Gå til innhold

Når spises egentlig kakene?


monja

Anbefalte innlegg

Jeg ser mange skriver at de ikke spiser kaker før klokka 22.00 osv - hva gjør dere før det? Vi skal ha bare 30 stykker på middag som starter klokka 15.00. Denne er beregnet til 17.00 da kaffegjestene kommer. Da er vi plutselig 130 personer. Noe sier meg at det kommer til å gå med mer enn 10 kaker, for mellom middag og kaker skal vi ha kun brudevalsen. Slik var det iallefall i et bryllup jeg var før, og da gikk det masse kaker. Og så er vi jo trøndere alle mann da...... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha kaffe og kaker ca kl. 22.oo.Middagen er kl 17.00 og kaffegjestene kommer kl 20.00.Vi blir ca 82 mennesker tilsammen og skal ha ca 15-20 kaker(tror personlig dette er litt mange;men det er moren min som ordner med dette så....)Jeg syns du/dere gjør lurt i å begynne så smått med forberedelser allerede, godt med alt som er gjort sier nå jeg :P Vi har fortsatt endel "løse" tråder å ta tak i, men vi har jo ennå 4 uker til på oss :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det tid for å få strekkt litt på beina, for de som måtte trenge det.Noen vil sikkert ha et glass vin og snakke med de andre gjestene som har kommet(blir jo ikke så lett å få snakket med alle under middagen akkurat :lol: )Jeg tror at dette vil fungere ganske så bra, men det er klart at hvis vi ser at det blir lenge å vente så tar vi kakene før :blunke: Hva med dere?hadde dere tenkt å ha kaker med engang kaffegjestene kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Vi hadde mottagelse kl 1700, og middagen var igang kl 18. Kaffegjestene var bedt til klokken var 21, og kakene ble servert nermere kl 23.. egentlig var det meningen at de skulle være kl 22, men det føltes veldig godt å få en pause fra programmet, å få snakket med gjestene, for var det en ting jeg følte at jeg ikke fikk nok tid til så var det å snakke med alle.. :oops:

Etter brudevalsen var det kaker.. vi hadde 16 kaker + multekrem og et enorm fruktfat + chips - tilsammen var vi 75 gjester til kaffen, og det ble kaker igjen det kan jeg love dere, men mamma hadde venninde selskap dagen etterpå.. noen fikk med seg litt hjem osv, så kakene forsvant de!!

Jeg angrer i allefall ikke på den "døtia"(hvis det kan kalles det) fra kaffegjestene kom til kakene ble servert!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis kommer det til å ta lang tid bare å få inn gjestene etterhvert som de kommer, og med innlagt røykepause :-) får nok timene ben å gå på. Det har bare variert masse fra de forskjellige bryllupene vi har vært i. Noen steder venter man en stund mens andre steder blir man liksom "slengt" rett i kaka når man kommer inn døra. Jeg har egentlig mest sansen for det med litt ekstra tid, men samboeren min er en sånn "effektiv" fyr som vil ha mest mulig ut av kvelden (den går jo forferdelig fort og har ofte ikke nok timer sier de fleste brudepar - he he). Ville bare høre andres meninger, men vi blir nok enige så det ikke blir skilsmisse før bryllupet....he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tenk på at det sjelden det går etter klokken. Så at det skal være over kl 17 hørtes litt hekrisk ut.

Vi giftet oss kl 13. Så var det fortografering. Middag kl 17 og kaffe i 20 tiden.

Har ikke vert i brullup hvar middag er allerede kl 13. Når står vielsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er helt uvanlig i et bryllup å bare sette av to timer til middagen. I de bryllup jeg har vært i, har det tatt minst en time, hvis ikke to, fra gjestene kommer til de setter seg til bords. Middagen har tatt mellom fire og syv timer, men da har det vært over 60 mennesker til bords i alle bryllupene.

Tenk litt over hvor mange som skal holde taler og hvor mange sanger det er før man setter av så kort tid. Vel, i deres tilfelle er det jo ikke stort dere kan endre på likevel, ettersom kaffegjestene kommer allerede klokken 17. Uff, dette hørtes ut som sure oppstøt, men det var det virkelig ikke ment som. :roll: Jeg håper dere får en fin dag og at dere rekker å kose dere med middagen. Kanskje dere ikke skal ha tre retter og da tar det jo kortere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle innspill...huh, blir helt svett jeg :hoho:

Vi har vielse klokka 13.00, men det er mulig den blir flytta til 12.00 for det var opprinnelig et annet par som sto med vielse klokka 13.00 i samme kirka - men det spiller ingen rolle egentlig.

Middagen er satt til å vare to timer på grunn av at vi er så få til bords, og de som kommer skal innfinne seg i lokalet på den timen vi skal fotograferes (mellom 14.00 og 15.00). Både pappa og min kommende ektemann og min forlover vegrer seg for å holde taler så det virker ikke som om det skal ta så mye tid akkurat. Vi skal ha forrett, hovedrett og dessert i vårt bryllup. Men vi får se når det nærmer seg hva som skjer. Er bare takknemlig for alle svar jeg :D

Vi var i bryllup i sommer der middagen starta klokka 13.00. Da var vielsen 11.30. Det var et hektisk bryllup der alt gikk på skinner. Vil heller prøve å gjøre mitt litt "løsere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vielsen vår 11.30, middagen startet 15.00 og kaffen var ca 20.00. Middagen varte frem til ca 18.00, og etter det synes alle det var godt å kunne være litt ute og synke maten litt. Dessuten var det fint å ha så god tid slik at vi fikk snakket mes gjestene våre.

Etter kaffen hadde vi brudevalsen ca klokken 21.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...