Gå til innhold

Colin Powell: -En skamplett på mitt rulleblad


Angus

Anbefalte innlegg

- En skamplett på mitt rulleblad, sier Colin Powell om den famøse talen i FN der han "beviste" at Irak hadde masseødeleggelsesvåpen.

Aftenposten

"Powells tale i FNs sikkerhetsråd i februar 2003 ble holdt kort tid før den invasjonen av Irak ble satt i gang.

Verden fikk høre at Saddam Husseins regime utgjorde en stor trussel mot verdenssamfunnet, og Powell viste frem uskarpe satellittbilder som han overfor medlemmene i Sikkerhetsrådet tolket til å være bevis for alt fra store lagre av kjemiske våpen til mobile laboratorier for produksjon av biologisk krigsmateriell

"Bevisene" skulle overtale verdenssamfunnet om at det var riktig å støtte en krig mot Irak.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/ir...icle1111718.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var vel en grunn til at han trakk seg til slutt. Synd at det står på rullebladet hans, han er egentlig en fin fyr. At han innrømmer dette, er i hvert fall bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powell burde aldrig gått inn i denne neo-konservative regjeringen. Han trodde han skulle fungere som "the voice of reason" men ble overkjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powell burde aldrig gått inn i denne neo-konservative regjeringen. Han trodde han skulle fungere som "the voice of reason" men ble overkjørt

Enig. Mannen er utrolig dyktig, og jeg håper virkelig han vil få en stilling som passer hans intellekt og meninger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...