Gå til innhold

Er det en likhet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår Staude liker det ikke. (ja, jeg har vært syk i uka, og så God Morgen Norge...)

Men er det ellers noen spesiell likhet mellom de to "greiene".. Hvilken betegnelse skal man sette på det? mat? Det er jo spiselig, for de som liker det.

jeg gjør. Elsker julebrød med rosin og sukat i. Og liker veldig godt russisk rødbetsuppe med rømme og kapers. Snaks.

Så jeg syns det er en likehet. Våger å kalle det mat - mat jeg liker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så det med Vår Staude, og tenkte at der var jeg jammen meg enig med henne. Smaker isj begge deler, og har en merkelig konsistens.

Skrevet

Ja, begge deler smaker grusomt. Sukat ser ut som snørr.

Skrevet
Ja, begge deler smaker grusomt. Sukat ser ut som snørr.

:ler: Den var ny for meg.

Men jeg liker ingen av delene jeg heller.

Skrevet

Hva liker dere da? Pizza med ketchup på? Dolmino pasta?

Skrevet

Jeg synes sukat er kjempegodt, mens kapers er forferdelig.

Skrevet

Jeg digger kapers, men hater sukat. Kapers er blomsterknopper fra en plante som vokser rundt Middelhavet, mens sukat vel er syltet gresskarskall?

Skrevet
mens sukat vel er syltet gresskarskall?

Sukat er kandisert sitrusskall. :ler:

Skrevet

For en gangs skyld er jeg hjertens enig med deg, Arkana!

Skrevet
Sukat er kandisert sitrusskall.  :ler:

Og allikevel smaker det vondt? :ler:

Skrevet

Ingen av delene smaker vel spesielt godt om (iallefall i store mengder) man sitter og spiser det bit for bit. Men det er heller ikke meningen.

Jeg for min del kan imdlertid ikke tenke meg en ordentlig julekake uten sukater og ei heller den tunfisksalaten (en variant av salade nicoise) vi har laget i familien i alle år uten kapers.

Skrevet

Jeg visste ikke at det fantes noen som likte sukat!!!!! :overrasket:

(Liker ikke kapers selv, men vet om enkelte individer som spiser det...)

Skrevet

liker verken sukat eller kapers. julekake har jeg aldri likt, og kapers lukter også helt grusomt. æsj

Skrevet

Kapers synes jeg er typisk "acquired taste"-mat, dvs med en smak som man ofte ikke liker umiddelbart, men som man må lære å sette pris på, og som definitivt kommer best til sin rett i selskap med enkelte andre smaker og ingredienser. Mye av det samme med feks kaffe, vin, oliven, middelhavsansjos... Alle sammen med bitterhet, syre eller saltsmak som gir smaksopplevelsene et ekstra fraspark og bringer dem opp på et høyere nivå. :mrgreen:

Når det derimot gjelder sukat, er jeg litt mer usikker. :forvirret::ler:

Skrevet

Jeg ELSKER sukat! Jeg vet jeg tilhører en utdøende rase, men prøver å misjonere for den søte, rare sukaten allikevel.

Kapers liker jeg også, men uten de hetl store pasjoner.

Vi trenger vel ikke gjøre narr av folk fordi de ikke liker sære ting?

Jeg synes det er jåleri å rakke ned på ketchup, og dessuten er det ingenting som heter Dolmino.

Skrevet

Jeg er motsatt :)

Sukater gir meg frysninger, SÅ stygt er det. Men kapers er kjempegodt!

Skrevet

Ja, folk som ikke liker kapers eller sukat lever kun på Grandiosa og Dolmio/Uncle Ben's og kan sikkert knapt koke poteter. :roll:

Skrevet
Jeg visste ikke at det fantes noen som likte sukat!!!!!  :overrasket:

(Liker ikke kapers selv, men vet om enkelte individer som spiser det...)

Enig i første setning! kapers synes jeg er godt - det minner meg også om barndommen på 70-tallet. Men passer selvsagt ikke til alt.

Sukat derimot - aaaaaaahhhrg. Skjønner ikke poenget med å ødelegge ellers god kake ved å putte sånne ekle klumper inni. Det er hakket verre enn oppbløtte rosiner i suppe.

Skrevet

Hvis Vår Staude ikke liker det, kan jeg godt like det litt ekstra, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...