på flyplassen. Hurtigtestene er dessuten mindre sikre. I tillegg har det jo vist seg at 10% av smittetilfellene som har blitt smitttet av Delta-varianten i Norge er fullvaksinerte..

Skrevet

Spørs litt hvor du bor i landet. Flere steder er helt ferdig med å gi minst en dose til alle i risikogruppene. Alt fra 18 +). Mange steder er de nesten ferdig med andre dose for disse gruppene også/helt ferdig. Jeg bor like utenfor i Oslo og er i risiko gruppa. Jeg får min andre dose om noen dager bare. Svigermor som er 20 år eldre fikk sin for 2 uker siden, så de vaksinere tusenvis daglig nå i kommunen.

Skrevet
Bibbi_ skrev (12 timer siden):

Leser at reisebyråene har hatt et renn av bestillinger, av folk som vil til Syden i juli. Men er det så mange fullvaksinerte altså? Trodde det stort sett var de eldste som er fullvaksinerte. Her i min kommune vaksinerer de nå 60 + 

Etter Ernas siste åpning i går er det visstnok fritt for alle å reise i Schengen, også de uvaksinerte. 

Skrevet
Justlooking skrev (21 minutter siden):

Etter Ernas siste åpning i går er det visstnok fritt for alle å reise i Schengen, også de uvaksinerte. 

Men da må man vel i karantene når man kommer hjem?? 

Skrevet

Mange er 60+, og så har du helsepersonell, risikogrupper, folk som bor i bydeler og kommuner som har vært prioritert... Har en venn som er 40 og bor i en av bydelene i Oslo som har fått flere vaksiner hele veien, som er ferdigvaksinert. Ikke risikogruppe. Samme gjelder partneren, som riktignok er 45+. Klart de ønsker å reise til sommeren... Mange er i deres sko. 

• Liker 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (4 timer siden):

Men da må man vel i karantene når man kommer hjem?? 

Mulig man må i hjemmekarantene, usikker. Men det er jo en bagatell i forhold til karantenehotell.

• Opprett ny...