AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Noe skjedde men stortåneglene mine, den ene ble hvit og "skadet" mens den andre knakk/sprakk halveis inn vannrett og løsnet fra siden der den er knekt. Det er den knekte jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. "Knekken"/sprekken (som da går vannrett, altså parallelt med neglebåndet) har nå grodd ut et lite stykke (nesten midten) av neglen og utvider seg over neglen hele tiden, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, sprekken stikker litt opp og har begynt å feste seg i ting og gjør litt vondt, og neglen har ikke festet seg enda på den siden i den nye delen etter sprekken, er det bare å klippe den og vente til den gror langt nok ut? Vil det til slutt være vondt/nødvendig å klippe/rive av neglen langt nedenfor der neglen er festet under, eller vil jeg mest sannsynlig ikke merke noen ting mer enn nå? Kan man lime neglen sammen på et vis? Anonymkode: ff3b1...db8
Minya Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Du kan plastre den med plastertape til den gror helt ut igjen for å unngå at den henger seg opp i ting. Anbefaler ikke å lime den med noe, da du kan risikere å lime neglen fast i neglesengen og gjøre vondt verre. Husk å bytte plastertape hver dag og ta tapen av når du dusjer. Når sprekken er såpass nært enden av neglen at det ikke vil gjøre vondt å klippe den, kan du klippe neglen der sprekken er. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå