Gå til innhold

Jeg skammer meg over alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så mye for tiden, tenker på hva jeg har gjort i fylla osv. Jeg får tvngstanker av at jeg MÅ sende melding til folk at de må slette snapper av meg. Ikke beholde de på minner. Jeg blir dårlig i nervene av småting også. Så mye at jeg bare har lyst til å isolere meg fra alle og ikke ha noen venner. 

Jeg prøver å tenke at det er uskyldig morro som ikke blir delt rundt og det bare er for gøy.. Og at jeg må gi litt mer faen.. Men jeg skammer meg heller å det tar helt overhand. Så mye at jeg ikke klarer å fungere. Spiser ikke osv. Får meg såvidt opp av senga å har blitt skikkelig deprimert. 

Jeg blir kvalm av min egen oppførsel, og tenker at jeg ikke er verdt noen ting. At mitt liv er en løgn... 

Jeg hater meg selv, og isolerer meg. 

Anonymkode: cf78e...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sliter mye med skam til vanlig så blir det hundre ganger forsterket hvis du er fyllesyk og skammer deg over ting du har gjort i fylla. Det sier jo seg selv at du må gjøre noe med drikkingen din hvis det er slik at du sier og gjør mye dumt når du drikker alkohol. Jeg har selv vært der at jeg har murt meg inne på grunn av at jeg har gjort idiotiske ting i fylla som er på tape eller bilde. Det er virkelig helt forferdelig, så jeg forstår smerten din. Begynn å ta vare på deg selv. 

Anonymkode: bd3f2...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese litt her: https://psykologisk.no/2017/03/nar-vi-skammer-oss-for-mye/

Sitat

Det å bli sett og bekreftet ligger bak vår opplevelse av egenverdi, samtidig som den andres blikk kan gjøre oss sårbare. Når vi blir sett, befinner vi oss i en posisjon der vi kan bli avslørt. 

Det er ofte dette som ligger i bunn når man opplever mye skamfølelse. Man er redd for å vise seg sårbar. Er det noe du kan kjenne deg igjen i? 

Anonymkode: 80237...0b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Anbefaler deg å lese litt her: https://psykologisk.no/2017/03/nar-vi-skammer-oss-for-mye/

Det er ofte dette som ligger i bunn når man opplever mye skamfølelse. Man er redd for å vise seg sårbar. Er det noe du kan kjenne deg igjen i? 

Anonymkode: 80237...0b7

Nei jeg er egentlig ikke redd for å vise meg sårbar... 

 

Anonymkode: cf78e...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 19.20):

Nei jeg er egentlig ikke redd for å vise meg sårbar... 

 

Anonymkode: cf78e...eac

Det er jo veldig fint.🙂 Hvis det ikke er det som ligger bak skamfølelsen, hva tenker du selv kan ligge bak? 

Anonymkode: 80237...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...